Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Ateities laivų technologijos išbandomos Baltijoje

Jau šiandien kuriami ir netgi pradedami statyti unikalūs ateitis laivais, tarp jų ir tie kurie plaukios Baltijos jūroje.

Per didelius šiuolaikinių jūrų keltų apžvalgos langus atsiveria nuostabūs vaizdai.
Per didelius šiuolaikinių jūrų keltų apžvalgos langus atsiveria nuostabūs vaizdai. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Unikalus laivas Baltijoje


Prieš ketverius metus šių eilučių autoriui pasitaikė galimybė plaukiant iš Alando salų į Turku pamatyti ir netgi pajusti, kaip dirba, tuo metu buvęs vienas iš moderniausių pasaulyje 214 metrų ilgio keleivinių laivų „Viking Grace“.

Ledo klasę turintis 57 tūkst. tonų laivas gali pasiekti iki 22 mazgų (apie 40 km/h.) greitį.

Pagrindinis įspūdis tas, kad tas laivas dirba labai tyliai ir jame nesijaučia vibracija būdinga keltams su mechaniniais varikliais. Kelto laivagalyje į akis krenta didžiulės suskystintųjų gamtinių dujų talpos.

„Viking Grace“ patraukė ir išskirtiniu dizainu. Per didžiulius jo vitrininius langus atsivėrė nuostabūs Suomijos archipelagų vaizdai.

„Viking Grace“ tuo metu buvo pirmasis ir vienintelis pasaulyje dujomis varomas didelis jūrų keltas.  Iki šiol jis išlieka bent jau „Viking Line“ keleivinės laivybos flagmanu. Ir Baltijos jūroje jis beveik neturi konkurentų.

Nuo 2017 m. pradžios tarp Talino ir Helsinkio plaukioja 212 metrų ilgio „Tallink“ kompanijos dujomis varomas jūrų keltas „Megastar“. Norvegijos pakrantėmis kursuoja dar mažesni dujomis varomi keleiviniai laivai.

Nė vienas jų kol kas negali lygintis su „Viking Line“ flagmanu „Viking Grace“. Juo labiau, kad tame laive dar planuojama sumontuoti 24 metrų aukščio 4 metrų diametro cilindrą, vadinamą rotorine bure. Ji, priklausomai nuo vėjo, padėtų laivui sutaupyti iki 20 proc. kuro išlaidų.

„Viking Grace“ jau ir taip yra nemažai naujovių. Jo korpusas yra tokios formos, kuri plaukiant nesukelia bangos. Kelte „Viking Grace“ įrengta ir didžiausia Baltijos jūros keltuose parduotuvė. Ji yra itin populiari, nes į Mariehamną užsukantiems laivams taikomas prekių pardavimo režimas be muitų.    

 

Naujos kartos „vikingas“

 

Tačiau ir rodos idealiam, ekologiškai švariam jūrų keltui „Viking Grace“, nebeilgai liko būti „Viking Line“ flagmanu. 2021 metais jį išstums kitas laivas.

Kaip tik šiomis dienomis, tiksliau rugsėjo 3 d., „Viking Line“ užsakymu Kinijos „Xiamen Shipbuilding Industry Co., Ltd.“ laivų statykloje pradėtas statyti dar unikalesnis laivas. Jis, kaip ir „Viking Grace“ plaukios Turku - Alando salų - Stokholmo linijoje.

Kuo naujasis „vikingas“ skirsis nuo „Viking Grace“? Pirmniausiai jis bus 4 metrais ilgesnis - iš viso 218 metrų. Bet čia tik detalė. Pirma, naujasis laivas naudos 10 proc. mažiau kuro. Jam jau pranašaujamas paties ekonomiškiausio laivo titulas.

Bet ir tai ne pati didžiausia naujovė. Naujasis „vikingas“ bus pirmasis laivas pasaulyje, kuriam jokios įtakos nedarys oro sąlygos. Jis turės „1A Super“ ledo klasę ir jokių ledlaužių pagalbos galės plaukti per ledą iki 1 metro storio.

Pranešama, kad plaukiantis naujosios kartos laivas neišmes į aplinką jokių teršalų. Jame bus įrengta kuro - suskystintų dujų šimtaprocentinio panaudojimo sistema. Visiškas kuro panaudojimas yra pati naujausia technologija pasaulinėje laivų statyboje. Tai atitinka 2018 m. tarptautinėje jūrų organizacijoje priimtą nuostatą apie naujos kartos laivų statybą, kurie nedarytų įtakos aplinkai.

Kaip ir „Viking Grace“ naujasis „vikingas“ išsiskirs ypatingu dizainu su dideliais aplinkos apžvalgos langais.

Laivas galės priimti 1,5 tūkst. metrų krovinio (automobilių) ir 2800 keleivius. Jame bus įrengtos 922 kajutės. Laivas bus 63 tūkst. registro tonų talpos.

 

Vikingų patirtis - konteinervežiams

 

Viena iš naujojo „vikingo“ projekto realizavimo kompanijų yra suomių grupė „Wartsila“.

Ji šiuo metu dirba ir kurdama naujos kartos konteinerinį laivą.

Naujos kartos konteinervežio kūrimo konsorciumas įsteigtas Dubajuje. Jo iniciatorė yra Dubajaus „Zaitoun Green Shipping Ltd“.

Naujos kartos konteinerinis laivas taip pat būtų varomas dujomis be jokios aplinkos taršos. Siekiama, kad naujos kartos konteinervežis būtų maksimaliai efektyviausiais laivas.

Kuriant naują konteinervežį į jį būtų perkeliamos ir keleivinės laivybos srityje Baltijos jūroje jau patikrintos kai kurios technologijos susietos su dujų kuro saugojimu laivuose.

Ir tame nėra nieko nuostabaus. Kai Baltijos ir Šiaurės jūrose pirmiau už kitus regionus buvo įvesti sugriežtinti kuro išmetalų reikalavimai, čia pradėtos kurti naujausios technologijos mažinančios kuro išlaidas ir saugančios aplinką.

Fotoreportažas
  • Ateities laivų technologijos išbandomos Baltijoje-Foto-nr-7624_7625.jpg
  • Ateities laivų technologijos išbandomos Baltijoje-Foto-nr-7624_7626.jpg
  • Ateities laivų technologijos išbandomos Baltijoje-Foto-nr-7624_7627.jpg
  • Ateities laivų technologijos išbandomos Baltijoje-Foto-nr-7624_7628.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Ateities laivų technologijos išbandomos Baltijoje"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.