Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Klaipėdos uosto plėtra būtina

Klaipėdoje žengtas pirmasis žingsnis vystyti uostą ir į pietinę dalį, ir į Baltijos jūrą ties Melnrage.

Vienintelis Lietuvos jūrų uostas - Klaipėda turi būti ir toliau vystomas.
Vienintelis Lietuvos jūrų uostas - Klaipėda turi būti ir toliau vystomas. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Naujos sudėties Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo taryba daugumai pritarus atvėrė kelią toliau sėkmingai artimiausius 25 metus plėtoti vienintelį Lietuvos jūrų uostą.

Planuojama plėtra pagal ketvirtąjį plėtojimo modelį. Jis yra pateiktas Uosto bendrojo plano rengėjų bei įvairių sričių mokslininkų parengtame strateginis pasekmių aplinkai vertinime.

Šis modelis apima išorinio uosto formavimą jūroje, dabartinių uosto gilinimą iki 17 metrų, pagrindinių uosto vartų rekonstrukciją, pietinių uosto vartų suformavimą uždarant Kuršių marių protaką tarp Kiaulės Nugaros ir Smeltės pusiasalio, naujų teritorijų įsisavinimą pietinėje dalyje, įskaitant ir galimą III vandenvietės iškeldinimą.

Kitas žingsnis bus Poveikio aplinkai vertinimo studijos rengimas. Ji detaliai atsakys į klausimus, kokį poveikį maksimaliai vystymas uostas įvairioms Klaipėdos miesto gyvenimo sritims. Pagal preliminarius strateginių pasekmių aplinkai vertinimo tyrimus, nenumatyta, kad maksimalus uosto plėtojimas darytų kokią nors akivaizdžią žalą aplinkai, krantams ar Klaipėdos miesto gyvenimo kokybei.

Bet į viską atsakys tolesni tyrimai, planavimo dokumentai, kurie bus pateikti tvirtinti ir miesto tarybai. Taip pat bus numatytos ir priemonės, kurios kompensuos galimus nepatogumus miestui vystant uostą.

 

Kodėl būtina vystyti Klaipėdos uostą?

 

Rokas Masiulis, susisiekimo ministras:

 

Uosto plėtros panai negali būti nesuderinami su miesto planais. Ambicingi uosto vystymosi planai duoda galimybę ir Klaipėdos miestui. Tikiu gražia Klaipėdos miesto ateityimi. Vystydami uostą kalbame ir apie miesto vystymą, galimybę jam pasitempti. Mūsų šalyje yra skaudi migracija problema. Jei stagnuosime dėl didelių projektų, kurie kuria naujas darbo vietas, žmonės toliau bėgs iš Lietuvos. Jei vystysis uostas ir Klaipėdos miestas turės dideles galimybes augti. Tikiuosi, kad miestas uosto vystymąsi priimti kaip katilazatorių, o ne kaip oponentą. Mano žiniomis, kitose šalyse, kur vykdytos išorinių uostų statybos, artimiausiems gyventojams žemės vertė tik išaugdavo. Vystant uostus atsiranda priėjimai prie jūros, marinos. Melnragiškiams turime įrodyti, kad taip bus ir pas mus. Taip pat noriu akcentuoti, kad miestui turi būti įvykdyti seni pažadai.

 

Rimantas Juška, „Klaipėdos Smeltė“ generalinis direktorius:

 

Turime matyti uosto vystymo perspektyvą. Kol ruošiama uosto bendrojo plano koncepcija konteineriniai laivai pasaulyje nuo 365 metrų padidėjo iki 399 metrų. Kartu su Uosto direkcija esame pranešę didžiausioms konteinerinės laivybos linijoms, kad į Klaipėdos uostą gali įplaukti didžiausi iki 400 metrų ilgio laivai. Ir juos galime apsukti prie SGD terminalo įrengtame rate. Duodame signalą pasauliui, kad Klaipėdos uostas žengia su pasauline laivyba norėdamas išlikti konkurencinėje terpėje. Mūsų sprendimas maksimaliai vystyti uostą reiškia signalą ir konkurentams. Rygos uostas akcentuodavo, kad jie turi tūkstančius hektarų neįsisavintų uosto teritorijų, o Klaipėda jų neturi. Dabar priėmę sprendimą maksimaliai vystyti uostą pareiškiame, kad Klaipėdos uosto potencialas yra neribojamas, galima žiūrėti į ateitį ir vystytis.

 

Vidmantas Dambrauskas, „Birių krovinių terminalo“ vadovas:

 

Klaipėdos uostas krauna 40 mln. tonų. Tokį augimą lėmė trys faktoriai. Lietuva persiorientavo į pasaulio rinkas. Išaugo mūsų vartojimas. Bet svarbiausia iš latvių pasiėmėme baltarusiškus krovinius -  tai, kas mums priklauso logiškai ir logistiškai. Klaipėdos uosto augimą turime vertinti kartu su Latvijos uostais. Esu pesimistas dėl krovinių augimo rytinės Baltijos uostuose, bet matau scenarijus, kai Klaipėdoje gali būti ir 80, ir 100 mln. tonų per metus. Tai dar didesnis Lietuvos vartojimo ir pramonės vystymasis. Svarbiausia, yra tai, kad anksčiau ar vėliau Baltarusija pereis prie rinkos ekonomikos ir pasisuks į Europą. Imkime tą pačią naftą. Ji sėkmingai į Baltarusiją gali keliauti ir iš Irako. Arčiausia atvežti per Klaipėdą. Jau šiandien „Klaipėdos nafta“ turi pasiruošti priimti baltarusiškus produktus, o vieta tam išoriniame uoste. 

 

Fotoreportažas
  • Klaipėdos uosto plėtra būtina-Foto-nr-6243_6245.jpg
  • Klaipėdos uosto plėtra būtina-Foto-nr-6243_6244.jpg
  • Klaipėdos uosto plėtra būtina-Foto-nr-6243_6246.jpg
  • Klaipėdos uosto plėtra būtina-Foto-nr-6243_6247.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Klaipėdos uosto plėtra būtina"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.