Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Kova Baltijoje dėl logistikos uostų statusų

Vamzdynų ir vėjo jėgainių statybos jūroje neatpažįstamai keičia kai kuriuos Baltijos jūros uostus.

Mukrano (Zasnico) uostas, kur iki 2014 m. plaukiojo keltai ir iš Klaipėdos, tapo pagrindiniu Baltijos jūros vamzdynų uostu.
Mukrano (Zasnico) uostas, kur iki 2014 m. plaukiojo keltai ir iš Klaipėdos, tapo pagrindiniu Baltijos jūros vamzdynų uostu. @ nuotr.

Patirtis iš „Nord Stream“

 

Bene didžiausi pokyčiai jau įvyko Vokietijos Mukrano (Zasnico) uoste. Jis buvo pasirinktas kaip pagrindinis dujotiekio „Nord Stream“ statybos uostas Baltijos jūroje. Iš esmės šis uostas tapo vamzdžių saugykla Baltijos jūroje.

Jau nuspręsta, kad Mukranas (Zasnicas) taps pagrindiniu „Baltic Pipe“ - dujotiekio tarp Lenkijos Rawal ir Danijos Faxe vietovių. Taip yra todėl, kad jis įgijo bazę ir neįkainuojamą patirtį priimti dujotiekių vamzdžius.

Šį 275 km ilgio dujotiekį, kuris jūros dugne būtų nuo 4 iki 57 metrų gylyje, planuojama pradėti kloti šių metų vasarą, o užbaigti 2022 metų spalį.

Projektas kainuos per 280 mln. eurų. Vamzdyną Baltijos jūroje klos Didžiosios Britanijos „Saipem Limited“ kompanija su specialiu laivu „Saipem S“.

 

Lenkijoje kilo erzelis

 

Pagrindine dujotiekio „Baltic Pipe“ statybos ir logistikos baze pasirinktas Mukrano (Zasnico) uostas. Jis nukonkuravo Lenkijos Svinoustjės, Danijos Rionės ir Koge, Švedijos Malmės ir Karlshamno uostus.

Dėl to, kad tiesiant vamzdyną pagrindiniu uostu nepasirinkta Svinoustjė, tam tikro erzelio kilo Lenkijoje. Ji į šį vamzdyną investuoja nemažai pinigų, todėl iš jo tikėjosi didesnės ar mažesnės naudos pačiai Lenkijos ekonomikai.

Pripažįstama, kad įtikinti „Saipem Limited“ naudotis Lenkijos Svinoustjės uostu nebuvo įmanoma.

Įprasta, kad pasirenkant dujotiekio tiesimo logistikos uostus prioritetas teikiamas vamzdynų tiesimo įmonei, šiuo atveju kompanijai „Saipem Limited“. Ji tiesė ir Rusijos - Vokietijos vamzdyną „Nord Stream“, todėl geriausiai žino Baltijos regiono uostų galimybes, jų pritaikymą prie jos poreikių. Mukranas (Zasnicas) yra beveik idealioje vietoje vertinant „Baltic Pipe“ vamzdžio maršrutą.

„Baltic Pipe“ trąsoje bus daug panašumo su „Nord Stream“. Čia bus naudojami to paties tiekėjo „Eurogipe GmbH“ plieniniai vamzdžiai su betoniniu apvalkalu.

 

Vėjo jėgainių logistika

 

Didžiulė konkurencija Centriniame ir Vakariniame Baltijos regione vyksta ne tik dėl dujotiekio vamzdynų bazinių uostų, bet ir dėl to, kokie uostai taps vėjo jėgainių statybos Baltijoje logistikos uostais.

Kaip tik šiomis dienomis Lenkija paskelbė, kad nuo 2023 iki 2026 m. 131 kvadratinio kilometro plote 23 kilometrus nuo kranto ties Choczevu ir Leba planuoja pradėti statyti   „Baltic Power“ vėjo jėgainių parką. Vienas iš to parko statytojų įvardinama Lenkijos kompanija „PKN Orlen“ kartu su Kanados „Norhland Power“.

„Dėl Baltijos vėjo energetikos jūroje yra galimybė sukurti naują ekonomikos šaką. Jo plėtrai reikalinga stipri ir efektyvi tiekimo grandinė. Didžiulės investicijos šiame sektoriuje sukurs šimtus įmonių ir tūkstančius gerai apmokamų darbo vietų“, - teigiama Lenkijos žiniasklaidoje.

Lenkija norėtų nepražiopsoti momento, kaip su vamzdynų logistika, ir tapti viena iš Baltijos jūros vėjo energetikos komponentų tiekėjų.

Gali būti, kad ji taikosi ir į rytinės Baltijos šalių, taip pat ir Lietuvos vėjo jėgainių statybos sektorių, juo labiau, kad „PKN Orlen“ turi labai stiprų padalinį Lietuvoje. Klaipėdos uostas taip pat turėtų nepražiopsoti momento tapti vienu iš vėjo jėgainių logistikos uostų Baltijoje.

 

 

 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Kova Baltijoje dėl logistikos uostų statusų"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.