Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Lenkų jachtos tragedija prie Klaipėdos vartų

Lenkijos jūrų avarijų stebėjimo komisijos baigė tirti pernai prie Klaipėdos į pliažą išmestos lenkų jachtos avarijos aplinkybes.

Į krantą išmesta jachta „Lilla W“ Klaipėdos pliaže 2019 m. rugsėjo 17 d.
Į krantą išmesta jachta „Lilla W“ Klaipėdos pliaže 2019 m. rugsėjo 17 d. @ nuotr.

Bangos uosto prieigose

 

Jachta „Lilla W“ į krantą prie Klaipėdos buvo išmesta pernai rugsėjo 15 d. , kai rengėsi įplaukti per vartus.

18.07 val. į jachtą prie vartų smogė didelė banga ir už borto nuplovė kapitoną ir vieną jo padėjėjų. Dar vienas padėjėjas buvo likęs už vairo. Jis pakvietė jachtos viduje buvusius likusius įgulos narius.

Bandyta gelbėti kapitoną ir jo padėjėją. Smogė antroji banga, po to trečioji, už borto atsidūrė dar du žmonės, lūžo jachtos stiebas.

Vienas žmogus sugebėjo įsiropšti į jachtą, trys pradėjo plaukti links kranto. Visi buvo su gelbėjimosi liemenėmis.

Pašalinis žmogus ant kranto ieškojęs išmesto gintaro 18.15 val. pastebėjo dreifuojančią jachtą ir paskambino pagalbos telefonu 112.

Situacija su jachta prieš uosto vartus buvo užfiksuota iš uosto stebėjimo kameros. Ji padėjo sudėlioti tragedijos seką.

Jachta į krantą buvo išmesta 18.42 val. Iš 7 įgulos narių gyvi liko 5. Netrukus buvo rastas kapitonas, jį bandyta gaivinti, bet nepavyko. Po avarijos praėjus 11 d. - rugsėjo 26-ąją Klaipėdos uoste prie 56 krantinės buvo rastas kartu su kapitonu iš laivo iškritusio jo padėjėjo kūnas. Jis buvo be liemenės.

 

Daug smulkių klaidų

 

Jachta į krantą išmesta esant audrai. Į Klaipėdą jachta plaukė iš Gdansko su 7 žmonių įgula. Žinojo, kad Baltija bus nerami, prieš išplaukiant balsavo plaukti ar ne.

„Bavaria 37 Cruiser“ tipo 10,9 m ilgio jachta buvo beveik nauja, statyta 2018 m Vokietijoje.  

Kas lėmė, kad ji nesugebėjo įplaukti per Klaipėdos uosto vartus. Kaip įprasta tokiais atvejais, nurodytos kelios avarijos priežastys.

Iškritus už borto jachtos kapitonui, kiti įgulos nariai ne labai mokėjo ir žinojo, kaip naudotis dalimi jachtos gelbėjimosi priemonių. Trys įgulos nariai vairinėje nors ir buvo su liemenėmis, bet nesinaudojo saugos diržais, kad neiškristų už borto. Vėliau nepavyko pasinaudoti ir gelbėjimosi plaustu. Nepasinaudota ir jachtoje buvusiu signalo pirotechnikos rinkiniu.

Padaryta prielaida, kad už borto iškritus dviem įgulos nariams prie vairo likęs trečiasis įgulos narys buvęs su akiniais juos pametė ir pats šiek tiek pasimetė, bet sugebėjo iškvieti jachtos viduje buvusius kitus įgulos narius.

Viena iš priežasčių, kodėl net ir būdami su liemenėmis žmonės nuskendo nurodyta ta, kad jie nemokėjo, o dalis, pašaukti iš jachtos vidaus, ir nespėjo tinkamai užsidėti liemenių. Jachtoje buvo naujausio pneumatinės liemenės. Netinkamai užsidėjus liemenes jo smuko. Tuo paaiškinama, kad po 11 dienų uosto viduje rastas žmogus buvo be liemenės.

 

Nepasirinko tinkamo kurso

 

Apžiūrėjus jachtą buvo rasta, kad aplink jos sraigtą apsivyniojo virvės. Jos sustabdė laivo variklį. Manoma, kad laisvas virves, kurių galai „blaškėsi“ po denį iš specialių gamyklinių krepšių „ištraukė“ ta pati banga, kuri nuplovė kapitoną ir jo padėjėją.

Jachtos kapitonas buvo patyręs, turėjo visus reikalingus dokumentus. Jachta jau prie kelias savaites lankėsi Klaipėdoje. Jos kapitonas žino įplaukimo į Klaipėdos uostą ypatumus. Tačiau dalis įgulos narių patirties neturėjo. Du iš viso niekada neplaukė per audrą, vienas jachta plaukė pirmą kartą.

Suabejota, kodėl pasirinktas plaukimas labai prastu oru, kai buvo didelis bangavimas. Gal įgula neturėjo ryšio, negalėjo gauti tikslių prognozių? Po avarijos buvo rasta sunaikinta jachtos ryšio ir navigacijos įranga.

Ar įgula buvo tinkamai pasirengusi plaukti blogu oru, nes nerasta tokiam orui tinkamų burių komplekto ir jų tvirtinimo įrangos. Ar jachtos įgulai reikėjo rizikuoti plaukti į Klaipėdos uostą. Esant dideliam vėjui ir bangavimui, jis laikomas sudėtingu.

Buriavimo aprašuose nurodyta, kad „per audrą, esant vakarų vėjui, įplaukiant į Klaipėdos uostą bangos lūžta, gali suskaldyti jachtą“. Taip pat prie vartus susidaranti stipri srovė.

Lenkijos buriavimo specialisto Jeržio Kulinskio vadovėlyje „Porty Lotwy i Litwy“ (Latvijos ir Lietuvos uostai) nurodyta esant stipriam šiaurės ir vakarų vėjui iš viso neplaukti į Klaipėdos uostą - jo įplaukos kanalas platus, bet praplaukimas tarp molų sudėtingas ypač silpno variklio jachtoms.

Pagal liudytojų parodymą, plaukdama į Klaipėdos uostą jachta pasirinko neteisingą kursą. Jachta plaukė lygiagrečiai kranto orientuodamasi į pietinio molo galvutę. Kai pamatė „baltus Klaipėdos naftos kupolus“ susidūrė ir su didžiausiu bangavimu bei srove, tapo sunku valdyti jachtą. Avarijos priežasties tyrėjai pagrindine įvardino navigacijos klaidą, kai buvo pasirinktas neatitinkamas artėjimo prie vartų kelias, skirtingas nei rekomenduojama.

 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Lenkų jachtos tragedija prie Klaipėdos vartų"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.