Laivyba
Baltijoje toliau didėja keltų laivynas
Iki šiol būdavo įprasta, kad Baltijos jūroje plaukioja iki 200 metrų ilgio jūrų keltai.
Rekordiniai nuostoliai Baltijos keltų laivyboje
Daugumai Baltijos jūros keltų laivybos linijų 2020 metais buvo išskirtiniai dėl pandemijos ir vieni blogiausių jų istorijoje.
Naujas keltas manevruoja bandymuose
Kinijoje prie Zhujiang upės laivų statykloje „Guangzhou Shipyard International“ pradėti pirmojo čia statomo kelto eigos bandymai.
Keltai su rotoriumi Baltijoje pasitvirtino
Ekspertai baigė vertinti naudą, kurią dideliam laivui suteikia bures atstojantys dideli rotoriai.
Prasideda įspūdingų laivų era
Keičiantis tradiciniam laivų kurui, atsiras vis daugiau naujo dizaino ir stebinančių plaukiojimo priemonių.
Jūrininkai skęsta pandemijos biurokratijos liūne
Jūrininkai vis labiau mano, kad pasaulis dėl Covid 19 pandemijos kraustosi iš proto.
Jūreivis uždirba mažiau nei lietuvis
Į klausimą, kaip keisis jūrininkų atlyginimai per artimiausius metus kol kas neatsakyta, nors įprasta būdavo, kad jų didinimas vyksta kasmet.
Jūrininkų „nuodėmės“ laivo gydytojo akimis
Tik jūroje, ilgesniuose reisuose buvęs žmogus gali suvokti, ką laive reiškia posakis „rauna stogą“, kai vienas patrakėlis „išjudina“ kitus ir gali prasidėti grandininė reakcija.
Ypatingas dėmesys gyvulių laivams
Pandemija, kuri persiduoda ir gyvūnams, paukščių gripas vis labiau apsunkina galvijų ir kitų gyvūnų gabenimą laivais.
Jūra tarsi užkoduota šeimos genuose
Toks įspūdis gali susidaryti analizuojant jūrininkų šeimų dinastijas. Viena iš tokių yra ir Nagių šeima Klaipėdoje.
Jauniausias kapitonas moko išgyventi jūroje
Jau prieš šešis metus jūrų kapitonu tapęs Romas Karmazinas ir dabar yra jauniausias Lietuvos jūrų kapitonų asociacijoje.
Rusija rengiasi išplėtoti keltų laivybą
Jūrų keltų vystymas Rusijoje, kaip ir daugelis dalykų, paūmėja tik iškilus politiniams prieštaravimams.
Covid-19 diktuoja pokyčius keltų linijose
Ankstesniais metais tiek daug pokyčių nebuvo keltų linijose, kaip šiais metais ir iš esmės dėl „Covid-19“.
Klaipėdos keltų statybą paveikė virusas
Klaipėdos uostas yra pasirengęs priimti naujos kartos DFDS keltus, tačiau jų statyba Kinijoje susivėlino.
Žymus pandemijos poveikis jūrų verslui
Atskiri uostai, regionai ir pasaulinio vardo ekspertai pripažįsta žymią „Covid-19“ pandemijos įtaką jūrų verslui.
Panašios „Linkuvos“ su skirtingais likimais
Prieš 20 metų Ramiajame vandenyne nuskendęs transporto refrižeratorius „Linkuva“ su 18 žmonių Lietuvos piliečių įgula yra pati didžiausia Lietuvos laivyno tragedija.
Baltijos jūra atsiveria kelionėms jūrų keltais
Kai kur jau nuo birželio pradžios, o daugelyje vietų nuo birželio vidurio Baltijos jūroje keltai plukdys keleivius.
Kinijoje jau statomi abu Klaipėdos jūrų keltai
Danijos DFDS kompanija pranešė, kad Pietų Kinijos laivų statykloje oficialiai pradėta paskutiniojo jūrų kelto, kuris plaukios iš Klaipėdos uosto, statyba.
Ribojimas keltuose į Švediją - valdžios klaida
Lietuvos valdžia ribodama žmonių judėjimą jūrų keltais persistengė, priėmė sprendimus, kurių nedarė nei vokiečiai, nei lenkai.
Laivai jūrose - lyg karantino zonos
Plintant koronavirusui, laivai pasaulyje tapo viena iš saugesnių vietų, gal tik išskyrus, kruizinius lainerius.
Stringa pagrindinio vandens kelio projektas
Per artimiausius tris su puse metų Nemune iš esmės turėtų būti pagerintos laivybos sąlygos.
Ar kamščiais prie kelto „prišauks“ tiltą?
Vasarą nuolat su dideliais transporto kamščiais susidūrusi „Smiltynės perkėla“ paskelbė konkursą iš esmės pertvarkyti įvažiavimo į keltus aikštelę Klaipėdoje.
Jūrininkai, kurių nepageidauja laivuose
Kiekvienas kapitonas pasakytų, kad laivuose sutinka jūrininkų, kuriuos norisi greičiau išsiųsti į krantą.
Uostų vargas su dideliais laivais
Maždaug 400 ES šalių uostų terminalų šiuo metu derina poziciją prieš tolesnį laivų didinimą.