Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

„Krovinių terminalas“ - nuolatinio tobulinimo sūkuryje

Klaipėdos uoste prie trečiosios krantinės veikianti bendrovė „Krovinių terminalas“ atšventė savo veiklos 20-metį. Šie metai gali būti išskirtiniai – jei palankiai susiklostys paskutinysis ketvirtis, bendrovė gali pasiekti ir savo visų laikų metinės krovos rekordą.

@ Vidmanto Matučio nuotr.

Istorija – du laikotarpiai

 

„Krovinių terminalas“ yra viena efektyviausiai dirbančių bendrovių Klaipėdos uoste. Ji ir viena mažiausių uoste. Įkurta vos 5 ha  teritorijoje ji per metus krauna nuo 1 iki 1,5 mln. tonų naftos produktų. Tokioje nedidelėje teritorijoje taip prisitaikyti krauti naftos produktus, kur veikia 182 tūkst. kubinių metrų rezervuarų parkas, buvo įmanoma tik naudojant pačias naujausias vakarietiškas krovos technologijas.

Bendrovė naudojasi 14 metrų gylio krantine, kur laivų gramzda gali būti iki 12,5 metrų. To visiškai pakanka, nes šviesiuosius naftos produktus Baltijos jūroje plukdo vidutiniai 40-50 tūkst. tonų talpos laivai. Didžiausias laivas, kuris buvo pakrautas „Krovinių terminalo“ krantinėse siekė 60 tūkst. tonų.

Bendrovės „Krovinių terminalas“ istorija tarsi suskirstyta į du laikotarpius. Pirmasis, kai įkūrus bendrovę ir Uosto direkcijai rekonstravus trečiąją krantinę prie jos vyko metalo laužo ir kitokių krovinių krova. Kitas laikotarpis prasidėjęs nuo 2004 metų, kai 18 mėnesių vyko rekonstrukcija, 2006 metų rugsėjį naftos produktais buvo pakrautas pirmasis tanklaivis.

„Iki šios dienos mūsų terminalas jau yra krovęs per 12 mln. tonų naftos produktų. Pradėjęs veiklą kaip naftos produktų eksporto terminalas, jis persiorientavo ir dabar vykdo tiek eksportą, tiek importą. Šiuo metu krauname 18-19 pavadinimų produktus“, - teigė „Krovinių terminalo“ bendrovės vadovas Albertas Gimbutas. Jis trečiasis šios kompanijos vadovas po Audriaus Paužos ir Audriaus Darinsko. Buvęs koncerno „Achemos grupė“ savininkas Bronislovas Lubys jį pasikvietė 2011 metais iš „Orlen Lietuva“ gamyklos Mažeikiuose. Jis naftos pramonės inžinierius, dirbo generalinio direktoriaus pavaduotoju gamybai.

Šio naftos pramonės specialisto atsiradimas „Krovinių terminale“ leido diegti šviesiųjų naftos produktų maišymo technologijas, didinti naftos produktų importo galimybes, surasti naujų klientų.

 

Sugrįžo svarbus klientas

 

Naftos produktų krovos verslas itin priklausomas nuo išorinių aplinkybių. „Krovinių terminalui“ sunkūs buvo 2014 metais, kai „Klaipėdos nafta“ įdiegė naujas technologijas ir pas juos išėjo didžiausias „Krovinių terminalo“ klientas „Orlen Lietuva“ su maždaug 700 tūkst. tonų metine krova.

Išskirtiniai buvo 2015 metai, kai po ilgų derybų į „Krovinių terminalą“ pavyko susigrąžinti „Vitol“ kompaniją. Nors ji turi terminalą Ventspilyje, tačiau „Krovinių terminalas“ naudingas dėl galimybės maišyti naftos produktus.

„Nedidelis mūsų terminalas turi didžiulį pranašumą prie naftos produktų krovos gigantus. Yra terminalų, kur pakrovos sistemoms nuo estakadų per rezervuarų parką iki krantinių užpildyti reikia 4-5 tūkst. tonų produktų. Pas mus likučiai 30-50 kubinių metrų su technologija vadinamą „mirtiną likutį“ suvesti iki nulio. Tai patrauklu klientams, kurie nori, kad patektų tik išskirtinai jų produktas“, - aiškino A.Gimbutas.

Jei nebūtų „Vitol“ šiuos metus itin sėkmingai su 60 proc. augimu pradėjęs „Krovinių terminalas“ dabar smarkiai kristų, nes Rusija Baltarusijai nesutariant dėl gamtinių dujų kainos trečiąjį ketvirtį net 2,25 mln. tonų sumažino naftos tiekimą. Tai atsiliepė ir „Krovinių terminalui“, kurio klientai  yra ir Baltarusijos naftos gamintojai.

Su nerimu laukiama ketvirtojo ketvirčio. Jei Rusija ir Baltarusija susitars tarpusavyje ir naftos srautai bus atstatyti, „Krovinių terminalas“ dar tikisi rekordinės iki 1,5 mln. tonų savo krovos.

 

Laukia papildomos statybos

 

Naftos produktų krovos versle nuolatos privaloma taikytis prie kliento. Todėl „Krovinių terminale“ vyksta didesnės ar mažesnės rekonstrukcijos, tobulinama esanti krovos sistema, didinamas lankstumas.

