Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Azijos laivybos blizgesys ir skurdas

Klaipėdietis jūrų kapitonas Juozas Liepuonius per porą mėnesių pajuto Azijos blizgesį ir didžiulį jos skurdą susijusį ir su nusikaltėlių pasauliu.

@ Juozo Liepuoniaus nuotr.

Jūrininkai prisimena reisus

 

Kai grįžę iš reisų, o dar geriau būdami juose jūrininkai pasidalina nuotraukomis ir prisiminimais, Klaipėda tarsi suspindi pačiomis įvairiausiomis jūrinio gyvenimo spalvomis. Tradiciją dalintis nuotraukomis ir prisiminimais iš reisų yra seniai, tačiau nedaugelis netgi Jūrų kapitonų asociacijos narių tai daro. Tačiau jūrų kapitonų asociacijos pirmininkas Juozas Liepuonius tai daro dažnai, gal ir todėl, kad jo reisai būna nekasdieniški, kartais ypatingi.

Tik Jūrų kapitonų asociacijos susibūrime jūrų kapitonai dažnai pasidalina savo reisais. Juose būna ir įdomių pastebėjimų, ir gana patrauklių pasakojimų.

 

Singapūro blizgesys

 

Pernai gruodį J.Liepuonius Tailando Bankoko uoste „Marshal Consulting group“ užsakymu vertino „Heavy lift“ tipo ypatingų krovinių transportavimo laivo techninę būklę.

Po to Indonezijos Ratan uoste priiminėjo ginkluotos apsaugos laivą. Jis vykdys apsaugą Gvinėjos įlankoje „Punta Europa“ naftos terminale, kurį valdo ir Lietuvoje pagarsėjusi amerikiečių kompanija „Chevron“.

„Dėl labai padidėjusio nesaugumo Gvinėjos įlankoje, turtingesnės kompanijos praktiškai prie kiekvieno stambesnio naftos terminalo turi ginkluotos apsaugos laivus. Jie saugo dirbančias įgulas ir darbininkus. Tokia XXI amžiaus realybė Afrikoje. Piratavimas, terorizmas prieš komercinius ir kitus laivus čia klesti.“, - teigė J.Liepuonius iš tolimosios Indonezijos.

Įspūdingas buvo ir Naujųjų 2020 metų sutikimas Singapūro uoste.

 

Tarp nusikaltėlių

 

Po to, kaip prisiminė J.Liepuonius, laukė įdomi vieta Indijos vandenyno Chagos archipelago regione, kur gaudė nelegalius žvejus, įvairaus plauko nusikaltėlius. Jie bando pasislėpti šioje Indijos vandenyno platybėse pasimetusių salų grupelėje.

„Aplink salas gausu gerų žuvų - tunų, marlinų, bonito, dorado. Tokių pageidauja pasaulio solidžiausi restoranai. Brakonieriai čia tiesiog plūsta“ - teigė J.Liepuonius.

Šią teritoriją jis saugojo specialiu greitaeigiu laivu, kurį pasamdė Mauricijaus valstybė, kuriai ir priklauso Chagos archipelagas.

„Mūsų laivas buvo greitaeigis - iki 40 mazgų greičio, tad pasivyti, sulaikyti ir perduoti kranto apsaugos laivams pažeidėjus nebuvo sunku. Per nepilną mėnesį sulaikėme 6 nelegaliai šiuose vandenyse žvejojusius Taivanio, Seišelių salų žvejų laivelius ir tris valtis su įtartinais asmenimis“, - prisiminė J.Liepuonius.

Sulaikyti brakonieriai perduodami Mauricijaus pareigūnams. Vien tik Mauricijaus Port Louis uoste jau stovi virš 20 brakonierių laivų.

 

Laivyba be konvencijų

 

„Tai nuo 25 iki 60 m ilgio žvejybos laiveliai su 20-30 ir daugiau įgulos narių. Laivai seni, su baisiomis europiečių supratimu gyvenimo sąlygomis ir primityvia technika. Laivai kurie neatitinka net elementariems saugumo jūrose reikalavimams. Laivuose nėra gelbėjimo valčių, plaustų ar liemenių“, - prisiminė J.Liepuonius.

Anot jo, tokių laivų jūrininkai, daugumoje jaunimas, gyvena labai sunkiomis, dažnai antisanitarinėmis sąlygomis.

„20-25 įgulos nariams laive būna tik vienas tualetas. Dušą laivuose atstoja žarna ant laivo denio su užbortiniu vandeniu. Laivuose nešvara, dažnai dviem jūrininkams skirta viena lova, kurią tradicine lova mums būtų sunku pavadinti. Tuose laivuose negalioja nei žmogaus apsaugos jūroje (SOLAS), nei jūrininkų darbo jūroje MLC-2006, nei žvejų (Torremolinos) konvencijos“, - dėstė J.Liepuonius.

Anot jo, mums europiečiams net sunku ir patikėti, kad 21-ąjame amžiuje toje pat žemės planetoje tarp jūrininkų ir jų darbo sąlygų gali būti tokie milžiniški skirtumai.

Fotoreportažas
  • Azijos laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-8822_8823.jpg
  • Azijos laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-8822_8824.jpg
  • Azijos laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-8822_8825.jpg
  • Azijos laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-8822_8826.jpg
  • Azijos laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-8822_8827.jpg
  • Azijos laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-8822_8828.jpg
  • Azijos laivybos blizgesys ir skurdas-Foto-nr-8822_8829.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Azijos laivybos blizgesys ir skurdas"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.