Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Dėl kruizinio terminalo rengs studiją

Dar šiais metais galime sužinoti, ar tikslinga būtų Klaipėdos uoste statyti antrąjį kruizinių laivų terminalą.

Ši teritorija neatpažįstamai keistųsi, jei būtų pastatytas kruizinių laivų terminalas.  Vidmanto Matučio nuotr.
Ši teritorija neatpažįstamai keistųsi, jei būtų pastatytas kruizinių laivų terminalas. Vidmanto Matučio nuotr. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Suteiktų perspektyvą

 

Šiandien, kai iškyla reali grėsmė, jog 2020 metais kruizinis sezonas Baltijos jūroje gali ir nevykti, lyg ir keistokai būtų kalbėti apie naujo kruizinio terminalo statybą.

Tačiau epidemija praeis, gyvenimas grįš į savo vėžes. Tikėtina, kad ekonomika atsigaus, žmonės vėl keliaus.

Kruizinių laivų terminalo statyba ties „Memelio miesto“ krantinėmis išjudintų šios teritorijos vystymą, suteiktų jai visai kitą ateities perspektyvą.

Apie ambicingus „Memelio miesto“ vystymo planus kartu su naujo kruizinio terminalo idėja yra pasisakęs ir bendrovės „Stemma Management“ vadovas Nerijus Tilindis.

„Esminis klausimas, ar bus statomas Klaipėdai ypač reikalingas naujas kruizinių laivų terminalas. Jis būtų impulsas vystyti teritoriją, pritraukti investicijų, suformuoti žmonių srautus“, - dar sausį Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos posėdyje, kurio nariu yra ir šių eilučių autorius, teigė N.Tilindis.

 

Taptų svarbiu kompleksu

 

Tuomet Jūrinės kultūros koordinacinė taryba parengė rezoliuciją dėl „Memelio miesto“ teritorijos vystymo.

Ši taryba norėtų, kad prie Klaipėdos uosto laivybos kanalo esanti teritorija „Memelio miestas“, sekant kitų Vakarų Europos uostamiesčių pavyzdžiu, taptų svarbia ir patrauklia teritorija su jūrinės kultūros simbolika, kuri reprezentuotų Klaipėdą kaip uostamiestį, o Lietuvą - kaip jūrinę valstybę.

„Ypač svarbu, kad toje teritorijoje būtų sukurta užsienio svečių laivų (jachtų) ir kruizinės laivybos laivų priėmimo infrastruktūra. Ji susilietų su Klaipėdos miesto senamiesčiu, Piliavietės kompleksu, Senąja perkėla, su jau veikiančiu kruizinių ir karinių laivų terminalu. Taip pat į šią erdvę būtų integruota ir Dangės upė nuo žiočių iki Pilies ir Biržos tiltų, o jei bus pastatytas ir Bastionų tiltas, apjungtas ir Jono kalnelio kompleksas“, - teigta Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos rezoliucijoje.

 

Ledai pajudės šiemet

 

Dėl „Memelio miesto“ greitesnio vystymo kreiptasi ir į Susisiekimo ministeriją.

Prašyta imtis iniciatyvos, kaip galima greičiau įrengti naują kruizinių laivų terminalą, kuris, prailginus pirsą, atvertų galimybę buvusiame „Laivitės“ kauše įrengti jachtų uostelį.

Susisiekimo viceministras Gytis Mažeika teigė, kad Vyriausybės patvirtintuose Klaipėdos uosto bendrojo plano sprendiniuose yra numatyta statyti antrąjį kruizinių laivų terminalą.

Kaip ir kokiais terminais tai būtų daroma? Anot G.Mažeikos, Uosto direkcija iki šių metų pabaigos turi parengti naujo kruizinio terminalo statybos studiją. Ji ir atsakys į klausimus, kada galėtų būti statomas terminalas, kiek preliminariai galėtų kainuoti jo statyba, kaip greitai atsipirktų.

Kita problema yra tai, kad prie „Memelio miesto“ teritorija nėra atvira miestiečiams, nes čia esančias krantines dar vis valdo Uosto direkcija, galioja tarptautinis uostų saugos kodeksas. Siekiama, kad, kaip įmanoma greičiau Klaipėdos miesto savivaldybei būtų perduotos prie „Memelio miesto“ teritorijos esančias krantines Nr. 24 ir Nr. 25, o pagal galimybę ir kitas krantines, kad pradžioje miestiečiams bent šioje teritorijoje dalimis būtų atvertas priėjimas prie vandens.

Susisiekimo viceministras G.Mažeika teigė, kad nei Uosto direkcija, nei Susisiekimo ministerija neprieštarauja, kad krantinės būtų perduotos Klaipėdos miesto savivaldybei. Sprendimą perduoti turtą turėtų priimti Vyriausybė. Anot G.Mažeikos, perdavimo proceso dokumentai yra rengiami. 

 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Dėl kruizinio terminalo rengs studiją"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.