Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Giliausias Baltijos uostas bus Švedijoje

Didėjant laivų parametrams, Baltijos jūros uostuose tarsi vyksta lenktynės, kas sugebės priimti didžiausius laivus.

Geteborgas siekia išlikti pagrindiniu Švedijos uostu.
Geteborgas siekia išlikti pagrindiniu Švedijos uostu. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Gyliu vis dar atsiliekame

 

Klaipėdos uostas neatrodo blogai. Jis sugebėjo priimti vieną iš didžiausių pasaulio konteinerinių laivų - 400 metrų ilgio „MSC Ingy“.

Baltijos jūroje tokius laivus iki šiol be Klaipėdos yra priėmę tik Danijos Orhuso ir Lenkijos Gdansko konteinerių terminalai.

Tačiau Klaipėdoje kol kas nereikėtų pernelyg susireikšminti. Pagal gylius jis dar vis atsilieka nuo nemažos dalies Baltijos uostų. Didesni gyliai nei Klaipėdoje yra ir kai kuriuose Latvijos, ir Estijos, ir Baltijos jūros regiono Rusijos uostuose, ir Švedijos, Danijos, Lenkijos uostuose.

Šiuo metu Klaipėdos uoste galima didžiausias įplaukusio laivo grimzlė yra berods 13,8 metrai ir tai tik prie kelių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) krantinių.

Klaipėdoje yra didžiulis noras išgilinti uostą iki 17 metrų. Tai bus galima padaryti tik sutvarkius uosto vartus.

Šiandien jau parengti uosto gilinimo dokumentai, bet dar nėra tikslios datos, kada galėtų būti pradėtas uosto gilinimas iki 17 metrų Šiaurinėje jo dalyje. Iki 2023 m. iki 17 metrų tikimasi išgilinti šiaurinės uosto dalies laivybos kanalą. Paskelbtas konkursas ir iki 15,5 metrų gilinti centrinę bei pietinę uosto dalis.

 

Orientyras - dar didesni laivai

 

Jau aiški data, kad Baltijos jūros giliavandenių uostų gretą 2026 metais papildys Švedijos Geteborgo uostas.

Jis netgi planuoja būti pats giliausias regiono uostas.  Kaip tik šiomis dienomis paskelbta, kad Geteborgo uostas bus gilinamas. Dabar jis priima didžiausius laivus iki 13,5 metrų grimzlės. Po gilinimo jis galės priimti laivus iki 17,5 metrų grimzlės. Tai būtų maždaug 430 metrų ilgio laivai.

Tam, kad priimtų laivus su 17,5 metrų grimzle, Geteborgo uostas, įvertinus klirencą, turės būti išgilintas iki 18,5 ar net 19 metrų.

Baltijos jūroje uostų su tokiais gyliais nėra, nes dėl ribotų Danijos Belto ir Oresundo sąsiaurių gylių į Baltiją gali įplaukti laivai su grimzle iki 16,5 metrų.

Geteborgui tai neaktualu, nes jis yra prie Kategato ir Skagerako sąsiaurių, kur gyliai neribojami.

Todėl jis ir galės būti gilinamas gerokai labiau nei kiti Baltijos jūros uostai. Panašioje padėtyje yra ir Danijos Orhuso uostas, kuris yra prie Kategato.  

 

Tai yra lenktynės

 

Geteborgo uostas gilinamas pagal „Skandia Gataway“ projektą, bet ne už ES lėšas, o už Švedijos jūrų, Švedijos transporto administracijų ir Geteborgo miesto tarybos skirtas lėšas. Geteborgo miestas skyrė beveik 118 mln., skaičiuojant eurais. Toks sprendimas priimtas visai neseniai - šiemet rugsėjo 10 d.

Bendra Geteborgo uosto gilinimo projekto vertė yra per 240 mln. eurų. Gilinant šį uostą, teks sutvirtinti krantines, iškasti apie 12 mln. kubinių metrų grunto.

Švedijos transporto administracija skelbia, kad kiekviena investuota krona atneš keturias kronas. Įvertinta ir tai, kad projekto atsipirkimo laikotarpis itin patrauklus - tik 15 metų.

Šiuo metu į Geteborgo uostą gali įplaukti didžiausi pasaulio laivai, tačiau tik pusiau pakrauti.

 „Tai yra lenktynės, kuriose turime neatsilikti, jei norime išlaikyti savo, kaip pagrindinio tarptautinio uosto, poziciją, čia Švedijoje“, - teigė Geteborgo uosto administracijos vadovas Elviras Dzanicas.

Jo žodžiai reiškia, kad Geteborgo uostas nesirengia konkuruoti su kitais Baltijos uostais, nes visai kiti krovinių srautai. Pagrindinis jo konkurentas, nors ir neįvardintas, yra prie Stokholmo atsiradęs naujas giliavandenis Norviko uostas.

Fotoreportažas
  • Giliausias Baltijos uostas bus Švedijoje-Foto-nr-9314_9315.jpg
  • Giliausias Baltijos uostas bus Švedijoje-Foto-nr-9314_9316.jpg
  • Giliausias Baltijos uostas bus Švedijoje-Foto-nr-9314_9317.jpg
  • Giliausias Baltijos uostas bus Švedijoje-Foto-nr-9314_9318.jpg
  • Giliausias Baltijos uostas bus Švedijoje-Foto-nr-9314_9319.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Giliausias Baltijos uostas bus Švedijoje "

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.