Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

KLASCO pertvarkys atsilaisvinusią perkėlą

Paskutiniąsias savaites kaip Jūrų perkėlos terminalas gyvena buvusi Tarptautinė jūrų perkėla – paskutinę keltų liniją iš jos DFDS planuoja iškelti dar šiais metais.

Jūrų perkėla priima paskutiniuosius keltus.
Jūrų perkėla priima paskutiniuosius keltus. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Toliau aptarnaus keltus

 

Klaipėdoje veikiančios danų kompanijos DFDS padalinys, Centrinio Klaipėdos terminalo (CKT) vadovybė ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) yra suderinusi keltų linijos tarp Klaipėdos ir Švedijos Karlshamno perkėlimo terminą.

Ši linija į CKT persikels šių metų spalio 2 dieną. Iš šio terminalo plaukios keltai ne tik į Karlshamną, bet ir į Vokietijos Kylį ir Danijos Fredericiją.

Persikėlus į CKT paskutinei Klaipėdos jūrų linijai šiame terminale krovininių automobilių srautas per parą išaugs nuo 300 iki 500 vienetų. Per savaitę vietoje 9 keltų CKT bus priimama 16 jūrų keltų.

„Ne kartą esame girdėję iš mūsų partnerių – DFDS kompanijos, kad jie teigiamai vertina mūsų darbuotojų aukštą darbų kokybę. KLASCO komanda, kuri aptarnauja jūrų keltus, yra užgrūdinta, sėkmingai vykdo iššūkius ir visiškai užtikrins tinkamą servisą perkėlus keltų linijas, pagal grafikus atliks visų 3 linijų DFDS laivų iškrovimą bei pakrovimą“, - teigė KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža.

Pagal tarpusavio sutartis KLASCO vykdo visų jūrų keltų pakrovimo ir iškrovimo darbus Centriniame Klaipėdos terminale.

Anot A.Paužos, jūrų keltais gabenamų krovinių srautai Klaipėdos uoste pastaraisiais metais smarkiai išaugo. Prieš gerą dešimtmetį gabenusi jūrų keltais 2-3 mln. tonų krovinių per metus dabar DFDS jų gabena apie 5,5 mln. tonų.    

 

Ruošiamasi terminalų statyboms

 

Šiandien daugelį domina, koks likimas laukia daugiau kaip prieš 30 metų kariniais tikslais statytos jūrų perkėlos?

„Buvo keli Smeltės pusiasalio tolesnio vystymo variantai. Atlikus studiją, priimtas sprendimas kurti multifunkcinę zoną su 3-5  terminalais. Juos jungs bendra geležinkelio, komunikacijų ir energetinė sistemos“, - aiškino KLASCO vadovas A.Pauža.

Jis pridūrė, kad šiuo metu vyksta konkrečių terminalų paruošiamieji projektavimo darbai, ruošiamasi statyboms, derinami susitarimai su partneriais dėl krovinių. Uosto direkcijai jau pateiktos paraiškos dėl Smeltės pusiasalio krantinių rekonstrukcijos ir laukiama atsakymų.

Vietoje jūrų perkėlos įrengtoje naujoje krovos zonoje bus įvairių krovinių – ir tokių, kuriuos dabar krauna KLASCO, ir naujų.

A.Pauža pažadėjo, kad krova maždaug 50 ha teritorijoje nebus mažesnė nei tada, kai Jūrų perkėlos terminale buvo visos DFDS laivybos linijos.

Liks ir ro ro  krantinė, kuri galės priimti jūrų keltus, jei atsirastų naujos linijos. Ji galės priimti ir kitokius ratinius ar nestandartinius krovinius.

Į Jūrų perkėlos terminalo teritoriją bus perkelta „Klaipėdos laivų remonto“ veikla. A.Pauža teigė įsivaizduojantis, kad ji turi gražią ateitį, kaip uosto inžinerinio verslo dalis.  

 

Griaus senuosius statinius

 

Anot A.Paužos, randami bendri sprendiniai su Uosto direkcija ir „Lietuvos geležinkeliais“,  kaip pagreitinti Jūrų perkėlos terminalo rekonstrukciją.

Krantines reikia iš esmės perstatyti ir išgilinti prie jų pritaikant krauti „Panamax“ tipo laivus. Dabar krantinės yra seklios. Prie jų vos 9 metrų gylis.

Pertvarkant pačią jūrų perkėlą, numatyta joje griauti senuosius statinius, geležinkelio linijas.

Pertvarkos galėtų prasidėti jau kitais metais.

Pirmasis terminalas galėtų pradėti veikti maždaug po 2,5 metų, o visas kompleksas pilnai būtų perstatytas per 5-7 metus.

„Jei Klaipėdos uostas nori išlikti konkurencingas, jis privalo atsinaujinti.  Nauji krovinių savininkai į vieną ar kitą uostą eina su krovinių paketais. Jei gali pasiūlyti greitas ir kokybiškas paslaugas krauti laivus, krovinių sulauksi. Tą įrodė ir KLASCO, ir kitos uosto kompanijos. Todėl Klaipėdos uostas ir yra vienas sparčiausiai besivystančių Baltijos jūros regione“, - akcentavo A.Pauža, pridūręs, kad pasiekti gerus rezultatus nėra lengva, nes tenka dirbti didžiulės konkurencijos ir nuolat besikeičiančios geopolitinės situacijos rėmuose.  

 

Fotoreportažas
  • KLASCO pertvarkys atsilaisvinusią perkėlą-Foto-nr-6619_6620.jpg
  • KLASCO pertvarkys atsilaisvinusią perkėlą-Foto-nr-6619_6621.jpg
  • KLASCO pertvarkys atsilaisvinusią perkėlą-Foto-nr-6619_6622.jpg
  • KLASCO pertvarkys atsilaisvinusią perkėlą-Foto-nr-6619_6623.jpg
  • KLASCO pertvarkys atsilaisvinusią perkėlą-Foto-nr-6619_6624.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "KLASCO pertvarkys atsilaisvinusią perkėlą"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.