Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Didesne ar mažesnė rizika - nuolatinė jūrininkų palydovė. Visą laivybos istoriją galėtume vadinti ištisiniu narsumo, rizikos ir nuotykių metraščiu. - Eimutis Astikas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Afrikoje labiausiai laukiamas laivas

Šiomis dienomis pranešta, kad didžiausias pasaulyje nevyriausybinis medicinos laivas „Africa Mercy“ iš Gvinėjos atplaukė į Senegalą, kur per 10 mėnesių atliks iki 1700 nemokamų operacijų.

„Africa Mercy“ - didžiausia nevyriausybinė ligoninė.
„Africa Mercy“ - didžiausia nevyriausybinė ligoninė. @ nuotr.

Analogija su Lietuvos keltais

 

Humanitarinei organizacijai „Mercy Ships“ priklausantis laivas „Africa Mercy“ yra puikus pavyzdys, kaip senas geležinkelio keltas gali būti naudojamas kilniems tikslams.

Nejučiomis prisimeni buvusius Lietuvos geležinkelio keltus „Vilnius“, „Kaunas“ ir „Klaipėda“, kurių dalis buvo pertvarkyti į ro-pax keltus. Jei „Vilnius“ ir „Kaunas“ dar plaukioja Juodojoje jūroje, tai „Klaipėda“ jau seniai supjaustytas į metalo laužą.

Danijoje 1980 metais statytas 152 metrų ilgio laivas „Karalienė Ingrid“ buvo netgi senesnis nei keltai „Vilnius“, „Kaunas“ ar „Klaipėda“. Tačiau 1999 metais jį už 6,5 mln. JAV dolerių nupirko Jungtinės Karalystės verslininkės Anos Gloag Balcraig fondas ir buvęs geležinkelių keltas perdarytas į ligoninę.

Nuo 2007 metų šis laivas pavadintas „Africa Mercy“. Šiuo metu jis plaukioja su Liberijos vėliava. Laikoma, kad šiuo metu, įskaitant laivo įrangą, jo vertė yra per 60 mln. JAV dolerių.

 

Laive - naujausia įranga

 

Aštuonių denių laive įrengta ligoninė su 82 palatomis, penkios operacinės, intensyvios terapijos ir kiti skyriai, rentgeno aparatas, kompiuterinis tomografas, laboratorijos.

Netoli laivo paprastai suformuojama kilnojama odontologijos klinika su būtiniausia įranga. 

Čia dirbantys gydytojai turi galimybę iš laivo palydoviniu ryšiu konsultuotis su JAV ligoninėmis.

Laivo įgulą kartu su aptarnaujančiu personalu, gydytojais ir medicinos darbuotojais, sudaro 484 nariai. Kadangi į laivą priimama gydyti daug vaikų, jame įrengtas vaikų priežiūros centras, mokymo klasės, biblioteka, netgi yra nedidelis prekybos centras, sporto salė, kavinė ir restoranas. Laive yra ir atskiras garažas. Jame stovi transportas, kuris naudojamas laivui vykdant misijas įvairiose šalyse.

Maistas, medicininė įranga ir priemonės, įvairūs reikmenys atgabenami konteineriais iš JAV Hiustono arba Olandijos Roterdamo uostų. Temperatūrai jautrios medicininės priemonės, vaistai, vakcinos dažniausiai gabenami oro transportu specialiose dėžėse.    

 

Darbų pagrindas - savanoriavimas

 

Kasmet laive dirba po kelis šimtus savanorių. Dalis savanorių gyvena laive, dalis - viešbučiuose.

Savanoriais yra ir dalis laivo įgulos narių. Nuolatiniai laivo darbuotojai, pagrinde laivavedžiai ir mechanikai, nėra savanoriai. Jie laive dirba 10 mėnesių. Tai yra laikotarpis, kai laivas sustoja misijai kurioje nors Afrikos šalyje.

Afrikoje katastrofiškai trūksta gydytojų. 10 tūkst. žmonių jų tenka apie 2,5, kai JAV ar Vakarų Europos šalyse tokiam kiekiui žmonių jų tenka 20-25.

Nuo šių metų rugpjūčio iki kitų metų birželio laivas-ligoninė misiją atliks Senegale. Laive ir jo odontologijos klinikoje planuojama gydyti daugiau nei 4000 pacientų. 

Įprasta, kad Afrikos šalyse pagalba teikiama žmonėms, kuriems yra katarakta, traumos, apsigimimai, nudegimai ir kiti negalavimai. Šalinami augliai, vaikams tvarkomi iškrypę kaulai, atliekama daugybė kitų pačių įvairiausių operacijų. Kartais į laivą pakliūva tragiškai apleisti, niekada medikų nematę pacientai.

Savanoriškais pagrindais laive „Africa Mercy“ dirba ne tik gydytojai, medicinos personalas, bet ir maisto ruošėjai, vaikų prižiūrėtojai.

Paprastai savanoriavimas laive trunka nuo dviejų savaičių iki dviejų metų. Savanoriais į laivą priimamas ir jaunimas iš Afrikos šalių. Jie mokomi suteikti medicininę pagalbą. Pagal įvairius projektus vietiniai gyventojai laive mokomi ne tik medicinos, bet vyksta ir ūkininkavimo, maisto ruošimo, konservavimo, vandens ir kanalizacijos sistemų naudojimo, kelių ir šaligatvių tvarkymo kursai. 

 

Fotoreportažas
  • Afrikoje labiausiai laukiamas laivas-Foto-nr-8457_8458.jpg
  • Afrikoje labiausiai laukiamas laivas-Foto-nr-8457_8459.jpg
  • Afrikoje labiausiai laukiamas laivas-Foto-nr-8457_8460.jpg
  • Afrikoje labiausiai laukiamas laivas-Foto-nr-8457_8461.jpg
  • Afrikoje labiausiai laukiamas laivas-Foto-nr-8457_8462.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Afrikoje labiausiai laukiamas laivas"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.