Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Jūrų keltuose santuokų neberegistruoja

Daugelį metų sklandė kalbos, kad kapitonas laive yra antras žmogus po Dievo ir jis netgi galintis registruoti santuokas.

„Regina Seaways“ pilnai pakrautas gabena per 2500 metrų automobilių.
„Regina Seaways“ pilnai pakrautas gabena per 2500 metrų automobilių. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Sunkiausios vietos Kylio linijoje

 

DFDS laivo „Regina Seaways“ kapitonas Gintaras Kučinskas prisiminė, jog buvo toks atvejis, kai viena pora - lietuvė ir kiek išgėręs vokietis prašė juos kelte sutuokti. Kapitono padėjėjas dirbantis su keleiviais tada jiems mandagiai paaiškino, kad palūkėtų iki Klaipėdos, nes kapitonas esąs labai užsiėmęs.

Pagal jūrinę teisę šiuo metu laivo kapitonas turi teisę tik konstatuoti žmogaus gimimo ir mirties faktą. Nei vieno, nei kito atvejo G.Kučinsko laive dar nebuvo.

1997 metais Lietuvos aukštąją jūreivystės mokyklą baigęs G.Kučinskas jau devynis metus dirba laivų kapitonu. Pastaruosius ketverius jis plaukioja linijoje tarp Kylio ir Klaipėdos. Navigacine prasme ši linija turi ir savų sunkumų. Bene sunkiausia yra plaukti maždaug keturias valandas iki Kylio, nes šioje dalyje yra daug seklumų, o tuo pačiu ir laivų. Kapitonas šioje atkarpoje nuolat turi būti ant tiltelio.

Esant blogesnėms oro sąlygoms, pučiant šiauriniams ir vakariniam vėjams sudėtingesniu tampa ir įplaukimas per Klaipėdos uosto vartus. Esant didesniems vėjams nemaloni ir Baltijos jūros atkarpa nuo Bornholmo iki Klaipėdos, nes čia būna didelės bangos. Keleiviai bangavimą ne visada jaučia, nes laive „Regina Seaways“ yra įrengti supimą mažinantys povandeniniai sparnai, vadinami stabilizatoriai. Jie išleidžiami, kai bangos aukštis pasiekia maždaug 3 metrus.

 

Priprato prie naujo terminalo

 

G.Kučinskas dar būdamas studentu atėjo į praktiką DFDS kompanijoje ir joje liko iki šiol. Pradžioje dirbo su miškovežiais, o vėliau su jūrų keltais.

Tapęs jūrų kapitonu plaukiojo įvairiais krovininiais keltais Šiaurės jūroje. Anot jo, Klaipėda ne pats sunkiausiais uostas įplaukti su laivu. Žymiai sunkesnis buvęs Olandijos Ijmuidenas, nes plaukti jūrų keltų reikėjo per šliuzą ties kuriuo susidarydavo stiprios srovės.

Bet ilgiau padirbus, anot G.Kučinsko, galima priprasti prie vietos sąlygų ir stiprias sroves ar vėjus netgi išnaudoti sau naudingai.

Priprato jis jau švartuotis ir prie naujojo Centrinio Klaipėdos keltų terminalo krantinių. Prie jų netgi lengviau nei jūrų perkėloje. Pirma, plaukimas apie 20 minučių trumpesnis. Kitas palankus momentas, kad iš Kuršių marių einanti tėkmė tarsi prispaudžia prie krantinės apsisukusį laivą. Esant stipriam vėjui sukantis laivą yra lengviau suvaldyti, nes nedidelis kalnelis Smiltynėje tiek Centriniu Klaipėdos terminalu pridengia vėją.

G.Kučinskas yra išlaikęs egzaminus ir tiek Klaipėdoje, tiek Kylyje laivus švartuoja be locmano.

 

Ryškiausi reisai

 

Iš laivybos DFDS kompanijoje jam labiausiai įsiminė ilgas reisas su jūriniu keltu „Finlandia Seaweays“ į Turkiją plaukė pargabenti NATO technikos ir karių.

Tuomet Viduržemio jūroje ir prie Prancūzijos krantų pajuto kaip reikiant didelį bangavimą.

Su didelėmis bangomis ir vėjais jis buvo susidūręs ir Škotijoje, kur plaukiodavo keltu, bet dabar ta linija jau uždaryta.

Klaipėdiečio G.Kučinsko šeimoje jūrininkų nebuvo. Jam ta profesija iš karto patiko. Bet ypač sužavėjo ir daug teigiamų emocijų suteikė kursanto praktika su burlaiviu „Kruzenstern“.

Dabar, jau būdamas vieno didžiausių DFDS laivų Baltijos jūroje kapitonu, jis su mielu noru priima kursantus. Ir pati DFDS yra viena didžiausių jūrinės praktikos vietų Lietuvos jūrų aukštajai ir laivininkų mokykloms. Šiuo metu DFDS laivuose praktiką atlieka 27 kursantai iš Lietuvos.

G.Kučinskas su malonumu prisimena ir savo mokytojus, jūrų kapitonus laivuose -  Stanislovą Jonkų, Andrejų Zvonkovojų, Henriką Žalandauską.

Fotoreportažas
  • Jūrų keltuose santuokų neberegistruoja-Foto-nr-7632_7635.jpg
  • Jūrų keltuose santuokų neberegistruoja-Foto-nr-7632_7634.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Jūrų keltuose santuokų neberegistruoja"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.