Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Didesne ar mažesnė rizika - nuolatinė jūrininkų palydovė. Visą laivybos istoriją galėtume vadinti ištisiniu narsumo, rizikos ir nuotykių metraščiu. - Eimutis Astikas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Klaipėdos uoste - išskirtinio projekto konkursas

Paskelbtas vienas didžiausių ir reikšmingiausių pastarojo meto Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos konkursų.

Bus pertvarkoma Klaipėdos uosto įplauka.
Bus pertvarkoma Klaipėdos uosto įplauka. @ nuotr.

Pasirinko pigiausią variantą

 

Paskelbusi tarptautinį konkursą Uosto direkcija iki kovo vidurio lauks pasiūlymų, kas rekonstruos uosto pietinį ir šiaurinį bangolaužius bei sutvirtins dalį Kuršių nerijos šlaito.

Darbai būtų atliekami dviem etapais. Pirmiausiai tvirtinami pietinis ir šiaurinis molai, įrengiamos abiejų bangolaužių atraminės sienutės ir apžvalgos aikštelės. Antrajame etape būtų tvirtinamas Kuršių nerijos šlaitas.

Laikinasis Uosto direkcijos vadovas Vidmantas Paukštė yra minėjęs, kad darbus būtina užbaigti iki 2023 m. vidurio. Tai susiję su ES finansavimo laikotarpio pabaiga, kuri numatyta parama panaudoti.

Dar 2018 m. buvo numatytas pigiausias - įvertintas 41,8 mln. eurų - pietinio molo rekonstrukcijos projektas. Bus įrengiama kombinuota vamzdinių polių ir įlaidų sienutė. Kiti variantai buvo gerokai brangesni, nes būtų reikėję perkelti pietinį molą platinant uosto įplaukos kanalo vartus.

 

Atsiras papildomos sienutės

 

Molų rekonstrukcijos varianto techninį projektą parengė bendrovė „Sweco Lietuva“. 

I etapo statyboms numatyta iki 63 savaičių - tai yra mažiau nei 1,5 metų. Rekonstrukcija prasidėtų nuo pietinio bangolaužio. Pagal jį iš vamzdinių polių su smėlio užpildu ir įlaidų būtų įrengta apie 480 metrų ilgio sienutė. Ji būtų sutvirtinta gruntiniais inkarais, kurie nueitų po molo konstrukcija. Būtų pakeista arba naujai uždėta ir dalis akmenų, 25 tonų tetrapodai ir 45 tonų kūbai.

Analogiškai kaip ir pietinis, tik įrengiant iki 160 metrų ilgio sienutę, būtų sutvirtintas ir šiaurinis bangolaužis. Nors jis įrengtas palyginti neseniai, tačiau bangos jau pažeidė naujoje molo priėjimą prie navigacinio ženklo, deformavo šlaitus, pastebėtos nuošliaužos.

Numatyta, kad dalis akmenų ir tetrapodų nuo pietinio molo būtų panaudota sutvirtinti šiauriniam molui.

Tiek prie šiaurinio tiek prie pietinio molų atraminės sienutės bus įrengtos po vandeniu. Į viršų bus iškelti 4 metrų aukščio sienutes žymintys navigaciniai ženklai - žalias prie pietinio molo ir raudonas - prie šiaurinio.

 

Suteiks uostui pranašumą

 

II etape nuo pietinio molo šaknies pagal Kuršių nerijos krantą būtų įrengta 755 metrų ilgio povandeninė sienutė. Ji reikalinga tam, kad gilinant uostą neslinktų Smiltynės šlaitas. 

Po molų rekonstrukcijos ir papildomų sienučių įrengimo jau pagal kitą sutartį būtų gilinamas laivybos kanalas. Nuo pietinio molo įlaidinės sienutės iki šiaurinio molo įlaidinės sienutės būtų išgilinta iki 17 metrų. Kanalo plotis su tokiu gyliu ties uosto vartų galvutėmis būtų apie 180 metrų.

Ties uosto vartais būtų siauriausia kanalo vieta. Kitose uosto vietose naujo kanalo plotis po gilinimo numatytas nuo 220 metrų.

Uosto vartų rekonstrukcija daroma ne tik tam, kad įplaukos kanalą būtų galima gilinti iki 17 metrų, o išorinėje dalyje iki 17,5 metrų, bet ir tam, kad būtų galima pasukti įplaukos kanalo ašinę liniją. Dabar į uostą plaukiantys laivai ties krantine Nr.1 daro staigų posūkį. Po rekonstrukcijos laivybos kanalo ašis bus pasukama apie 11 laipsnių. Posūkio vietoje bus nuo 240 iki 270 metrų kanalo plotis. Tai uostui suteiks didžiulį pranašumą. Į uostą įplaukusiems laivams prieš „Klaipėdos naftos“ krantines nebereikės daryti aštraus kampo posūkio. Tai leis į uostą laisvai ir esant ne pačioms palankiausioms oro sąlygoms įvesti bet kokio dydžio laivus.

 

Fotoreportažas
  • Klaipėdos uoste - išskirtinio projekto konkursas-Foto-nr-8810_8811.jpg
  • Klaipėdos uoste - išskirtinio projekto konkursas-Foto-nr-8810_8812.jpg
  • Klaipėdos uoste - išskirtinio projekto konkursas-Foto-nr-8810_8813.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Klaipėdos uoste - išskirtinio projekto konkursas"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.