Danijos DFDS kompanija pranešė, kad Pietų Kinijos laivų statykloje oficialiai pradėta paskutiniojo jūrų kelto, kuris plaukios iš Klaipėdos uosto, statyba.
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas. |
Danijos DFDS kompanija pranešė, kad Pietų Kinijos laivų statykloje oficialiai pradėta paskutiniojo jūrų kelto, kuris plaukios iš Klaipėdos uosto, statyba.
„Guanghou Shipyard International“ (GSI) statomi du 230 metrų ilgio, 4500 metrų krovinių ir po 600 keleivių galėsiantys priimti jūrų keltai.
Planuojama, kad pirmasis keltas iš GSI laivų statyklos bus pristatytas 2021 m. I ketvirtį, antrasis - 2021 m. trečiąjį ketvirtį.
Laivų statybos konsultavimo ir inžinierinių paslaugų tiekėja yra kompanija „Deltamarin“ iš Suomijos Turku.
Jos atstovų teigimu, Baltijos jūrai skirti DFDS „ro-pax“ keltai bus pastatyti pagal naujausius aplinkos apsaugos standartus. Jie bus su kiek įmanoma mažesnėmis degalų sąnaudomis ir išmetamų teršalų kiekiu. Laivuose bus įdiegti išmetamųjų dujų skruberiai. Jie turės 1C ledo klasę.
Paskutiniojo kelto, kuris plaukios iš Klaipėdos uosto, statyba oficialiai pradėta balandžio 23 dieną.
Kinijos laivų statyklos, kvalifikacinės „Lloyd‘s Register“ ir DFDS atstovai pradėjo laivo statybos pradžios ceremoniją nuo pirmosios kylio plokštės.
Pagal seną tradiciją į kylį įkalta Danijos princo Frederiko ir Marijos Elizabet Donaldson vestuvių atminimui 2004 m. išleista jubiliejinė moneta. Ji turėtų nešti laivui sėkmę.
Pirmojo iš Klaipėdos uosto plaukiosiančio kelto kylio plokštė buvo paklota 2020 m. sausio 13 dieną.
Jame į kylį taip pat įkalta Danijos princo Frederiko ir Marijos Elizabet Donaldson vestuvių atminimui 2004 m. išleista jubiliejinė moneta.
DFDS skelbia, jog planuojama, kad abu naujieji keltai plaukios tarp Klaipėdos ir Švedijos Karlshamno uostų.
Toks sprendimas gali būti pasirinktas neatsitiktinai, nes abu keltai galės stoti prie tos pačios krantinės - susiformuos vienos linijos laivų stovėjimo vieta.
Dėl šių keltų specialiai 50 metrų yra prailginamas Centrinio Klaipėdos terminalo naudojamas pirsas, nes naujieji keltai bus 30 metrų ilgesni nei dabartiniai.
Pirsą, įrengiant papildomą palą už 1,69 mln. eurų, ilgina konkursą laimėjusi bendrovė „Statmax“ iš Telšių. Darbai dėl oro sąlygų vėluoja. Balandžio 20 d. buvo pasirašytas papildomas susitarimas darbų įvykdymo terminą pratęsti 29 dienomis, nes nuo sausio 20 iki kovo 1 dienos buvo nepalankios oro sąlygos.
Prailginti pirsą pagal naujai pasikeitusį grafiką planuojama iki šių metų spalio 20 d. Pirmasis iš statomų ro-pax keltų Klaipėdoje turėtų pasirodyti maždaug po 8-9 mėnesių.
![]() |
Jūreivystės avantiūrų pėdsakais
Per jūras, vandenynus plaukiantys laivai ir bebaimiai jūrininkai. Tai – pagrindiniai šios knygos herojai. Skaitytojų
8.00 EUR
|
![]() |
Burėse - Baltijos vėjas. Buriuotojo užrašai
Autorius prabyla apie nežinomus arba pamirštus Lietuvos pramoginio ir sportinio buriavimo pradininkus, dalijasi prisiminimais kaip
8.00 EUR
|
Žvejybos tradicijos Baltijos jūros regione
220 puslapių knygoje "Žvejybos tradicijos baltijos jūros regione" - žvilgsnis į senąją ir naująją Baltijos
4.00 EUR
|
P | A | T | K | P | Š | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
P | A | T | K | P | Š | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
P | A | T | K | P | Š | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
P | A | T | K | P | Š | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
P | A | T | K | P | Š | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |