Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Klaipėdiečių projektuose – jūros dujų ūkio ateitis

Suskystintųjų gamtinių dujų terminale atsiradimas Klaipėdoje Lietuvoje formuoja visiškai naują dujų vartojimo verslo šaką. Nauji jos koncepciniai projektai gimsta ne kur nors kitur, o Klaipėdoje.

„Western Baltic Engineering“ dirba apie 60 projektuotojų.
„Western Baltic Engineering“ dirba apie 60 projektuotojų. @ Vidmanto Matučio archyvo nuotr.

Suburta SGD projektuotojų grupė

 

„Suskystintųjų gamtinių dujų vartojimo šaka jūrų laivuose yra palyginti jauna. Šiaurės ir Baltijos jūros regionas šioje srityje yra vieni iš pasaulio lyderių. Jei Šiaurės jūros regione suskystintųjų gamtinių dujų panaudojimu laivuose labiau domisi norvegai ir olandai, tai Baltijos jūros regione tuo labiausiai užimti Lietuvos ir Lenkijos projektuotojai“, - dėstė BLRT grupės Vakarų laivų gamyklos dukterinės bendrovės „Western Baltic Engineering“ direktorius Marius Arkušauskas.

„Western Baltic Engineering“ dirba apie 60 projektuotojų. Jie rengia įvairius su laivų statyba ir remontu, o taip pat metalų konstrukcijų gamyba susietus projektus, kuriuos įgyvendina Vakarų laivų gamyklos grupės bendrovės.

Kelis pastaruosius metus vis daugiau dėmesio projektuotojai skiria su suskystintųjų gamtinių dujų panaudojimu susietiems projektams.

Anot M.Arkušausko, tai yra nauja ir pakankamai įdomi sritis. „Western Baltic Engineering“ subūrė 10-15 specialistų grupę, kuri nuolat dirba su suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) panaudojimo koncepciniais projektais.

 

 

Akiratyje – realūs užsakymai

 

 

Viskas prasidėjo 2013 metais, kai bendrovė „Western Baltic Engineering“ laimėjo Kazachstano valstybės įmonės „Kazmortransflot“ skelbtą suskystintomis gamtinėmis dujomis varomo kelto projektavimo konkursą.

Šio kelto projektas buvo parengtas. Įmonė iš Aktau planavo statyti du dujinius jūrų keltus.

Įkvėpta SGD varomo jūrinio kelto projekto bendrovė „Western Baltic Engineering“ šiuo metu jau yra parengusi konceptinius dujomis ir elektra varomus „Smiltynės perkėlos“ keltus. Jie ateityje galėtų keisti dabar naudojamus keltus.

„Į Vakarų laivų gamyklą ateina vis daugiau užsakovų, kurie nori matyti laivus varomus suskystintomis gamtinėmis dujomis. Nesvarbu, kad naftos produktų kainos yra nukritusios, ekologiniai reikalavimai vis labiau įsigali, ypač mūsų regione“, - teigė M.Arkušauskas.

„Western Baltic Engineering“ projektuotojai rengia laivų pertvarkymo projektus pradedant nuo įvairaus tipo dujų laikymo tankų, išdujinimo įrangos iki dujų padavimo į variklius sistemų.

Šiandien Vakarų Europos regione jau eksploatuojama apie 100 laivų su dujine įranga. Jie daugiausiai plaukioja pagal Norvegijos krantus.

„Atsiveria labai įdomi ir nauja laivų statybos ir modernizavimo diegiant dujų įrangą rinka. BLRT grupės akcininkai ir Vakarų laivų gamyklos vadovybė palankiai vertina šias naujas galimybes – statyti ir modernizuoti laivus, pardavinėti tankus ir kitą dujų įrangą“, - dėstė M.Arkušauskas.

Vienas iš būsimų naujų ir realių projektų yra Kipro kompanijos balkerinio laivo perdarymas į cementovežį keičiant variklio komplektavimą iš sunkiuoju kuru į suskystintąsias gamtines dujas.

Vakarų laivų gamykla susidomėjo ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos noru statyti dujomis varomą žemsiurbė. Dujinė šio laivo įranga, o gal ir visas laivas galėtų būti projektuojamas čia pat Klaipėdoje.

 

 

SGD įrangos centras

 

 

Šiemet balandžio 8 dieną „Vakarų laivų gamykla“ kartus su „Klaipėdos nafta“, viešąja įstaiga Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas ir Klaipėdos universitetu pasirašė Suskystintųjų gamtinių dujų klasterio steigimo sutartį.

„SGD klasteris konsoliduos verslo ir mokslo patirtį, kompetencijas, galimybes bei idėjas SGD technologijų plėtrai ir sėkmingai konkuruos savo sprendimais visame pasaulyje“, - teigė Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

SGD klasterio įgyvendinimas praktikoje Vakarų laivų gamykloje prasidėjo nuo projektavimo darbų.  

Be jau minėtos laivų SGD įrangos „Western Baltic Engineering“ projektuotojai kuria ir mažųjų SGD dujų terminalų, skirstymo stočių, dujų transportavimo įrangos – konteinerių, geležinkelio vagonų projektus.

„Western Baltic Engineering“ sukūrė ir SGD bunkeravimo laivo modelį, kuris atspausdintas naudojantis 3D printeriu.

„Pateikėme paraišką kurti vadinamuosius mėlynųjų technologijų centrų projektus. Jei laimėtume konkursą kurti SGD technologijoms, būtų didelė tikimybė, kad įrangą ateityje gamintų vakarų laivų gamykla“, - dėstė „Western Baltic Engineering“ direktorius M. Arkušauskas.

Visai realu, kad ateityje Vakarų laivų gamykla galėtų tapti vienu ne tik Lietuvos, bet ir Baltijos jūros regiono SGD įrangos kūrimo ir gamybos centrų. Tokius planus vis labiau realius daro ir tai, kad SGD dujų terminalo veikla Klaipėdoje vis labiau plečiasi. 

Fotoreportažas
  • Klaipėdiečių projektuose – jūros dujų ūkio ateitis-Foto-nr-5281_5283.jpg
  • Klaipėdiečių projektuose – jūros dujų ūkio ateitis-Foto-nr-5281_5284.jpg
  • Klaipėdiečių projektuose – jūros dujų ūkio ateitis-Foto-nr-5281_5285.jpg
  • Klaipėdiečių projektuose – jūros dujų ūkio ateitis-Foto-nr-5281_5286.jpg
  • Klaipėdiečių projektuose – jūros dujų ūkio ateitis-Foto-nr-5281_5287.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Klaipėdiečių projektuose – jūros dujų ūkio ateitis"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.