Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Kaliningrado kanalo gilinimo įtaka

Rusijoje skelbiama, kad bus gilinamas 42 kilometrų ilgio Kaliningrado uosto jūrų kanalą.

Kaliningrado jūrų kanalas ties Svetlij miesteliu.
Kaliningrado jūrų kanalas ties Svetlij miesteliu. @ nuotr.

Nori svertų prieš Klaipėdą

 

Rusija siekia, kad į Kaliningrado uostą galėtų atplaukti „Panamax“ klasės laivai su grimzle iki 12 metrų. Kanalą planuojama gilinti iki 13,5-14 metrų.

Nuo šių metų sausio Rusijos transporto ministerijoje pradėtas svarstymas, kas Rusijai Kaliningrado srityje būtų geriau - statyti naują uostą Jantarnij vietovėje ar išgilinti Kaliningrado jūrų uosto laivybos kanalą? Ekspertai mano, kad Kaliningrado sričiai naudingiau būtų išgilinti Kaliningrado jūrų laivybos kanalą ir iš esmės vystyti seniausią šios srities uostą.

Už Kaliningrado uosto laivybos kanalo gilinimą pasisako Kaliningrado srities verslininkai Natalija ir Aleksandras Lucenkos. Je valdo vieną didžiausių Kaliningrado srities verslo grupių „Sodružestvo“. Jos krova Kaliningrado uoste siekia apie 40 proc. apimties. Ši kompanija Rusijoje yra didžiausia augalinės kilmės aliejų gamintoja.  

„Sodružestvo“, kurios metiniai pardavimai apie 2,5 mlrd. JAV dolerių, pažadėjo prisidėti prie Kaliningrado uosto laivybos kanalo gilinimo. Ji skelbė, kad pastatytų naujas „Panamax“ laivus galinčias priimti krantines.

Kaliningrado jūrų laivybos kanalo gilinimu yra suinteresuota ir šios srities administracija. Kalbant apie įvairius jūrinius projektus Kaliningrado srityje, Rusijoje pirmiausia akcentuojama, kad jie pasitarnautų didinti konkurencijai su Klaipėdos uostu. Rusija gali daryti įtaką Latvijos, Estijos uostams, bet iš esmės neturi jokių svertų prieš Klaipėdos uostą.

 

Jau pradėtas kanalo tvarkymas

 

Rusijos unitarinė įmonė „Rosmorrečflot“ skelbia, kad Kaliningrado laivybos kanalo gilinimas gali kainuoti apie 46 mlrd. rublių (apie 670 mln. eurų). 

Kaliningrado uosto jūrų kanalo gilinimo procesas dar tebėra pačioje pradinėje stadijoje, neparengti ir jokie dokumentai. Paties kanalo tvarkymas jau yra prasidėjęs. Nuo 2018 m. rengiamasi tvarkyti šio kanalo dambas ir krantus. Buvo įvardinta netgi 15 mlrd. rublių (maždaug 218 mln. eurų) suma.

Kaliningrado jūrų laivybos kanalas buvo atidarytas 1901 m. Nuo to laiko jis beveik nebuvo tvarkytas. 42,6 kilometrų ilgio ir 50 metrų pločio kanale yra nuo 9 iki 12 metrų gylis. Juo gali praplaukti iki 200 metrų ilgio laivai su 8 metrų grimzle. Per para kanalu praplaukia per 30 laivų - pagrinde tanklaiviai ir konteinervežiai. Laivyba kanale laivų eismas vyksta viena kryptimi. Formuojami laivų karavanai. Nuo Baltijsko iki Kaliningrado laivai plaukia 4 valandas.

 

„Įšaldomas“ Pionersko uostas

 

Pačioje Rusijoje šiandien dar nėra jokių garantijų, kad Kaliningrado laivybos kanalo gilinimas prasidėtų bent jau artimiausią dešimtmetį.

Pionersko keleivių ir kruizinių laivų terminalo statyba įrodė, kad Kaliningrado srityje dideli uosto projektai stringa dėl korupcijos. Terminalą Pionerske buvo žadėta pastatyti iki 2018 m. Rusijoje vykusio Pasaulio futbolo čempionato.

Tačiau tas terminalas iki šiol nėra baigtas statyti. Šiomis dienomis internetinėje Kaliningrado srities žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad Pionersko uosto statyba įstrigo ir gana ilgam. Šio mėnesio pabaigoje baigtis konkursas dėl Pionersko uosto statybos užkonservavimo. Molams, vidinėms krantinėms ir pakrantės panduso konservavimui numatyti 407 mln. rublių (apie 6 mln. eurų).

Turėjęs baigtis 2019 m. gruodį dabar visiškas Pionersko uosto statybos užbaigimas nukeliamas į 2021 m. Dėl Pionersko uosto statybos yra iškelta baudžiamoji byla. Rusijos kompanija „Bolverk“ kaltinama sukčiavimu ypač stambiu mastu.

2017 m. iš uosto statybai numatytos 7,4 mlrd. rublių (108 mln. eurų) „Bolverk“ iš Rusijos uostų valdytojo „Rosmorport“ avansu gavo 3,63 mlrd. rublių (apie 53 mln. eurų). Pinigai išleisti, o atliktų darbų dalis siekia apie 27 proc. Įvykdytų darbų aktuota už 2,05 mlrd. rublių (apie 30 mln. eurų). Kur dingo dar apie 1,6 mlrd. rublių (apie 23 mln. eurų)? Aiškėja, kad pinigai „prapuolė“ kažkokiose „vienadienėse“ Samaroje naujai įsteigtose bendrovėse.

 

Fotoreportažas
  • Kaliningrado kanalo gilinimo įtaka-Foto-nr-8778_8779.jpg
  • Kaliningrado kanalo gilinimo įtaka-Foto-nr-8778_8780.jpg
  • Kaliningrado kanalo gilinimo įtaka-Foto-nr-8778_8781.jpg
  • Kaliningrado kanalo gilinimo įtaka-Foto-nr-8778_8782.jpg
  • Kaliningrado kanalo gilinimo įtaka-Foto-nr-8778_8783.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Kaliningrado kanalo gilinimo įtaka "

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.