Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Didesne ar mažesnė rizika - nuolatinė jūrininkų palydovė. Visą laivybos istoriją galėtume vadinti ištisiniu narsumo, rizikos ir nuotykių metraščiu. - Eimutis Astikas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Iš esmės pertvarkys „Klaipėdos naftos“ krantines

Šiais metais Uosto direkcija yra numačiusi vieną didžiausių visų laikų jos metinių investicijų programą.

Laivas stovi pre krantinių, kurios bus rekonstruojamos.
Laivas stovi pre krantinių, kurios bus rekonstruojamos. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Paskelbė konkursą

 

Baigiantis 2017 m. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė „Klaipėdos naftos“ naudojamos krantinės Nr.1 rekonstrukcijos I etapo darbų konkursą su gilinimu iki 14,9 metrų. Tai yra didžiulės apimties projektas, kuriam atlikti numatytas daugiau nei dviejų metų laikotarpis.

Projekto sėkmė priklausys nuo to kaip sklandžiai vyks viešųjų pirkimų konkursas – ar neatsiras jo dalyvio, kuris po pralaimėjimo sugalvos skųsti konkurso rezultatus.

Krantinės Nr.1 rekonstrukcijos I etapo darbai būtų finansuojamai pagal ES „Blue Baltic“ programą. Įprasta, kad tai susieta su inovatyviomis technologijomis, kurių tikslas gerinti Baltijos jūros aplinką.

Dabar prie šios 1964 m. pastatytos krantinės, yra 14 m gylis. 2011 m. buvo atlikta detalus šios krantinės tyrimas. Jos būklė buvo pripažinta patenkinama, todėl 2016 m. atlikti papildomi tvirtinimai. Dabar krantinė bus pertvarkoma iš esmės. Atlikti išsamūs jos grunto sausumoje ir akvatorijoje tyrimai. 

 

Didės priimami laivai

 

„Klaipėdos naftos“ naudojamų 1 ir 2 krantinių rekonstrukcija yra sudėtinga. Vykstant darbams, negalima stabdyti laivų krovos prie jų. Šios krantinės yra vienos iš labiausiai apkrautų uosto krantinių – prie jų nuolat stovi laivai. Todėl, krantinės Nr. 1 rekonstravimas numatytas trimis etapais, įskaitant ir į trečiąjį etapą įtrauktą krantinės Nr.2 rekonstravimą.

Abiejų krantinių rekonstrukcijos tikslas padidinti prie krantinių priimamų laivų kiekį. Po rekonstrukcijos prie „Klaipėdos naftos“ naudojamų 1 ir 2 krantinių vienu metu galės stovėti du iki 275 m ilgio laivai po 150 tūkst. tonų dedveito ir vienas iki 80 tūkst. tonų. Papildomai numatyta galimybė priimti suskystintų gamtinių dujų bei sunkių (negabaritinių) krovinių krovai.

Vietoje dabar esančių pirsų su palais būtų įrengtos ištisinės krantinės su didžiausiems laivams priimti skirta švartavimo įranga.

Vien prie pirmosios krantinės vienu metu į laivus būtų galima krauti iki 200 tūkst. tonų naftos produktų. Statybos metu būtų atnaujinta ir krovos įranga, įrengtos naftos produktų krovos siurblinės. 

 

Numato esminį pertvarkymą

 

Pagal numatytą poreikį ir projektą, buvo minima galima 1 krantinės rekonstrukcijos kaina iki 35 mln. eurų su gilinimu. Tokia kaina buvo vertinama kaip itin didelė – ant atsipirkimo ribos. Krantinės Nr.2 rekonstrukcijos kaina minėta apie 14 tūkst. eurų.

Bendras krantinės Nr.1 ilgis yra 931 m, Nr.2 – 683 metrai. 

Rekonstruojant krantinę Nr.1 statybos darbų etapo metu numatyta demontuoti 78 m šiaurinio

bangolaužio jį rekonstruojant. 1-ojo statybų etapo krantinių ilgis bus 313 m.

Perdavus šį statybų etapą, naujoje krantinėje bus galima švartuoti ir aptarnauti iki 50 tūkst. dedveito tanklaivius iki 150 m. ilgio, ko pradžioje pageidavo uosto kapitonas dėl saugumo, o po uosto vartų rekonstrukcijos ir ilgesnius.

Dabartinių „Klaipėdos naftos“ 1 ir 2 krantinėse naudojamų pirsų demontavimas ir krantinių pertvarkymas vyktų tolesniuose etapuose.

Vykstant dabartiniams statybų etapams vyktų gilinimas iki 15 metrų. Ateityje, kai bus išgilintas Klaipėdos uosto laivybos kanalas, prie 1-2 krantinių planuojamas iki 17 m gylis.

Fotoreportažas
  • Iš esmės pertvarkys „Klaipėdos naftos“ krantines-Foto-nr-7019_7020.jpg
  • Iš esmės pertvarkys „Klaipėdos naftos“ krantines-Foto-nr-7019_7021.jpg
  • Iš esmės pertvarkys „Klaipėdos naftos“ krantines-Foto-nr-7019_7022.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Iš esmės pertvarkys „Klaipėdos naftos“ krantines"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.