Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Krovos bumą Malkų įlankoje paskatino ir investicijos

Nei Uosto direkcijos, nei „Klaipėdos konteinerių terminalo“ darbuotojai neprisimena tokio konteinerių ir laivų bumo, koks dabar yra Malkų įlankos konteinerių terminale.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas (dešinėje) linkėjo „Klaipėdos konteinerių terminalo“ generaliniam direktoriui Vaidotui Šileikai kuo daugiau konteinerių ir laivų prie rekonstruotų krantinių.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas (dešinėje) linkėjo „Klaipėdos konteinerių terminalo“ generaliniam direktoriui Vaidotui Šileikai kuo daugiau konteinerių ir laivų prie rekonstruotų krantinių. @ nuotr.

Vienodos konkurencijos sąlygos

 

Praėjusį antradienį, kai vyko naujų krantinių atidarymo ceremonija, prie šio terminalo

krantinių vienu metu buvo kraunami net 4 laivai. Tokias veiklos galimybes „Klaipėdos

konteinerių terminalui“ atvėrė įvykusi krantinių Nr. 143 ir 143A rekonstrukcija.

Šių krantinių 781 metrų ilgio linija buvo rekonstruota įrengiant naują įlaidinę sienutę.

Sumontuoti pokraniniai bėgiai naujiems STS tipo kranams, įrengtos lietaus ir nuotekų

sistemos, nauja danga.

Pačios krantinės išgilintos iki 14 metrų ir pritaikytos priimti „Post Panamax“ tipo

laivus. Tai „Klaipėdos konteinerių terminalo“ bendrovei leidžia tolygiai konkuruoti su kita

Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrove „Klaipėdos Smelte“.

Tarpusavio konkurencija, sutvarkyta infrastruktūra šiemet ypač padidino Klaipėdos uosto

konteinerių krovą. Per 7 mėnesius ji net 60 proc. didesnė nei pernai.

„Kai pradėjau vadovauti „Klaipėdos konteinerių terminalui“ galvojau kaip reikės užpildyti

konteineriais tokius didelius jo plotus. Dabar konteinerių yra tiek, kad tenka juos talpinti

netgi prie pagrindinio įvažiavimo į įmonės teritoriją ir Perkėlos gatvę“, - užsiminė „Klaipėdos

konteinerių terminalo“ generalinis direktorius Vaidotas Šileika.

Jo teigimu, „Klaipėdos konteinerių terminalui“ būtų pats laikas galvoti apie naujas teritorijas

uoste ir plėtrą. Apie tai jau buvo užsimenama pristatant uosto pietinės dalies plėtrą už Kiaulės

Nugaros.

 

Žymus krovos augimas

 

„Klaipėdos konteinerių terminalo“ krova šiemet yra maždaug 7 proc. didesnė nei pernai.

Krovos augimas pasiektas netgi tuo metu, kai etapais vyko krantinių rekonstrukcija.

Ši rekonstrukcija bendrovei buvo itin svarbi ir reikšminga.

„Klaipėdos konteinerių terminalas“ pastatytas apie du tūkstantuosius metus ir buvo tam laikui

gana modernus. Konteinerių srautai augo, todėl atėjo laikas pertvarkyti jo infrastruktūrą.

Dabar tai padaryta. Atvėrėme bendrovei naujas konkurencines sąlygas. Nuo praėjusių metų

gegužės, kai baigtas pirmas investicijų etapas, prie šio terminalo krantinių pasirodė apie

tūkstantis laivų, krauta per 5,5 tūkst. tonų krovinių konteineriuose“, - akcentavo Klaipėdos

valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Po rekonstrukcijos gavęs sutvarkytas krantines „Klaipėdos konteinerių terminalo“ vadovas

V.Šileika pasižadėjo padidinti terminalo krovą iki 700 tūkst. TEU per metus. Planuojama

įsigyti papildomos krovos technikos, perplanuojamos konteinerių krovos ir laikymo aikštelės,

planuojama investuoti į terminalo saugos, apšvietimo, konteinerių priėmimo ir išdavimo

sistemas.

 

Vertina kaip pavykusią investiciją

 

Rekonstruoti 143 ir 143A krantines Uosto direkcijai kainavo per 31 mln. eurų su PVM.

A.Latako vertinimu, investicija yra itin pavykusi, ji padeda uostui generuoti didžiulę

konteinerių krovos naudą.

„Jei ši investicija būtų bent kiek pavėlavusi, ji galėjo gerokai išaugti, nes pastaruoju metu

infrastruktūrinių objektų statybos kainos smarkiai šoktelėjo“, - svarstė A.Latakas.

Tą patį akcentavo ir bendrovės „Tilsta“ generalinis direktorius Eduardas Grinaveckas. Jis

krantines rekonstravo veikdamas pagal jungtinės veiklos sutartį su bendrove „Fegda“.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas A.Latakas pastebėjo, kad šios lietuviškos

bendrovės uosto statybos projektus vykdo palyginti neseniai tik trejus metus, tačiau itin

sėkmingai ir atsakingai. Rangovai imasi ir sudėtingesnių darbų, reikalui esant įsigyjama ir

speciali hidrotechniniams darbams atlikti skirtą vakarietišką įrangą. Dideliems rieduliams

iškelti buvo pasitelkta speciali kasimo įranga. „Tilsta“ pirmoji Klaipėdos uoste gruntui šalinti

panaudojo teleskopinį ekskavatorių.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius A.Latakas pastebėjo, kad

„Klaipėdos konteinerių terminalo“ krantinių rekonstrukcija yra vienas iš paskutiniųjų Malkų

įlankos tvarkymo darbų.

Per pastaruosius metus į Malkų įlankos pertvarkymą Uosto direkcija investavo daug lėšų. Iki

14 metrų išgilinta akvatorija, sutvarkytos ir šiam gyliui pritaikytos krantinės, įrengtos naujos

„Vakarų laivų gamyklos“ dokų duobės, vyksta baigiamieji darbai prie laivų remonto ir

„Vakarų krovos“ pirsų.

 

Fotoreportažas
  • Krovos bumą Malkų įlankoje paskatino ir investicijos-Foto-nr-10069_10073.jpg
  • Krovos bumą Malkų įlankoje paskatino ir investicijos-Foto-nr-10069_10071.jpg
  • Krovos bumą Malkų įlankoje paskatino ir investicijos-Foto-nr-10069_10070.jpg
  • Krovos bumą Malkų įlankoje paskatino ir investicijos-Foto-nr-10069_10072.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Krovos bumą Malkų įlankoje paskatino ir investicijos"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.