Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Klaipėdos pašonėje - išorinis uostas?

Vos už 160 kilometrų nuo Klaipėdos esančioje Palmininkų (Jantarnij) vietovėje Rusija planuoja statyti naują išorinį giliavandenį uostą.

Naują išorinį uostą Jantarnij gyvenvietėje žadama statyti tuščiame krante, kur dabar vietiniai žvejoja gintarą.
Naują išorinį uostą Jantarnij gyvenvietėje žadama statyti tuščiame krante, kur dabar vietiniai žvejoja gintarą. @ nuotr.

Aktyvumas dėl Jantarnij uosto

 

Apie tai plačiau prabilta šiomis dienomis Kaliningrado srities administracijoje. Jai nurodyta iki liepos 1 dienos pateikti išorinio uosto Jantarnij vietovėje verslo planą, kurį Rusijos vyriausybė įvertintų iki rugsėjo 1 dienos. Toks planas neva reikalingas tam, kad uostui statyti būtų pritrauktos investicijos.

Apie tai pranešė Rusijos ekonominis leidinys „Komersant.ru“.

Sumišimą kelia toks staigus noras Maskvoje pamatyti Kaliningrado srities išorinio uosto vystymo planą. Juo labiau, kad apie išorinį uostą šioje srityje jau kalbama maždaug nuo 2000 metų.

Tačiau šį kartą viskas neva labai rimta, nes išorinio uosto statybą Jantarnij vietovėje ėmęsis globoti Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas.

Neva dar 2014 metais buvo numatyta, kad Kaliningrado srityje bus statomi keleivinių ir kruizinių laivų terminalas Pionerske, kurio statybos šiuo metu vyksta, ir išorinis terminalas Jantarnij gyvenvietėje.

 

 

Planuoja įspūdingas investicijas

 

Įvardinama, kad išorinio uosto statyba Jantarnij kainuotų apie 200 mlrd. rublių (apie 2,8 mlrd. eurų), įskaitant automobilių ir geležinkelių privažiavimo kelius. Rusijos biudžetas tam skirtų apie 50 mlrd. eurų (apie 693 mln. eurų), likusią dalį sudarytų strateginių partnerių investicijos.

Prieš keletą metų Rusija į Kaliningrado sritį jau rengėsi pritraukti investuotoją - didžiausios pasaulyje konteinerių gabenimo linijos „Maersk Line“ valdytojus, bet procesas nutrūko.

Viena iš priežasčių yra nepatogus krovinių išvežimas geležinkeliais iš Kaliningrado srities per Lietuvą ir Baltarusiją.

Dalį krovinių iš to uosto planuojama išgabenti ir keltais. Rusija stato naujus keltus linijai Baltijskas - Ust Luga.

Gali būti, kad Jantarnij gyvenvietėje būtų statomas labiau „transshipmento“ uostas, kai kroviniai, pagrinde konteineriai, dideliais laivais atplukdomi, po to kraunami į mažesnius laivus ir plukdomi į kitus uostus.

 

Žinomas ir vienas klientas

 

Jei Rusija Jantarnij gyvenvietėje pradėtų statytų išorinį uostą, jis, kaip skelbiama Rusijos žiniasklaidoje, būtų skirtas konkuruoti su Gdansko ir Klaipėdos uostu dėl tų pačių „transshipment“ konteinerių. „Putino smūgis Pribaltikai nauju uostu Kaliningrade“, - tokią antraštę pateikė „Rubaltic.ru“. Ji kol kas ankstyva, nes iki tos dienos, kai toks uostas būtų pastatytas, jei iš viso būtų pastatytas, praeitų ne mažiau nei dešimtmetis.

Skelbiama, kad Jantarnij išoriniame uoste planuojamas 35 mln. tonų matinio pajėgumo konteinerių terminalas, maždaug 5 mln. tonų skystų produktų terminalas. Būtų ir kitų terminalų. Bendras uosto pajėgumas neva siektų 48 mln. tonų per metus.

Vienu iš galimo išorinio uosto operatorių yra įvardijama Rusijos „Uralchim“ kompanija. Ji rusiškas trąšas krauna Sankt Peterburge ir Rygos uoste. Jantarnij gyvenvietėje įrengus naujo išorinio uosto infrastruktūrą ji neva statytų maždaug 5 mln. tonų metinio pajėgumo amonio ir kalio salietros krovos terminalą. Galbūt dalis trąšų būtų kraunama ir į konteinerius, panašiai, kaip yra Klaipėdos uoste su baltarusiškomis trąšomis.

Pačios Rusijos logistikos ekspertai kalba apie tai, kad galimo Jantarnij išorinio uosto perspektyvos esančios pernelyg išpūstos, ypač dėl konteinerių kiekio.

Rusijos Sankt Peterburgo uoste, įskaitant Bronkos terminalą, yra didžiulis nepanaudotų konteinerių krovos pajėgumas.

Rusijos krovinių siuntėjai neva nenorės gabenti savo prekių sudėtingesniu keliu per Kaliningrado sritį, o užsienio kompanijos negalėtų garantuoti planuojamo didžiulio kiekio konteinerių. Įvardinta, kad bent pradžioje realu būtų naujame uoste krauti iki 5 mln. tonų konteinerių.

 

 

Fotoreportažas
  • Klaipėdos pašonėje - išorinis uostas?-Foto-nr-8277_8278.jpg
  • Klaipėdos pašonėje - išorinis uostas?-Foto-nr-8277_8279.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Klaipėdos pašonėje - išorinis uostas?"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.