Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Konteinerinės krizės pabaigos pranašai

Nuo 2010 metų tebesitęsia pasaulinė su konteinerių gabenimo kritimu susijusi krizė.

Šiemet daugiau nei pernai konteinerių krunama „Klaipėdos Smeltės“ dalyje
Šiemet daugiau nei pernai konteinerių krunama „Klaipėdos Smeltės“ dalyje @ Vidmanto Matučio nuotr.

Užsitęsusi krizė

 

Ji pagimdė įvairiausių formų ir darinių. Didžiosios konteinerinės laivybos linijos jungėsi. Kai kurios mažesnės iš viso išnyko – buvo „suvalgytos“. Iš pasaulinės konteinerių gabenimo laivybos išnyko netgi tokia kompanija kaip „Hamburger Sud“, kurią perpirko didžiausia pasaulyje laivybos kompanija „Maerks Line“.

Verslo konsolidacija lėmė, kad 2017 metais pasaulinės laivybos linijos jau dirbo pelningai ir žymiai geriau nei 2016-aisiais. Tačiau laivybos ekspertai įsitikinę, kad tai dar nereiškia, jog prieš 8 metus prasidėjusi gili konteinerinės laivybos krizė jau yra įveikta.     

2017 metus pelningai baigė septynios didžiausios pasaulinės konteinerių gabenimo laivybos linijos.

Geriausi metai buvo prancūzų CMA CGM, kurios pelnas siekė 1,58 mlrd. JAV dolerių. Ji dvigubai aplenkė „Maersk Line“ (pelnas – 700 mln. JAV dolerių) ir trigubai trečioje vietoje likusią „Hapag-Lloyd“ (493 mln. JAV dolerių).  

Įdomu tai, kad krizės metu CMA CGM ir „Hapag-Lloyd“ konteinerių gabenimo apyvartos išaugo atitinkamai 141 ir 111 procentų. Tai lėmė ir jų plėtimasis prisijungiant kitas konteinerinės laivybos linijas.

 

Dominuoja Kinijos uostai

 

Transporto analitikai mano, kad didžiųjų laivybos kompanijų pelno augimas susijęs su pasaulinės ekonomikos ir prekybos augimu, konteinerizacijos lygio didėjimu.

Tai iliustruoja faktas, kad ir didžiausiuose pasaulio uostuose 2017 metais fiksuotas konteinerių krovos augimas. 110 didžiausių pasaulio konteinerinių uostų 2017 metais krovą išaugino net 6,1 proc. Ji siekė 600 mln. TEU.

Iš 110 didžiausių pasaulio uostų konteinerių krovos sumažėjimas užfiksuotas tik 12-oje. Labiausiai konteinerių krovą 2017 m. sumažino Turkijos Gioia Tauro uostas – net 12,4 proc. Antras – Saudo Arabijos Damanas (-11,3 proc.), trečias – Malaizijos Port Klang (-9 proc.).

Didžiausias pasaulyje Šanchajaus uostas pernai konteinerių krovą padidino 8,3 proc. Iš viso jis krovė 40,2 mln. TEU. Antras - Singapūras (33,6 mln. TEU, augimas + 8,9 proc.). Kinijos Šenčženio uosto krova siekė 25,2 mln. TEU (+5,1 proc.). Jis nežymiai aplenkė Ninbo uostą (krova – 24,6 mln. TEU, augimas – 14,1 proc.).

Iš pirmojo dešimtuko net 8 konteinerių krovos uostai yra iš Kinijos.

 

Klaipėda – tarp geriausių Baltijoje


Didžiausias Europoje yra Roterdamo uostas. Jo konteinerių krova pernai siekė per 13,7 mln. TEU. Jis pasaulyje pagal konteinerių krovą yra devintoje vietoje.

Bendra šio uosto krova siekė 467 mln. tonų.

Šio uosto administracija akcentavo, kad 2017 metais Roterdamo uosto konteinerių gabenimas į Skandinavijos ir Baltijos jūros šalis išaugo net 21 proc.

Tarp didžiausių Europos konteinerinių uostų po Roterdamo sekė Belgijos Antverpenas (apie 10 mln. TEU), Vokietijos Hamburgas (8,8 mln. TEU) ir Bremerhafenas (apie 7 mln. TEU), Ispanijos Algesiras ir Valensija – maždaug po 5 mln. TEU.

Iš Baltijos jūros didžiausi konteineriniai uostai yra Sankt Peterburgas (apie 2,5 mln. TEU) ir Gdanskas, kuri sugebėjo konteinerių krovą išauginti iki 1,58 mln. TEU. Bendra šio uosto krova 2017 metais siekė 40,61 mln. tonų.

Klaipėdos uostas pernai krovė 472 tūkst. TEU konteinerių. Tai yra didžiausiai jo visų laikų metinė konteinerių krova. Klaipėda aplenkė visus kaimyninius rytinės Baltijos uostus. Ryga krovė 445 tūkst. TEU, Talinas – 199 tūkst. TEU.

Fotoreportažas
  • Konteinerinės krizės pabaigos pranašai-Foto-nr-7243_7244.jpg
  • Konteinerinės krizės pabaigos pranašai-Foto-nr-7243_7245.jpg
  • Konteinerinės krizės pabaigos pranašai-Foto-nr-7243_7246.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Konteinerinės krizės pabaigos pranašai"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.