Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Didesne ar mažesnė rizika - nuolatinė jūrininkų palydovė. Visą laivybos istoriją galėtume vadinti ištisiniu narsumo, rizikos ir nuotykių metraščiu. - Eimutis Astikas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Kruizinių uostų statybos ir planai

Šiais metais net keli Baltijos jūros uostai, tarp jų ir Klaipėda, paskelbė apie naujų kruizinių terminalų statybos planus.

Būtinybė: į Klaipėdos uostą atplaukia vis daugiau ir didesnių laivų, todėl tenka galvoti ir apie antrą kruizinį terminalą.  Vidmanto Matučio nuotr.
Būtinybė: į Klaipėdos uostą atplaukia vis daugiau ir didesnių laivų, todėl tenka galvoti ir apie antrą kruizinį terminalą. Vidmanto Matučio nuotr. @ nuotr.

Terminalas Taline su promenada

 

Naujų kruizinių terminalų statybos planus lemia tai, kad pastaraisiais metais kruizinė laivybą ir pasaulyje, ir Baltijos jūros regione smarkiai augo. Lėmė nuolat didėjantys kruiziniai laivai, kurie gali pasiūlyti daugiau ir pigesnių bilietų keleiviams.

Iš rytinės Baltijos jūros šalių kruizinio terminalo plėtrą greičiausiai rengiasi įgyvendinti Talino uostas. Kaip tik šiomis dienomis jis paskelbė konkursą apie naujo kruizinio terminalo statybą Talino Vanasadam dalyje.

Nauja infrastruktūra būtų įrengta prie jau veikiančio kruizinio terminalo. Naujoje terminalo dalyje bus įrengta ir 4 tūkst. kv. metrų terminalo uždara salė, skirta kruizinių laivų keleiviams aptarnauti. Kai nebus jūrų turistų apie 2000 žmonių vienu metu galinti priimti terminalą planuojama panaudoti masiniams renginiams, konferencijoms. Ištisus metus patalpoje veiks restoranas.

Esminė naujovė, kad įrengiant papildomą kruizinio terminalo dalį numatyta ir 900 metrų ilgio promenada pagal pakrantę, kruizinį terminalą iki Talino uosto molų. Ši dalis bus atvira ne tik kruizinio terminalo lankytojams, bet ir Talino gyventojams bei svečiams. Tai bus tarsi savotiški Talino uosto jūrų vartai sujungti su senamiesčiu.

Planuojama, kad terminalo kompleksas su promenada būtų pastatytas 2021 metų kruiziniams sezonui.

 

Planai Klaipėdoje ir Rygoje

 

Apie naujo kruizinio terminalo statybos būtinybę prabilta ir Klaipėdos uoste. Daugėjant kruizinių laivų, 2003 metais įrengtame terminale jau pasidarė per ankšta.

Vieta naujam terminalui numatyta ir Klaipėdos uosto bendrajame plane. Jis galėtų būti Dangės upės dešinėje pusėje įrengiant pirsą prie „Memelio miesto“ teritorijos.

Dar prieš porą metų buvo prabilta apie tai, kad 2019 metais galėtų būti pradėtas rengti naujo kruizinių laivų terminalo projektas, o 2020 metais prasidėtų statybos.

Šiuo metu jau aišku, kad šie greiti ketinimai taip greitai, kaip planuota, nebus įgyvendinti. Baigiasi 2019 metais, o kokie nors darbai dėl naujo kruizinio terminalo taip ir nepajudėjo. Lėmė ir tai, kad iki šiol nėra patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas.

Apie planus įrengti naują papildomą kruizinių laivų terminalą yra prabilęs ir Rygos uostas. Jis naują kruizinių laivų terminalą ruošiasi įrengti buvusioje anglių krovos terminalo dalyje.

Rygos uosto generalinio direktoriaus pavaduotojas Edgaras Sonas teigė, kad „Rygos uosto infrastruktūra turėtų būti pritaikyta priimti didelius kruizinius laivus su tinkamu laivybos kanalu, šiuolaikinėmis krantinėmis ir keleivių priėmimo terminalais”.

 

Pertvarkyti terminalai

 

Baltijos jūros regione šiais metais nebuvo atidarytas nei vienas naujas kruizinis terminalas. Tačiau šiokių tokių pokyčių yra.

Iki šiol pagrindiniame kruizinių laivų terminale galėjęs priimti iki 160 metrų ilgio kruizinius laivus Švedijos Karlskronos uostas planavo atlikti gilinimo darbu, kas leistų priimti iki 250 metrų ilgio kruizinius laivus.

Švedijos Karlskronos uostas nepriklauso didelių kruizinių laivų uostų kategorijai, kaip Klaipėda ar Ryga. Jis per metus priima tik apie 10 kruizinių laivų. 

Vakarų Europoje šiemet prieš sezoną buvo atidarytas naujas kruizinis terminalas Šiaurės Airijos Belfasto uoste. Jo statyba įrodė, kad tai daryti apsimoka. 2019 metais Belfasto uoste lankėsi net 148 kruiziniai laivai. 

 

Fotoreportažas
  • Kruizinių uostų statybos ir planai-Foto-nr-8653_8654.jpg
  • Kruizinių uostų statybos ir planai-Foto-nr-8653_8655.jpg
  • Kruizinių uostų statybos ir planai-Foto-nr-8653_8656.jpg
  • Kruizinių uostų statybos ir planai-Foto-nr-8653_8657.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Kruizinių uostų statybos ir planai"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.