Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Klaipėdos uoste - dujų pildymo laivas

Klaipėdos uoste atsirado išskirtinės reikšmės įrenginys suskystintųjų gamtinių dujų transportavimo ir bunkeriavimo laivas „Kairos“.

@ nuotr.

Uoste - ypatingas laivas

Viena iš jo valdytojų yra naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorė „Klaipėdos nafta“.

Naujasis bunkeriavimo laivas priklauso bendrai „Babcock International Group“ ir „Bernhard Schulte“ bendrovei „Babcock Schulte Energy“, o jį naudoja „Nauticor“ ir „Klaipėdos naftos“ bendra įmonė „Blue LNG“.

Naujasis laivas suskystintųjų gamtinių dujų krovą uoste jau pradėjo praėjusią savaitę. Jis pritaikytas priimti dujas iš laivo-saugyklos „Independence“.
117 metrų ilgio laivas, dviejose talpyklose gali gabenti iki 7,5 tūkst. kubinių metrų dujų. Pradžioje laivas bus naudojamas dujoms pervežti iš Klaipėdos SGD terminalo į SGD paskirstymo stotį, kurį yra „Klaipėdos naftos“ teritorijoje šiaurinėje uosto dalyje.

 

Įžvelgia naudą

 

Planuojama, kad į Klaipėdą SGD perkrovos operacijoms atlikti „Kairos“ užsuks bent kartą kas du mėnesius.

Likusį laiką laivu rūpinsis ir naudosis Vokietijos bendrovė „Nauticor“, planuojanti aptarnauti kitus Baltijos bei Šiaurės jūrų uostuose esančius SGD terminalus.
„Kairos“ pradėjus veiklą užtikrinsime konkurencingesnę paslaugų kainą SGD paskirstymo stoties naudotojams ir įtvirtinsime „Klaipėdos naftą“ kaip bendrovę, klientams siūlančią visą SGD tiekimo logistikos grandį. Tai ne tik sumažins SGD tiekimo grandinės kainą, tačiau ir užtikrins sklandų ir operatyvų paslaugos teikimą paskirstymo stoties naudotojams“, – sakė „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Mindaugas Jusius.
 
 

Sparčiai daugėja SGD laivų
  
Naujų suskystintųjų gamtinių dujų transportavimo ir bunkeriavimo laivų atsiradimas didina regiono SGD rinkos konkurencingumą bei prieinamumą.

SGD bunkeriavimo ir perkrovimo infrastruktūra itin aktuali taps 2020 metais, kai visame pasaulyje įsigalios griežtesnės sieros dioksido išleidimo į aplinką normos. Taršų kurą naudojantys komerciniai laivai turės pereiti prie ekologiškesnių alternatyvų, iš kurių SGD laikoma viena efektyviausių.
Konsultavimo bendrovės DNV GL duomenimis, visame pasaulyje plaukioja 132 suskystintomis gamtinėmis dujomis varomi laivai. Dar antra tiek jų yra užsakyta ir planuojama pastatyti iki 2022 metų. Didžiausia tokių laivų koncentracija šiuo metu fiksuojama Šiaurės ir Baltijos jūrose.

Fotoreportažas
  • Klaipėdos uoste - dujų pildymo laivas-Foto-nr-7931_7932.jpg
  • Klaipėdos uoste - dujų pildymo laivas-Foto-nr-7931_7933.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Klaipėdos uoste - dujų pildymo laivas"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.