Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Baltijos kruizai – brangiausi

Kruiziniams laivams plaukti Baltijos jūra yra gerokai brangiau nei plaukioti Viduržemyje ar Karibuose.

Norvegijos Alesundo kruizinis terminalas.
Norvegijos Alesundo kruizinis terminalas. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Iškeičia į kitus uostus

Šiandien, tarkim Klaipėdoje, jau iškyla klausimas, kuo ji gali nustebinti turistus. Keli metai kalbama apie tas pačias problemas, kad netvarkingos kruizinių laivų terminalo prieigos. Niekas iš esmės nesikeičia.

„Kruiziniame laive žmonės gauna karališką aptarnavimą. Išlipus Klaipėdos uoste juos pasitinka krūvos šiukšlių. Ir uostuose, kad į juos vyktų, turi būti atitinkamas lygis. Nereikalaujama penkių žvaigždučių, bet bent jau turi nesimatyti „siūlių“, - dėstė bendrovės „Klaipėdos Mėja“ atstovė Liudovika Pakalkaitė.

Klaipėda nėra pats brangiausias uostas Baltijos jūroje atplaukti kruiziniams laivams. Tačiau ji yra tas uostas, kuris iškeičiamas į kitus mažiau žinomus nors ir brangesnius. Pavyzdžiui, Vokietijos Varnemiundę. Šalia Liubeko esančio uosto vidutinė kruizinių laivų rinkliava yra 36 tūkst. eurų. Iš Klaipėdos nuolat vyksta tos pačios turistinės kelionės į Nidą ar Palangą. Kai kurios turistinės linijos jau prašo, kad į Klaipėdą atplaukę jūrų turistai autobusais būtų nuvežti į Kaliningradą. Nidoje įsikūrusios turistinės firmos vadovas Manfredas Wageneris šiemet vieno kruizinio laivo keleiviams jau buvo suorganizavęs išvyką į Kaliningradą.

Per brangu ir vienam kartui

JAV kompanijos „Royal Caribbean International“ viceprezidentas Džonas Terekas pateikė palyginamąsias įvairių regionų kruizinės laivybos kainas.

Atplaukti „Panamax“ tipo per 250 metrų ilgio kruiziniam laivui, kurio BRT 90 tūkst. tonų, Baltijos juros uostuose rinkliavos sudaro vidutiniškai 37 tūkst. 250 eurų kiekviename uoste.

Baltijos jūros regione pigiausias uostas yra Talinas. Jo rinkliavos - 18 tūkst. 730 eurų.

Brangiausias Baltijos jūros kruizinis uostas yra Stokholmas su vidutine 54 tūkst. 180 eurų rinkliava.

Viduržemio jūros uostų rinkliavų vidurkis yra 14 tūkst. 850 eurų. Pigiausias uostas yra Mesina su 7 tūkst. 840 eurų rinkliava, Dubrovnikas – 15 tūkst. 80 eurų, o brangiausia Venecija – 34 tūkst. 550 eurų.

Karibų jūros regione vidutinės rinkliavos yra nuo 15 tūkst. 900 eurų Šv. Martino ir Karibų salose iki 20 tūkst. 450 eurų Šv. Tomo salose.

Tai, kad Baltijos jūroje kainos didesnės galima paaiškinti trumpesniu kruizinės laivybos sezonu. Kitas niuansas - Viduržemio jūroje dauguma uostų yra privatūs. Jie lankstesni, stengiasi pritraukti daugiau laivų, todėl mažina rinkliavas.

Brangumas Baltijos jūroje atsiliepia kruiziniam verslui mažesniuose uostuose. Klaipėdos turistinių agentūrų atstovai tikina, kad sunku yra prikalbinti pradėti kruizus naujas linijas, nes iš karto metamas argumentas – „netgi surizikuoti vienam kartui Jūs esate per brangūs“.

Nepaisant to, didelėmis turizmo ir laivų agentavimo bendrovių pastangomis pavyksta kasmet prikalbinti naujas linijas. Kitais metais Klaipėdoje pirmą kartą švartuosis du iki šiol nesilankę kruiziniai laivai. Atplauks beveik 300 metrų ilgio „Costa Pacifica“ ir šešis kartus planuoja apsilankyti po 200 turistų plukdantis „Seabourn Pride“. Su šio laivo operatoriais klaipėdiečiai derėjosi nuo 2005 metų. Klaipėdą jie pasirinko dėl išskirtinės galimybės atplaukimo dieną uoste būti vieninteliu kruiziniu laivu.

Su nerimu laukiama 2015 metų, kai į Baltijos jūrą dėl kuro sieringumo reikalavimų nebegalės atplaukti senesni kruiziniai laivai. Jei nebus pakeisti reikalavimai, Baltijos jūros regionas kruizinės laivybos srityje taps nekonkurencingas.

Nuolaidos – bandomiesiems reisams?

Klaipėdos uosto rinkliavos yra beveik 11 tūkst. eurų didesnės nei Taline.

Kruizinio laivo „Constallation“ įplaukimo į Klaipėdos uosto rinkliava pirmam reisui sudaro 29 tūkst. 609 eurus.

Antram ir trečiam reisui taikomos 20 proc. nuolaidos laivo, navigacinei, sanitarinei, krantinės ir uosto akvatorijos rinkliavoms. Bendra suma sudaro 25 tūkst. 559 eurus. Atplaukus tam pačiam laivui į uostą per sezoną ketvirtą ir daugiau kartų minėtoms rinkliavoms jau taikoma 50 proc. rinkliavų nuolaidos.

Šios nuolaidos įsigaliojo nuo šių metų kovo. Didesnės įtakos pritraukiant kruizinius laivus jos neturėjo. Tai tik sumažino Uosto direkcijos pajamas iš kruizinės laivybos.

Lietuvos turistinio verslo agentūros mano, kad Klaipėdos uosto kruizinių laivų rinkliavos turėtų būti mažesnės už Talino uosto. Siekiama, kad nuolaidos būtų taikomos ir taip vadinamiems bandomiesiems reisams – pirmą kartą į uostą pritrauktoms kruizinės laivybos linijoms.

Klaipėdos uosto tikslas būtų pritraukti iki 100 kruizinių laivų.

Fotoreportažas
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_177.jpg
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_178.jpg
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_179.jpg
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_180.jpg
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_181.jpg
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_182.jpg
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_183.jpg
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_184.jpg
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_185.jpg
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_186.jpg
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_187.jpg
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_188.jpg
  • Baltijos kruizai – brangiausi-Foto-nr-176_189.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Baltijos kruizai – brangiausi"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.