Paprastas pavyzdys, šiuo metu vykdomi du nauji technologinių linijų sujungimai. Jie leis vienu metu tiek krauti produktus į tanklaivius, tiek vykdyti naftos produktų iškrovimus iš cisternų estakadose.

Didžiausias keitimas nuo to laikotarpio, kai buvo pastatytas „Krovinių terminalo“ naftos produktų krovos kompleksas laukia kitų metų pavasarį. Tikimasi, kad iki to laiko bus pabaigti teisminiai procesai su kaimyne „Klaipėdos nafta“ dėl apskųsto statybos leidimo ir pradėta statyti „Krovinių terminalo“ trečioji estakada, papildomas mažų rezervuarų parkas ir šviesiųjų naftos produktų išpylimo į automobilius stotis.

Dabar vienu metu dviejose estakadose iškraunantis 26 cisternas, „Krovinių terminalas“ terminalas jų kiekį padidins dar 13-a cisternų. Tai leis priimti susidarančius sezoninius didesnius kiekius Baltarusijos gamintojų produktų. Papildomas nedidelių penkių talpų parkas leis iki naujų kaupimo partijų palaikyti atskiro kliento produktų likučius. Nauja šviesiųjų naftos produktų krovos uoste stotis suteiks lankstesnes sąlygas klientams naudotis šia paslauga ir greičiausia pritrauks naujų importo krovinių.

„Įvykdę papildomą rekonstrukciją, kuriai esame numatę apie 10 mln. eurų, „Krovinių terminalo“ techninį pajėgumą padidinsime nuo 2 mln. tonų per metus  iki 3 mln. tonų“, - akcentavo A.Gimbutas.

Jo teigimu, ateityje dar lauks naujos teritorijos įsisavinimas kartu su KLASCO prie vadinamosios nulinės krantinės. Bet kada tai prasidės nežinia. Atlikta studija. Problema, kad dabartinę „Krovinių terminalo“ teritoriją nuo teritorijos prie nulinės krantinės skiria „Klaipėdos naftos“ teritorija. Jai apeiti reikėtų daugiau kaip 4 kilometrų ilgio trasų. Kol kas ne iki galo aiški ir nulinės krantinės perspektyva, ir geležinkelio linijos tiesimas iki šios teritorijos.

 

Dėmesys aplinkos apsaugai

 

Nuo šiaurinės uosto dalies, kur įsikūrusi „Klaipėdos nafta“ ir „Krovinių terminalas“, kartas nuo karto dvelkia naftos produktų kvapas. Kas jį leidžia? Dažniausiai žvilgsniai krypsta į „Klaipėdos naftą“, o šios specialistai baksnoja į kaimyną.

„Aš kaip dirbęs „Mažeikių naftoje“ puikiai žinau, kad didžiausia problema kyla dėl šios gamyklos mazuto. Mažeikiuose yra lygiai ta pati problema. Kraunant mazutą į cisternas sklinda naftos produktų kvapas, nors leistinos koncentracijos ir neviršijamos. Tokį kvapą duoda merkaptalinė siera. Mes mazuto nekrauname, todėl už tą kvapą ir nesame atsakingi“, - aiškino A.Gimbutas.

„Krovinių terminalas“ nuolatos skiria didžiulį dėmesį aplinkos apsaugai. Aplink jos teritoriją penkiuose taškuose pagal aplinkosaugininkų reikalavimus išdėstyti patikros postai. Nebuvo nė vieno atvejo, kad būtų viršytos leistinos normos.

Šiuo metu pradėtas jau seniau pastatyto rekuperacinio įrenginio anglies filtro keitimas. Tai kainuos apie 360 tūkst. eurų. Filtras bus baigtas keisti 2017 metų pirmoje pusėje. Anot A.Gimbuto, filtras dar būtų galėjęs veikti keletą metų, jei angliavandeniliai būtų sugaudomi vien iš naftos produktų cisternų geležinkelio estakadose. Bet jie surenkami ir iš laivų, kur tankai, kad sumažėtų naftos produktų garų agresyvumas, papildomai užpildomi laivo variklio dūmais. Jie ir mažina rekuperacinių įrenginių valymo anglies ilgaamžiškumą.

„Krovinių terminalo“ rekuperacinio įrenginio valomoji dalis jau yra arti savo efektyvumo ribos, bet dar gali būti naudojamas. Bet, kad nekiltų kokių nors interpretacijų jis pradedamas keisti. 

Fotoreportažas
  • „Krovinių terminalas“ - nuolatinio tobulinimo sūkuryje-Foto-nr-5705_5706.jpg
  • „Krovinių terminalas“ - nuolatinio tobulinimo sūkuryje-Foto-nr-5705_5707.jpg
  • „Krovinių terminalas“ - nuolatinio tobulinimo sūkuryje-Foto-nr-5705_5708.jpg
  • „Krovinių terminalas“ - nuolatinio tobulinimo sūkuryje-Foto-nr-5705_5709.jpg
  • „Krovinių terminalas“ - nuolatinio tobulinimo sūkuryje-Foto-nr-5705_5710.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "„Krovinių terminalas“ - nuolatinio tobulinimo sūkuryje"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.