Laivo žurnalo turinys yra griežtai reglamentuotas, tačiau JAV kariniame jūrų laivyne jau seniai laikomasi tradicijos, kad pirmasis įrašas Naujųjų Metų naktį turi būti rimuotas, kaip eilėraštis.
Jūreivių poezija Naujųjų metų naktį

Žurnale – laivo autobiografija
Tokia tradicija kelia keblumų, nes vis tiek, kad ir eilėmis, žurnale turi būti surašyti visi svarbiausi įvykiai, susiję su laivo valdymu, eksploatavimu ir navigacija.
Laivo popieriniai žurnalai buvo sukurti siekiant sudaryti chronologinę ataskaitą apie įvykius laive ir aplink jį. Tai savotiška laivo autobiografija, surašyta jo įgulos.
Žurnale kas valandą ar keturias valandas užrašoma laivo buvimo vieta, praeitas kelias, kursas, greitis, manevrai su varikliu ar burėmis, atlikti jūriniai darbai, oro ir jūros procesai. Įeinant į uostą ir jame stovint, laivo žurnale pateikiama išsami informacija apie locmano veiklą, inkaravimo sąlygas uoste ar reide, vandens gylį, atoslūgius, srovės ir kt.
Žurnalą vedą ir saugo pamainos budintis pareigūnas, tačiau laivo vadas prisiima visą atsakomybę už žurnalą ir privalo jį kasdien tikrinti, savo parašu patvirtinti įrašus.
Jūrininkai, keliaudami per pasaulį, šimtus metų skrupulingai užrašinėjo visus išgyventus įvykius į storą didelio formato knygą, kurią vadino laivo žurnalu. Kai kurie iš jų įgijo istorinę ir literatūrinę svarbą. Tai pasakytina apie Kristupo Kolumbo, Vasko de Gamos, pirato Franciso Drake ir daugelio kitų žinomų jūrininkų įrašus laivo žurnaluose.
Amerikiečių rašytojas, Nobelio premijos laureatas Johnas Steinbeckas, po šešių savaičių praleistų jūroje, remdamasis laivo žurnalo įrašais, parašė vieną svarbiausių negrožinės literatūros kūrinių „Žurnalas iš Kortezo jūros“.
Vidurnakčio rimuoti užrašai
Laivo žurnalas nėra tik įgulos gyvenimo kūrybinis dienoraštis, bet laikomas oficialiu dokumentu, kuris, reikalui esant, naudojamas kaip galimas įrodymas teisminiuose procesuose jūrų, admiraliteto ar civiliniuose teismuose.
Ir visgi... Pirmąją Naujųjų Metų naktį neoficialiai paskelbiamos paliaubos, tiesa, tik trumpam, tarp griežtų jūrų laivybos nuostatų ir jų nesilaikančių jūrininkų. Ištisos jų kartos patyrė, kad nėra blogesnės likimo išdaigos už budėjimą Naujųjų Metų naktį. Ypač blogai, kai laivas stovi uoste. Kol draugai švenčia krante, budinti pamaina kankinasi iš nuobodulio.
Taip JAV kariniuose laivuose užgimė įprotis ir tradicija pirmąjį Naujųjų Metų budėjimą, nuo vidurnakčio iki 04 valandos, laivo žurnale užfiksuoti eilėmis. Tai savotiška pramoga vargšams budėtojams, o kitą dieną ir draugams, grįžusiems į laivą po audringos nakties.
Nerašytos šio žaidimo taisyklės suteikė pamainos budėtojams laisvę daryti įrašus žurnale taip, kaip jiems diktuoja kūrybinė išmonė, bet su sąlygą, kad juose turi būti pateikta tikra informacija apie laivo ir įgulos padėtį. Tai įrašų autoriams kėlė nemažą iššūkį, kaip keliais eiliuotais posmais tiksliai nurodyti švartavimosi lynų ar inkaro grandinių būklę, pateikti kitokius techninius duomenis..
Ar pavyks atgaivinti tradiciją?
Tiksliai nežinoma kada ir kaip prasidėjo įprotis eiliuotai užrašinėti Naujųjų Metų vidurnakčio budėjimo įvykius laivo žurnale. Naval History and Heritage Command (Laivyno istorijos ir paveldo komanda) istorikai teigia, kad tai unikali JAV karinio jūrų laivyno tradicija.
Tuo metu, kai JAV įsitraukė į Vietnamo karą, ši tradicija buvo plačiai žinoma visame laivyne. Tai paskatino organizuoti „Naujųjų Metų laivo žurnalo konkursą“, kurį skatino jūrinis laikraštis „Navy Times“. 1968 metais leidinys gavo daugiau nei 1000 paraiškų iš norinčių dalyvauti varžybose dėl pagrindinio 100 dolerių prizo, skirto autoriui. Finalistai buvo skelbiami laikraštyje, apie jų poetinius sugebėjimus sužinodavo visas laivynas.
Iki 1970 metų „All Hands“, oficialiame JAV karinio jūrų laivyno žurnale, konkursas buvo įvardijamas, kaip „auganti karinio jūrų laivyno tradicija“. Deja, ši tradicija su kiekviena nauja jūrininkų karta pradėjo nykti. Dabar kasmet vis mažiau pateikiama konkursui oficialių laivo žurnalų su specialiu Naujųjų Metų turiniu.
Norėdamas išsaugoti seną unikalią tradicija, JAV karinio jūrų laivyno istorijos ir paveldo vadovybė, atgaivino konkursą. Neseniai paskelbta, kad jau priimamos paraiškos 2021 Naujųjų Metų pirmo eiliuoto įrašo laivo žurnale konkursui. Nugalėtojai bus paskelbti 2021 metų birželio 4 dieną, penktadienį.