Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Liepojos uostas didina konkurenciją Klaipėdai

Kai daugelis kompanijų Baltijos ir Šiaurės jūrose dėl papildomų kuro reikalavimų uždarinėja keltų linijas, "Stena Line" Latvijoje jas atidarinėja.

Laivas "Urd"
Laivas "Urd" @ "Marinetrafic" nuotr.

Nauja linija iš Liepojos

 

Iš Liepojos į Švedijos Nyneshamno uostą nuo spalio 19 dienos pradėjo plaukioti keltas vieną kartą per savaitę. Jis iš Liepojos išplaukia sekmadieniais itin anksti 5 val. iš ryto. Keltas plaukia 11 valandų.

Pirmuosiuose reisuose nustebino itin žemos kainos. Sėdima vieta vos 10 eurų. Vieta kajutėje - 26 eurai. Tiesa, asmeniui numatytas papildomas 20 eurų kuro mokestis.

Iš Nyneshamno keltas išplaukia pirmadienį vėlai vakare ir Liepojoje būna antradienį vidurdienį.

Keltą valdo Švedijos kompanija "Stena Line". Liniją pasikeisdami aptarnaus keltai "Ask" ir "Urd". Jie plaukioja ir linijoje tarp Vokietijos Travemiundės ir Liepojos.

Dar mažesnės kainos Ventspilio linijoje - sėdima vieta 8 eurai, vieta kajutėje - 18 eurų. Taip pat numatytas 20 eurų kuro mokestis 

 

Džiaugiasi Latvijos maršrutais

 

Kompanijos "Stena Line" linijų vadybininkas Baltijos šalims Tonis Michalsenas teigė, kad linijos į Latvijos uostus yra ypač naudingos. Kompanijos keltai tais pačiais maršrutais plaukioja ir iš Ventspilio uosto.

Čia linijas aptarnauja keltai "Scottish Viking" ir" Stena Flavia". Į Nyneshamną plaukia keltas "Scottish Viking".

Vien šiemet krovinių apimtys iš Latvijos plaukiojančiuose keltuose išaugo 23 proc. Maždaug tiek pat daugiau plukdyta ir keleivių bei lengvųjų automobilių.

Priminsime, kad "Stena Line" Latvijos linijas kartu su keltais prieš porą metų perėmė iš kompanijos "Scandline". Šios kompanijos keltai maždaug prieš dešimtmetį plaukiojo ir į Klaipėdos uostą. Tačiau dėl didelės konkurencijos su tuometine DFDS  jie verslo Klaipėdoje atsisakė.

"Stena Line" linijų vadybininkas Baltijos šalims T.Michalsenas vertino, kad verslo perėmimas iš "Scandline" ir jo plėtojimas Latvijoje pasiteisino.

"Stena Line" ir Baltarusijos bei Latvijos vežėjai "Namap" ir "Latvijas auto" sukūrė automobilinių priekabų gabenimo iš Baltarusijos į Skandinavijos šalis technologinę liniją. Kaip tik "Stena Line" keltais iš Latvijos ir bus gabenami konteineriai, puspriekabės.

 

"Nukabina" krovinius ir keleivius

 

Keltas  iš Liepojos į Nynenhamną yra tiesioginis konkurentas Klaipėdos - Karlshamno linijai. Kitas  Klaipėdos konkurentas yra linija Liepoja - Travemiundė. Šis uostas yra netoli Kylio, kur plaukioja keltai iš Klaipėdos.

Kai "Stena Line" Latvijos linijose skaičiuoja augančius krovinius, keleivius ir greičiausiai pelnus, Klaipėdos linijose krovinių mažėja. Rugsėjį jūrų keltais gabenta net 12,9 proc. mažiau krovinių, o nuo metų pradžios - 5,4 proc. mažiau. Aišku, kad iš Klaipėdos uosto krovinių apyvartos yra visai kitos. Iš Klaipėdos į Kylį keltai plaukioja 6 kartus per savaitę į abi puses, o iš Klaipėdos į Karlshamną - kiekvieną dieną į abi puses.

Tačiau Latvijos linijos kaskart "nukabina" krovinių ir keleivių iš Klaipėdos linijų dėl mažesnių kainų. Tiek kelte iš Ventspilio į Nyneshamną, tiek kelte iš Rygos į Stokholmą, kuriais šią vasarą teko plaukti, dominavo keleiviai iš Lietuvos. Patys latviai pripažįsta, kad keltuose iki 60 proc. keleivių sudaro lietuviai, dažniausiai uždarbiaujantys Švedijoje ar Norvegijoje.   

 

 

Fotoreportažas
  • Liepojos uostas didina konkurenciją Klaipėdai-Foto-nr-3170_3171.jpg
  • Liepojos uostas didina konkurenciją Klaipėdai-Foto-nr-3170_3172.jpg
  • Liepojos uostas didina konkurenciją Klaipėdai-Foto-nr-3170_3173.jpg
  • Liepojos uostas didina konkurenciją Klaipėdai-Foto-nr-3170_3174.jpg
  • Liepojos uostas didina konkurenciją Klaipėdai-Foto-nr-3170_3175.jpg
  • Liepojos uostas didina konkurenciją Klaipėdai-Foto-nr-3170_3176.jpg
  • Liepojos uostas didina konkurenciją Klaipėdai-Foto-nr-3170_3177.jpg
  • Liepojos uostas didina konkurenciją Klaipėdai-Foto-nr-3170_3178.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Liepojos uostas didina konkurenciją Klaipėdai"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.