Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Jauniausias kapitonas moko išgyventi jūroje

Jau prieš šešis metus jūrų kapitonu tapęs Romas Karmazinas ir dabar yra jauniausias Lietuvos jūrų kapitonų asociacijoje.

Laivas: šešių metų „Arklow Spray“, kurio kapitonu visą tą laiką yra R.Karmazinas.
Laivas: šešių metų „Arklow Spray“, kurio kapitonu visą tą laiką yra R.Karmazinas. @ nuotr.

Keičiasi su kolega iš Lenkijos

Neseniai jis grįžo iš reiso. Įgulos pasikeitimas vyko Turkijoje. Jam teko dirbti laive ilgiau nei numatyta pagal kontraktą, nes prieš tai buvusiuose uostuose negalėjo pasikeisti.

Nesklandumų keičiantis Turkijoje dėl COVID 19 nebuvo, nors reikėjo pildyti nemažą šusnį dokumentų. Iš uosto į Stambulo oro uostą vos ne per visą Turkiją teko važiuoti su taksi, nes yra gerokai sumažėję skrydžių ir iš mažesnių miestų lėktuvai neskraido.

Jis dirba palyginti didelėje Airijos kompanijoje „Arklow Shipping“. Prieš šešis metus, kai kompanija pasiūlė tapti jūrų kapitonų gavo ir naują birių krovinių laivą „Arklow Spray“. 2014 m. statytas „Arklow Spray“ vienas iš sausakrūvių birių krovinių laivų, kuris atlieka transatlantinius reisus. Šis 34905 dedveito laivas yra 182 m ilgio. Tokių laivų, kurie kompanijoje didžiausi, yra tik du.

Laive „Arklow Spray“ R.Karmazinas dirba pamainomis ir keičiasi su vyresniu kolega jūrų kapitonu iš Lenkijos. 

„Mano reisas laive trunka maždaug 2-2,5 mėnesio, kolega pageidavo dirbti dvigubai ilgesnį laiką“, - teigė R.Karmazinas.

 

Imituoja incidentus

 

Grįžęs namo jis laiko tuščiai neleidžia - lanko įvairius kursus, įsigyja ar atnaujina sertifikatus.

Per tuos 4-5 mėnesius, kai nebūna laive, jis kompanijos, kurioje dirba, prašymu, rengia 2-3 savaičių išgyvenimo mokymus kitoms kompanijos laivų įguloms.

Jūrų kapitonas iš Lietuvos vykdavo į kompanijos laivus ir padėdavo imituodavo įvairias situacijas, kaip išgyventi laive įvykus vienam ar kitam incidentui. Taip siekiama, kad laivų įgulos būtų gerai pasiruošusios, atėjus laikui lengviau gautų reikalingus sertifikatus. Taip pat jis rengia ir atskirus jūrininkus, kurie norėtų pereiti iš mažesnių laivų į didesnius.

Dabar dėl COVID 19 tie mokymai vyksta nuotoliniu būdu. Tiesiogiai laive mokymus jis vykdė 2019 m. pabaigoje.

R.Karmazinas teigė, kad audros ir didelės bangos yra dažnos jūrininkų palydovės. Biskajos įlankos su nedideliu laivu teko pašokinėti tris paras.

Prisiminė ekstremalią situaciją, kai plaukdamas per Ramųjį vandenyną ir pats buvo pakliuvęs į audros katilą.

„Škalėje, kuri rodo vėjo greitį, jau nebebuvo likę padalos. Vyriausiasis kapitono padėjėjas pasimetė nežinojo ką daryti“, - prisiminė R.Karmazinas.

Jo teigimu, šiuolaikiniai laivai yra tvirti. Įvertinta, kad jie gali atlaikyti gamtos stichijas. Svarbu yra tai, kad jūrininkai nedarytų klaidų. Netgi nežymi klaidelė gali kainuoti brangiai.

„Turi pripažinti situaciją, kokia yra kai siaučia štormas, nusikratyti baimės, susikoncentruoti ir daryti tai, ką privalai. Jei per didelę audrą leisi užgesti laivo varikliui tikrai sulauksi bėdos“, - pastebėjo R.Karmazinas, prisiminęs, kad tuo ypatingu atveju mechanikai gerai atliko savo darbą.

Kartu jis teigė, kad per tą įsimintiną štormą pajuto, kokie protingi žmonės rašė navigacijos knygas. Jis elgėsi tiksliai taip, kaip parašyta vadovėliuose ir išgyveno, nors nebuvo lengva. Per tą laiką kol įveikinėjo štormą, nuo tiltelio nesitraukė 20 valandų.

