Klaipėdos uostas yra pasirengęs priimti naujos kartos DFDS keltus, tačiau jų statyba Kinijoje susivėlino.
Klaipėdos keltų statybą paveikė virusas

Viruso "Covid-19" įtaka
Dėl koronaviruso maždaug tris mėnesius buvo sustojusi Kinijos Guangdžou laivų statyklos veikla. „Guangzhou Shipyard International“ statykla stato du keltus DFDS Baltijos jūros regionui, kurie plaukios linijose iš Klaipėdos uosto.
Pirmąjį keltą buvo planuota į Klaipėdą pristatyti 2021 metų I ketvirtį. Realiai jis bus baigtas 2021 metų III ketvirtį.
Keltų statybos projekto vadovas Christiano Nielsen teigė, jog realu, kad keltas pilnai gali būti paruoštas plaukti ankstyvą 2021 metų rudenį, tai yra apie kitų metų liepą ar rugpjūčio mėnesį.
Tai, kaip atrodo Klaipėdos linijoms skirtas 230 metrų ilgio pirmasis keltas galima pamatyti Christiano Nielseno nuotraukoje.
Kinijoje pastatytas keltas plaukiotų iš Centrinio Klaipėdos terminalo. Šio terminalo vadovas Karolis Grigalauskas teigė, kad terminalas jau beveik pasirengęs priimti šiuos keltus. Specialiai dėl šių keltų buvo prailgintas Centrinio Klaipėdos terminalo pirsas. Šių darbų priėmimas numatytas artimiausiu metu.
Pirmasis Klaipėdos keltas jau ant vandens
Kinijoje DFDS keltų laivybos linijoms iš Klaipėdos statomi du naujos kartos 230 metrų ilgio keltai.
Pirmasis iš dviejų keltų rugpjūčio 31 d. jau nuleistas ant vandens. Vietoje jo doke bus pradėtas rinkti antrasis keltas.
„Po daugelio valandų sunkaus darbo, neįtikėtinai malonu, kad visa projekto komanda pagaliau pamatė laivą ant vandens“, - teigė kelto statybos projekto vadovas Christianas Simonas Nielsenas.
Nuo pirmosios metalo plokštės išpjovimo iki laivo nuleidimo ant vandens jau praėjo 13 mėnesių.
Šiuo metu yra suvirintas laivo korpusas, atlikti povandeninės dalies dažymo darbai, sumontuoti varikliai, sraigtai, vairai, pelekų stabilizatoriai ir šveitikliai.
Kitame etape vyks laivo vidaus įrengimo darbai, įskaitant 312 kajučių, bendrų viešųjų patalpų įrengimą.
Dar kitame etape vyks visų kelto sistemų bandymai. Į Klaipėdą keltas turėtų būti pristatytas ir pradėtas eksploatuoti 2021 m. trečiąjį ketvirtį.
Klaipėdos uostas jau yra iš esmės pasirengęs priimti šiuos keltus. Tam buvo prailgintas 80A-81A pirso krantinės įrengiant papildomą palą.