Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Laivų gelbėjimosi valtis „keis“ simuliatorius

Laisvai krentančių gelbėjimosi valčių nuleidimas yra viena iš procedūrų, kurias jūrininkai atsisako vykdyti.

Priklausomai nuo laivo modelio gelbėjimosi valtys būna iškeltos į 16 arba 22 metrų aukštį
Priklausomai nuo laivo modelio gelbėjimosi valtys būna iškeltos į 16 arba 22 metrų aukštį @ nuotr.

Valtys numetamos be žmonių

 

Anksčiau netgi Lietuvos laivybos kompanijose buvo ne vienas atvejis, kai laisvai numetant valtį jose žuvo žmonės.

Klaipėdiečiai dar prisimena atvejį, kai maždaug prieš porą dešimtmečių Azijos regione nuleidžiant gelbėjimosi valtį žuvo net trys vienos Lietuvos laivybos kompanijos jūrininkai. Kitas atvejis su viena auka prisimintas iš keltų laivybos kompanijos.

„Treniruotės su laisvai krentančiomis gelbėjimosi valtimis, kai jose yra įgulos nariai, jau kokie septyni metai yra uždraustos. Tokios treniruotės gali vykti tik specialiuose mokymo centruose, kur yra numatytos papildomos apsaugos priemonės“, - teigė jūrų kapitonas Juozas Liepuonius.

Priklausomai nuo laivo modifikacijos 16 ar netgi 22 metrų aukštyje nuo vandens pritvirtintos gelbėjimosi valtys mažiausiai kartą per metus turi būti nuleidžiamos, patikrinami varikliai ir kitos priemonės.

Kai yra uždrausta nuleisti gelbėjimosi valtis kartu su įgulomis, numetus jas ant vandens žmonės nulipa trapu arba yra nuleidžiami kitomis priemonėmis. Tada jie nusigauna iki gelbėjimosi valties ir įsiropščia į ją.

Jei vyktų laivo katastrofa, tuomet žmonės jau būtų numetami kartu su gelbėjimosi valtimi - kai vyksta rimtas incidentas jau nebebūna pasirinkimo gyventi ar mirti.

 

Virtualus gelbėjimasis

 

Šiomis dienomis pasirodė pranešimas, kad viena Norvegijos kompanija sukūrė mobilų treniruoklį-simuliatorių, kuris imituoja bet kurio laivo gelbėjimosi valties nuleidimą.

Virtualios realybės sistema leidžia atlikti visas gelbėjimosi valties nuleidimo procedūras. Žmogus jaučią visą valties nuleidimą, bet realiai šioje pavojingoje procedūroje nedalyvauja.

Treniruoklyje netgi numatyta galimybė keisti aplinką - jūros bangavimą, paros laiką, apžvalgos kokybę, priklausomai nuo toks koks oras yra imituojamas.

Manoma, kad netolimoje ateityje tokie treniruokliai - simuliatoriai gali būti įdiegti visuose didesniuose laivuose. Sistema paprasta - tereikia nešiojamo kompiuterio ir specialios valdymo rankenėlės. Gelbėjimo valties nuleidimas tarsi primena žaidimą, kurį, vadovaujant instruktoriui, vienu metu gali „žaisti“ net keli įgulos nariai.

Gelbėjimo valties treniruoklio - simuliatoriaus kūrimo procese dalyvavo žinomas Norvegijos laivybos kapitonas Stole Briungotas.

 

Gelbėjimosi įgūdžiai nyksta

 

Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos pirmininkas, jūrų kapitonas J.Liepuonius prisiminė, kad jo gyvenimo praktikoje ne kartą teko nuleisti gelbėjimosi valtis. Būna, kad jos į vandenį trenkiasi taip stipriai, kad netgi pasišokinėja ir vartosi.

Jis ne kartą matė, kaip nejaukiai jaučiasi jūrininkai lipdami į gelbėjimosi valtis. Kai gelbėjimosi valčių bandymas kartu su įgulos nariai buvo uždraustas, atsirado kitos problemos.

Tarptautinės transporto darbuotojų federacijos Laivybos saugumo komitetas neseniai pripažino, kad laisvo kritimo gelbėjimosi valčių (Free Fall Lifeboats) kiekis laivuose didėja, tačiau įgulų narių pasirengimas evakuotis jomis yra menkas.

Kai kuriuose laivuose kapitonai norėtų surengti jūrininkų mokymą realiomis gelbėjimosi valčių numetimo nuo laivo sąlygomis, tačiau jūrininkai atsisako lipti į gelbėjimosi valtis. Yra ir kitas niuansas - gelbėjimosi valtys nėra pritaikytos daugkartiniam jų numetimui nuo laivų, jos intensyviau naudojant gali ir sulūžti.

Ar nauji virtualios realybės treniruokliai - simuliatoriai pakeis gelbėjimosi valčių nuleidimo realius įgūdžius parodys laikas?

 

Fotoreportažas
  • Laivų gelbėjimosi valtis „keis“ simuliatorius-Foto-nr-8224_8225.jpg
  • Laivų gelbėjimosi valtis „keis“ simuliatorius-Foto-nr-8224_8226.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Laivų gelbėjimosi valtis „keis“ simuliatorius"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.