 

32 metų tapo kapitonu

R.Karmazinas laivavedžio diplomą 2008 m. įsigijo Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje. Praktiką atliko žvejybiniuose laivuose. Pirmasis buvo nedidelis tiekimo laivas „Šiauliai“, kuris Afrikoje aprūpino žvejų laivus. Po to „Baltlantos“ žvejybiniai laivai „Aras“, „Balandis“.

Baigęs mokyklą nusprendė, kad įdomiau būtų dirbti transportiniuose laivuose. Pradėjo nuo nedidelio laivo Norvegijoje. Po jos susigundė vienos didelės vokiečių konteinerinių laivų kompanijos pasiūlymu. 5450 TEU konteinerių priimantys 280 m ilgio konteineriniai laivai prieš 8 metus atrodė gigantai. Atliko su jais nemažai reisų, tapo patyrusiu laivavedžiu.

Netrukus airių kompanija pasiūlė geras sąlygas ir perspektyvą. Po kelių reisų patys laivybos kompanijos savininkai pasiūlė tapti vieno iš naujų laivų kapitonu. Vėliau tie patys savininkai pasiūlė jam tapti ir vienu iš trijų kompanijoje esančių jūrų kapitonų, kurie kitiems perteikia žinias apie išgyvenimą jūroje.

„Viskas vyko taip, kaip numato reikalavimai. Išplaukiojęs cenzą 32 metų tapau jūrų kapitonu“, - prisimena R.Karmazinas. Lėmė tai, kad vyresni kolegos jūrų kapitonai paskatino, sakė „eik ir nebijok, nes viską žinai“.

Anot jo, peržengti ribą, kai iš vyriausiojo kapitono padėjėjo tampi jūrų kapitonu nėra taip lengva.

„Supranti, kad ant tavo pečių užkraunama didžiulė atsakomybė. Nemaža dalis jūrininkų neperžengia tos ribos. Esu sutikęs ne vieną vyriausiąjį kapitono padėjėją, kuris teigė, kad neskubės tapti kapitonu. Tapęs kapitonu tu atsakai už viską laive, o vyriausiasis padėjėjas visada prieš save dar turi laivo kapitoną“, - pastebėjo R.Karmazinas, pridūręs, jog kapitonas turi būti dar ir autoritetas, kad ir įgula norėtų su juo dirbti, tikėtu juo, jaustų, kad pakliuvus į keblią situaciją kapitonas nepasimes.

 

Kompaniją įkūrė kapitonai

 

Airijos kompanijoje „Arklow Shipping“ R.Karmazinas sakė sutinkantis vis daugiau jūrininkų iš Lietuvos.

Kai vyko į šią kompaniją jis ir dar vienas mechanikas buvo tik du lietuviai. Dabar netgi komplektuojant ir jo laivo įgulą, pakliūva lietuvių. Į šią kompaniją jūrininkai dažniausiai įsidarbina per Lietuvos kompanijas „Gretimybė“ ir „Novikontas“.

Jis teigė pastebėjęs, jog lietuviai šioje kompanijoje yra gerai vertinami. Tradiciškai kompanija įgulas komplektuoja iš Lietuvos, Lenkijos, Rusijos, Airijos, Anglijos laivavedžių ir mechanikų, o žemesnis personalas dažniausiai būna jūreiviai iš Filipinų.   

Airijos kompaniją „Arklow Shipping“ prieš 60 metų įsteigė trys jūrų kapitonai. Nuo 7 nedidelių laivų ji išaugo iki 59 laivų kompanijos. Jos laivai gabena įvairius krovinius - birius, generalinius, vėjo jėgainių dalis.

Laivynas palyginti jaunas. Seniausi laivai yra nuo 2006 m., naujausi 2020-ųjų. Kompanija yra užsakiusi pastatyti ir naujų laivų.

Šiuo metu 20 kompanijos laivų plaukioja su Olandijos vėliava, likę - su Airijos.

„Arklow Shipping“ Airijoje yra ta laivybos kompanija, kuri nemažai dėmesio skiria ir šios šalies laivybos tradicijoms. Bendradarbiaudama su Korko technologijos institutu ji Airijoje remia kadetų mokymo judėjimą, jauni airiai priimami plaukioti į kompanijos laivus, kad galėtų pajusti jūrinio gyvenimo skonį.

 

Fotoreportažas
  • Jauniausias kapitonas moko išgyventi jūroje-Foto-nr-9493_9494.jpg
  • Jauniausias kapitonas moko išgyventi jūroje-Foto-nr-9493_9495.jpg
  • Jauniausias kapitonas moko išgyventi jūroje-Foto-nr-9493_9496.jpg
  • Jauniausias kapitonas moko išgyventi jūroje-Foto-nr-9493_9497.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Jauniausias kapitonas moko išgyventi jūroje"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.