Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Jūrų laivai toliau didėja ir „mandrėja“

Šie metai pasaulyje prasidėjo kelių didžiausių laivų statybomis ir atidavimu užsakovams.

„Simphony of the Seas“ tapo didžiausiu kruiziniu laivu.
„Simphony of the Seas“ tapo didžiausiu kruiziniu laivu. @ nuotr.

Laivas, kokių Baltija nematė

 

Kinijoje pastatytas didžiausias pasaulyje rūdos gabenimo laivas „Ore Tianjin“. Jo užsakovas Brazilijos kompanija „Vale“. Šis 362 metrų ilgio ir 65 metrų pločio laivas gali priimti apie 400 tūkst. tonų krovinio. Tai iš tiesų įspūdinga, jei dar įvertintume tai, kad į Baltijos jūrą gali įplaukti didžiausias laivas, kuris paima iki 150 tūkst. tonų krovinio.

Naujasis laivas turi ir keletą įspūdingų naujovių. Net neįtikėtina, kad toks laivas gali būti pakraunamas greičiau nei per parą (per 17 val.). Jo triumai išdėstyti taip, kad į visus juos vienu metu gali būti kraunama rūda

Kitas šio laivo išskirtinumas tai, kad jis be jokio papildomo užpildymo gali įveikti net 25 tūkst. jūrmylių atstumą. Laivas specialiai statytas gabenti geležies rūdą iš Brazilijos į Kiniją. Jis be jokio stabtelėjimo gali plaukti 14,5 mazgų (apie 26,8 km/h) greičiu.

Dar didesnę nuostabą kelia tai, kad didžiausias pasaulyje rūdovežis yra pritaikytas dirbti naudodamas suskystintas gamtines dujas. Tai reiškia, kad jis beveik neteršia aplinkos.   

Laivas gigantas buvo pradėtas statyti 2016 m., jo eigos bandymai atlikti šių metų pradžioje. Laivui jau suteikta Honkongo vėliava.

Šiuo metu laivas plaukia į pirmąjį reisą iš Kinijos į Braziliją. Tuščia, bet su balstu šio laivo gramzda yra apie 12,6 metrai, pakrauto - apie 19 metrų

 

Pradės plaukioti kruizų gigantas

 

Kovo 31 dieną kruizinės laivybos kompanijai „Royal Caribbean International“ perduotas kruizinis laivas „Symphony of the Seas“.

Šis laivas išskirtinis tuo, kad pagal bendrąjį tonažą, kuris siekia 228 tūkst. tonų jis aplenkė visus šiuo metu pasaulyje esančius kruizinius laivus. Iki jo didžiausiu laivu buvo laikomas nuo 2016 metų plaukiojanti „Harmony of the Seas“. Jos dedveitas buvo 227,5 tūkst. tonų.
Įdomu tai, kad abu šie laivai yra to paties 362 metrų ilgio ir 66 metrų pločio.

„Symphony of the Seas“ išsiskiria tuo, kad jis yra „mandresnis“, jame įrengta daugiau įvairių pramogų.

Kruizinis laivas „Symphony of the Seas“ vadinamas „plaukiojančiu kurortu“. Jame yra 2775 kajutės, kuriose gali gyventi iki 7 tūkst. jūrų turistų. Juos aptarnauja 2,5 tūkst. žmonių įgula.

Laive yra dešimtys restoranų, barų, kavinių, naktinių klubų, kitokių pramogų vietų. Laive itin daug vietos skirta sportiniams pramogų centrams - beseinams, treniruokliams, kitiems sportiniams žaidimams. Jame yra golfo aikštelės ir netgi ledo čiuožykla.

Į pirmąjį reisą laivas planavo išplaukti balandžio 7 dieną. Jo maršrutai numatyti tarp Karibų ir Viduržemio jūros. Europoje laivas užsuks į Barseloną, Neapolį, Maljorką, Provansą, Florenciją.

 

Išskirtiniai ekspediciniai laivai

 

Jei dideli krovininiai ar energetinės paskirties laivai statomi Kinijos, Pietų Korėjos laivų statyklose, tai kruiziniai laivai gimsta Europoje.

Pavyzdys yra ir šiuo metu statomas ekspedicinis kruizinis laivas, kuriam antstatą gamina ir „Vakarų laivų gamykla“. Pristatoma, kad tai bus didžiausias ekspedicinis-kruizinis laivas.

Anksčiau Vakarų laivų gamykla statė blokus kruiziniams laivams, kurie buvo pastatyti Suomijoje.

„Symphony of the Seas“ taip pat statyta Europoje. Ji ant vandens buvo nuleista Ispanijos Malagos uoste.

Šiuo metu įdomus kruizinis laivas statomas Prancūzijoje. Tai bus nedidelis 190 metrų ilgio laivas, kuris priims iki 300 žmonių. Bet neabejojame, kad norinčių jį išvysti ir paplaukioti žmonių bus nemažai.

Laivas bus išskirtinis tuo, kad be įprasto laivo variklio turės specialias bures, kurios jį varys esant palankioms sąlygoms. Laivas statomas pagal projektuotojų kompanijos „STX France“ projektą. Jo statyba truks iki 2022 metų.

Fotoreportažas
  • Jūrų laivai toliau didėja ir „mandrėja“-Foto-nr-7252_7253.jpg
  • Jūrų laivai toliau didėja ir „mandrėja“-Foto-nr-7252_7254.jpg
  • Jūrų laivai toliau didėja ir „mandrėja“-Foto-nr-7252_7255.jpg
  • Jūrų laivai toliau didėja ir „mandrėja“-Foto-nr-7252_7256.jpg
  • Jūrų laivai toliau didėja ir „mandrėja“-Foto-nr-7252_7257.jpg
  • Jūrų laivai toliau didėja ir „mandrėja“-Foto-nr-7252_7258.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Jūrų laivai toliau didėja ir „mandrėja“"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.