Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Dirbtinės salos žengs į Baltijos jūrą

Baltijos jūroje gali būti pradėtоs formuoti salos, skirtos ne krovai, o pramogai ir gyvenamųjų namų rajonui statyti.

Prie Kopenhagos atsirastų net kelios dirbtinės salos. „Geekweek.pl“ nuotr.
Prie Kopenhagos atsirastų net kelios dirbtinės salos. „Geekweek.pl“ nuotr. @ nuotr.

Kopenhagos priedanga

 

Neseniai Danijos parlamentas priėmė sprendimą Kopenhagos uosto dalyje formuoti dirbtines salas. Devyniose salose būtų įrengtas apie 35 tūkst. gyventojų rajonas su infrastruktūra. Į salas būtų nutiesta Kopenhagos metro linija, įrengtas tunelis, keliai, kuriais 5 salas patektų transportas.

Prie salų būtų įrengtos ir prieplaukos, nes joje gyvensiantys turtingi danai neįsivaizduotų savo gyvenimo be privačių laivų.

Supilti salas ir pilnai įrengti su komunikacijomis ir būstais kainuotų per 80 mlrd. Danijos kronų (apie 10 mlrd. eurų). Tokia suma nėra maža netgi Danijos masteliais. Salos traktuojama kaip Kopenhagos priedanga dėl klimato kaitos kylant vandens lygiui. Todėl net ir didelė jos kaina lengviau rado pateisinimą tarp Danijos politikų.

Kopenhagos salų statyba netikėtai sulaukė protestų iš Švedijos. Baiminamasi, kad jas įrengus bus žymus poveikis Oresundo sąsiaurio aplinkai. Salų statyba turi priešininkų ir pačioje Danijoje. Bent keli šios šalies politikai pareiškė, jei bus toliau stumiamas salų statybos projektas, jie kreipsis į Europos Teisingumo Teismą.

 

Išorinio uosto sala

 

Šios salos statyba primena tuos ginčus, kurie jau porą dešimtmečių vyksta dėl išorinio uosto statybos Klaipėdoje ties Melnrage.

Nors į šio uosto statybos ginčą niekada nėra buvę įsitraukusios jokios jėgos iš kitų šalių, kaip Kopenhagos salos atveju, tačiau ir to, kas yra Lietuvoje užtenka, kad projektas strigtų.

Kai Kopenhagos salos įrengimo kaina siekia per 10 mln. eurų, lyg ir keistokai atrodytų 10 kartų pigesnis variantas prie Klaipėdos, kur beje, dėl kainos taip pat skelbta priekaištų. Neva pinigai būtų išplaunami.

Kalbant apie Klaipėdos išorinį uostą vienu atveju buvo siūloma įrengti pusiasalį prie dabartinio uosto vartų.

Kitas, kiek įdomesnis, bet mažiau dėmesio sulaukęs, buvo siūlymas įrengti uosto krovos salą už 1,2 km nuo kranto ties II Melnrage. Jis buvo iškeltas tarsi alternatyva išoriniam uostui. Šis siūlymas gyvavo neilgai. Sulaukęs nemažai kritikos jis šiuo metu visiškai užmirštas.

 

Girulių sala prie Klaipėdos

 

Įdomus buvo ir dar vienas salos prie Klaipėdos variantas, vadinama Girulių sala. Tai buvo Klaipėdos universiteto studentės Agnės Raišutytės pramogų salos jūroje ties Giruliais projektinis pasiūlymas.

Jis prieš 7-8 metus buvo pristatinėjamas žiniasklaidoje ir netgi specializuotame Lietuvos „Statybos ir architektūros“ leidinyje.

Buvo siūloma, kad 600-700 metrų ilgio ir 420-480 metrų pločio saloje būtų įrengti 3-4 žvaigždučių 2400-2700 vietų viešbučiai. Saloje prie jų būtų įrengti baseinai, soliariumai, amfiteatras renginiams. Po vandeniu siūlyta įrengti povandeninio archeologijos muziejaus patalpas, kur būtų laikomi iš Baltijos jūros dugno nuskendusių laivų ir daiktų fragmentai. 

Jau vėliau buvo pasirodę ir tokių idėjų, kad prie salos, kuri būtų suformuota kaip gelžbetonio platforma, veikianti kaip bangų, saulės ir vėjo energetinis kompleksas su bangų gaudyklėmis, saulės baterijomis ir mažomis vėjo jėgainėmis.

Dalyje salos buvo siūloma suformuoti jachtų prieplauką ir pramoginių laivų uostelis. Planuota, kad sala su krantu būtų sujungta tiltu.

Neaišku ir tai, kas būtų galėję statyti tokią salą? Jos statybos užsakovu lyg ir būtų galėjusi būti Klaipėdos miesto savivalda, tačiau teritorija jūroje jai nepriklauso.

Tokia pramogų sala ties Giruliais be iškeltos idėjos kokio nors realaus tęsinio taip ir nesulaukė. Netgi nebuvo vykdomos kokios nors jos studijos ar projektiniai tyrimai. Pasigirdo tik atskirų vertinimų, kad tokia sala darytų įtaką pajūrio krantams, bet detalesnis tokios įtakos tyrimas nevykdytas.    

 

Fotoreportažas
  • Dirbtinės salos žengs į Baltijos jūrą-Foto-nr-9927_9928.jpg
  • Dirbtinės salos žengs į Baltijos jūrą-Foto-nr-9927_9929.jpg
  • Dirbtinės salos žengs į Baltijos jūrą-Foto-nr-9927_9930.jpg
  • Dirbtinės salos žengs į Baltijos jūrą-Foto-nr-9927_9931.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Dirbtinės salos žengs į Baltijos jūrą"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.