Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Ilgiausio tunelio statyba Baltijos dugne

Prasidėjo Baltijos jūros 18 kilometrų ilgio tunelio specialių segmentų gamybos terminalo statyba.

Toks būtų iš specialių konstrukcijų surinkto tunelio pjūvis.
Toks būtų iš specialių konstrukcijų surinkto tunelio pjūvis. @ nuotr.

Naujo tipo tunelis

 

Tunelis sujungs Vokietijos Putgardeno ir Danijos Rodbyhavno uostus. Šis tunelis bus ilgiausias iki šiol kur nors statytas ant jūros dugno klojant specialius segmentus.

Segmentas - tai 217 metrų ilgio, 42 metrų pločio, 9 metrų aukščio, 73 tonas sverianti tunelio dalis.

Tokie segmentai bus klojami į išlygintą Baltijos jūros dugną 40 metrų gylyje.

Segmentai bus pradėti gaminti Danijos Lollando saloje Rodbyhavno uoste pastatytame  specialiame terminale. Jų gamyba turėtų prasidėti 2023 m.

Segmentai bus gaminami specialiuose dokuose. Baigus gamybą jie bus nuleidžiami į vandenį, ir specialiais pontonais nutempiami į jų montavimo vietą. Į vandenį nuleistos konstrukcijos bus sujungtos, iš jų išpumpuotas vanduo.

Planuojama, kad tuneliui įrengti iš viso reikės pagaminti 89 betono segmentus.

Nuskandinus ir tarpusavyje sujungus visus segmentus, tunelio konstrukcija bus padengta smėliu ir akmenų sluoksniu.

Tokio tunelio statybos technologija buvo pristatyta dar 1996 m. Tačiau nuolat pirmenybė būdavo teikiama tilto statybai. 2010 m. Vokietijos, o 2011 m. Danijos vadovybė pasirinkto per 600 mln. eurų brangesnio tunelio statybos variantą. Lėmė tai, kad itin intensyviai laivybai naudojamame Belto sąsiauryje, kuriuo laivai plaukia ir į Klaipėdą, esant nepalankioms oro sąlygoms, mažiau rizikinga yra tunelio konstrukcija.

 

Ir traukiniams, ir automobiliams

 

Vokietiją ir Daniją ties Putgardenu ir Rodbyhavnu sujungsiantis povandeninis tunelis turi būti pastatytas iki 2029 m.

„Pehmarnbelt“ tunelis bus skirtas važiuoti tiek automobiliams, tiek traukiniams. Jame bus dvi dvigubos automobilių važiavimo dalys ir dvi geležinkelių linijos.

Planuojama, kad automobilių greitis tunelyje bus iki 110 kilometrų per valandą, traukinių - iki 200 kilometrų per valandą.

Automobiliu tunelį bus galima įveikti per 10 minučių, traukiniu per 7 minutes. Keltas tarp šių uostų plaukia 45 minutes.

Esminis reikalas dėl ko statomas tunelis yra tai, kad dabar nuo Hamburgo iki Kopenhagos važiuojant sausuma susidaro 450 kilometrų. Įrengus tunelį tas atstumas sumažės iki 320 kilometrų. Tai tuos pačius 130 kilometrų sutrumpins ir kelią iš Vokietijos į Švediją.

 

„Fūristai“ rinksis keltus

 

Preliminariai tunelio statyba kainuos per 7 mlrd. eurų. Tilto statyba būtų kainavusi 6,4 mlrd. JAV dolerių. 

Jau dabar įvardinama, kad tunelio statyba bus nuostolinga ir neatsipirks. Jį turės remti Danijos ir Vokietijos vyriausybės. Dėl to Vokietijoje netgi pasigirdo protestų. Jai šis tunelis nėra tiek reikalingas, kiek jis reikalingas geresnio ryšio su centrine Europa norinčiai Danijai.

Pastačius tunelį nesvarstoma, kad būtų panaikintos tarp Putgardeno ir Rodbyhavno uostų esančios keltų linijos.

Jas aptarnaujančios laivybos kompanijos „Scandlines“ užsakymu buvo atliktas tyrimas. Jis atskleidė įdomių detalių. Daugelio sunkvežimių kompanijų atstovų pasisakė, kad jie naudosis ne tuneliu, o keltais. Taip yra todėl, kad kol keltas plaukia, jo vairuotojas gali skirti vieną valandą poilsiui. Taip racionaliai taupomas bendras krovinio gabenimo „fūromis“ laikas. Judant tuneliu pravažiavimo laiką jau reikės „taupyti“ sustabdžius sunkvežimį kažkur kitur aikštelėje.

Fotoreportažas
  • Ilgiausio tunelio statyba Baltijos dugne-Foto-nr-9948_9949.jpg
  • Ilgiausio tunelio statyba Baltijos dugne-Foto-nr-9948_9950.jpg
  • Ilgiausio tunelio statyba Baltijos dugne-Foto-nr-9948_9951.jpg
  • Ilgiausio tunelio statyba Baltijos dugne-Foto-nr-9948_9952.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Ilgiausio tunelio statyba Baltijos dugne"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.