Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Aktyvesnė laivyba Dangėje kol kas lyg miražas

Dangės upės vandens kelių naudojimas kol kas nėra toli nužengęs, joje netgi neįmanoma surasti vietos naujiems laivams.

Dangėje už Biržos tilto, net ir vasarą retai pamatysi kokį laivelį, išskyrus „Meridianą“.
Dangėje už Biržos tilto, net ir vasarą retai pamatysi kokį laivelį, išskyrus „Meridianą“. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Slipai ir prieplaukos

 

Yra parengta nemažai įvairių planų, tačiau realus upės naudojimas laivybai pritaikomas pernelyg lėtai.

Tuo įsitikino Jūrinės kultūros koordinacinė taryba, kurios nariu yra ir šių eilučių autorius, gavusi Klaipėdos miesto atsakymą dėl aktyvesnio šios upės panaudojimo.

Prieš 13 metų patvirtintame Klaipėdos miesto bendrajame plane buvo numatyta Dangės upę sutvirtinti fašinomis ir krantinėmis nuo Kuršių marių iki Liepų gatvės tilto. Tokie tvirtinimai vyko iki Biržos tilto, o už jo beveik jokių pokyčių nėra.

Buvo numatyta Dangės upės krantines pritaikyti laikyti mažiesiems laivams - įrengti krantines, slipus, analizuoti prieplaukų, uostelių įrengimo galimybes. Planuotas ir mažųjų laivų pramoginis maršrutas Dangės upe iki Tauralaukio.

Nei slipų, nei prieplaukų realiai kaip ir nėra. Nors Dangėje ir nėra daug laivų, tačiau, kaip parodė įvykiai, sunku surasti vietą priimti netgi laivui „Sūduvis“. Lemia ir ta nuostata, kad statomas laivas negali užimti daugiau nei trečdalio upės ploto. Po krantinių tvarkymo iki Biržos tilto Dangė yra susiaurėjusi.

 

Upei tvarkyti - 7 planai

 

2010 m. patvirtintame Klaipėdos miesto specialiojo plano brėžinyje Dangės upėje buvo siūloma 13 mažųjų laivų uostų ar prieplaukų vietų. Taip pat buvo numatyta nustatyti laivų pakėlimo įrenginių - elingų statybos vietas

Nuo 2002 iki 2015 metų buvo parengti 7 su Dangės upės tvarkymu susiję detalieji planai. Tiksliau tai buvo teritorijų tvarkymo planai šalia upės įtraukiant į juos ir krantinių, ir prieplaukų statybas. Pavyzdžiui, pagal 2013 m. Kretingos g.78 ir gretutinių gatvių detalųjį planą prie Dangės Vingio turėjo būti įrengta prieplauka. Šiandien jos nėra.

Apie uostelį prie Mokyklos gatvės tilto jau kalbėta 2013 m. detaliajame plane, tačiau jo taip pat nėra. 

Kažkas pagal tuos 7 detaliuosius planus buvo daryta. Galbūt kažkiek prasiplėtė vietų laivams Pilies uosto bastiono komplekse. Tvarkyta dalis Dangės upės krantinių iki Biržos tilto.

Tačiau problemų yra likę. Klaipėdoje niekaip negalima surasti normalios ir pastovios vietos, kur savo laivus galėtų laikyti mažųjų laivų savininkai, kurie plukdo žmones į Smiltynę.

 

Perspektyva - alternatyvose?

 

Kokia perspektyva Dangės upėje laukia ateityje?

Šiuo metu rengiamame Klaipėdos miesto bendrajame plane į Dangės upės panaudojimą žvelgiama pragmatiškiau.

Pagal ekonominės plėtros alternatyvą Dangės upės vidaus vandens trasa užsibaigtų ties Liepų gatvės tiltu ir jokių prieplaukų statyba nenumatyta.

Pagal subalansuotos plėtros alternatyvą konstatuojama, kad vidaus vandens transportas Dangės upe būtų nuostolingas ir netikslinga jį įtraukti į Klaipėdos miesto viešojo transporto sistemą. Todėl būtų vystomas tik pramoginis Dangės upės transporto maršrutas dėl to kairiajame upės krante įrengiant tris prieplaukas.

Pagal maksimalią plėtros alternatyvą būtų įrengtos 7 prieplaukos prie vietovių, kur yra gyvenamieji kvartalai, kad gyventojai galėtų naudotis upės transportu kaip Klaipėdos miesto viešojo transporto sistema.  

Kokia alternatyva bus pasirinkta priklausys nuo Klaipėdos miesto politikų.

Šiandien aiškesnė perspektyva yra tai, kad pagal šių metų vasario 27 d. sprendimą 2021-2022 m. prie Liepų gatvės tilto planuojama įrengti laivų nuleidimo prieplauką ir automobilių saugojimo aikštelę. 

 

Fotoreportažas
  • Aktyvesnė laivyba Dangėje kol kas lyg miražas-Foto-nr-8942_8943.jpg
  • Aktyvesnė laivyba Dangėje kol kas lyg miražas-Foto-nr-8942_8944.jpg
  • Aktyvesnė laivyba Dangėje kol kas lyg miražas-Foto-nr-8942_8945.jpg
  • Aktyvesnė laivyba Dangėje kol kas lyg miražas-Foto-nr-8942_8946.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Aktyvesnė laivyba Dangėje kol kas lyg miražas"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.