Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Didesne ar mažesnė rizika - nuolatinė jūrininkų palydovė. Visą laivybos istoriją galėtume vadinti ištisiniu narsumo, rizikos ir nuotykių metraščiu. - Eimutis Astikas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Lietuvių kelionė aplink pasaulį

Kintiškio buriuotojo Andriaus Varno kelionė aplink pasaulį jachta "Ragainė II" tęsėsi dvejus metus ir devyniolika dienų.

Su jachta „Ragainė II“ įveiktos dešimtys tūkstančių jūros mylių.
Su jachta „Ragainė II“ įveiktos dešimtys tūkstančių jūros mylių. @ „Marių burės“ nuotr.

Plaukė savos gamybos jachta

Apiplaukti aplink pasaulį buvo didžiausia buriuotojų klubo „Marių burės“ prezidento A.Varno gyvenimo svajonė. Jai jis ruošėsi atsakingai kelis metus.

Kelionė aplink pasaulį vertinga ir tuo, kad apiplaukta su iki šiol mažiausia jachta. „Ragainės II“ ilgis 10 metrų, plotis 3,25 metrai.

Pirmosios pasaulį apiplaukusio jachtos „Lietuva“ ilgis buvo 16,56 metrų, plotis 4,68 metrai. Po jos aplink pasaulį apiplaukusios jachtos „Laisvė“ ilgis 18,3 metrų, plotis 5,3 metrai. Skambų „tūkstantmečio odisėjos“ žygį atlikusi jachta „Ambersail“ buvo 19,2 metrų ilgio ir 5,2 metrų pločio.

Skirtumas ir tai, kad kitos aplink pasaulį apiplaukusios jachtos buvo statytos specialiose statyklose, o „Ragainę II“ A.Varnas pasigamino pats savo sodyboje Kintuose 1995 metais.

Įrodyta, kad ir namų sąlygomis galima suręsti tvirtą neriboto plaukiojimo rajono kreiserinę jachtą.

Didžiausias rūpestis - parama

Plaukdamas aplink pasaulį su mažiausia jachta A.Varnas užtruko ilgiausiai. Bet jis ir nekėlė sau tikslo apskrieti pasaulio per rekordinį laiką. Išplaukdamas A.Varnas teigė, kad nori pajusti ir plaukimo malonumą pasižvalgydamas po pasaulį.

Jachta „Ambersail“ aplink pasaulį apiplaukė per 9 mėnesius, „Lietuva“ užtruko 13 mėnesių.

„Ambersail“ kelionė aplink pasaulį kainavo per penkis milijonus litų.

Kitų plaukusiųjų išlaidos buvo nepalyginamai kuklesnės. Dėl mažo finansavimo sunkus buvo pirmosios jachtos „Lietuva“ žygis. Įgula ieškojo rėmėjų, bet dėl po nepriklausomybės atkūrimo šalį šokdinusios didžiulės infliacijos, jų neatsirado. Šiek tiek padėjo išeivijos lietuviai.

Su finansavimo sunkumais susidūrė ir jachta „Laisvė“. Privačiai jachtai valstybinės struktūros nedavė bė lito.

Norėdamas įgyvendinti svajonę apiplaukti aplink pasaulį, A.Varnas taip pat turėjo ieškoti rėmėjų. Jam padėjo draugai, pažįstami, klasiokai. Tačiau daugiau padėjo ne Lietuvos, o baskų bendruomenė, nes kartu kelis etapus plaukęs dukra Rasa ir jos draugas baskų kilmės Egoi Urquiza. Baskai A.Varno kelionę aplink pasaulį dėl savo tautiečio dalyvavimo joje, priėmė kaip savą, didelį dėmesį skyrė baskų žiniasklaida, surengtos palydos iš Bermeo uosto.

Santraukos iš kelionės

Plaukdamas A.Varnas nuolat rašė ir siuntė žinias artimiesiems ir draugams. Pateikiame kelionės santrauką.

Jau išplaukdama iš Europos, jachta „Ragainė II“ pajuto besiritančių ciklonų jėgą. Teko stoviniuoti uostuose. Ispanijos Las Palmo uoste sutikti aplink pasaulį plaukiosios „Ambersail“ įgulos nariai.

Atlanto vandenynas.

Iškvieta pagalba stiebą pradusiai kanadiečių jachtai „Air L‘ete“. Atlantas parplauktas saugiai – kaip naujokui buvo atlaidus, rašė A.Varnas, bet keletą kartų parodė, ką sugeba. Naujus 2009-uosius „Ragainė II“ sutiko Karibų Grenadinų salose.

2009 m. kovo pradžia perplauktas Panamos kanalas. Padarė įspūdį. Ramusis vandenynas. Galapagai nuvylė. Tikėtasi rasti laukinę gamtą, pamatyti iguanas, vėžlius. Nieko panašaus nebuvo. Balandžio pradžioje leistasi per Ramųjį vandenyną. Žvejyba. Žuvies pilnas šaldytuvas. Orai ramūs. Vos kelios dienos plaukti 5-6 mazgų greičiu. Plaukimas nuo salos prie salos ar salyno: San Cristobalų, Marquesų, Fatu Hiva, Manihi, Tuamotu, Prancūzų Polinezijos, Palmerstoun. Stiprus iki 30 mazgų vėjas. Pripratome prie vėjų kaitos ir tropinio lietaus. Tongo, Fiji, Vanuata salynas.

„Nėra tikslių jūrinių atolų kortų, koralai pastoviai auga arba nyksta. Mes, iš ekonominių, aišku, sumetimų, atolų kortų išvis neturim, tik elektronines kortas. Amerikiečių dvistiebė jachta kabino vairo plunksna koralus. Nardo ir žiuri, kiek pažeista. Mes susitvarkom – debiutanto sėkmė“, pastebėjo A.Varnas.

Rugpjūtį pasiekta Australija, nuostabus didysis barjerinis rifas. Bali salą - keliautojai šiurpdavo nuo tų vietų korupcijos.

„Indonezijos valdininkų korupciją pajutome Vakarų Timore. Agentas paaiškino, kad įplaukimas kainuos 250 JAV dolerių. Įveikti Indoneziją, kaip ne keista, padėjo mano dukters šviesūs plaukai. Jokių problemų tvarkyti dokumantus, kai to prašo graži šviesiaplaukė“, -prisiminė A.Varnas.

Nuostabi Malaizijos Singapūro Sebana Cove marina. Įgula tarsi įkalinta Pietryčių Azijos regione iki 2010 m. sausio pradžios. Tik tuomet galėsime išlįsti iš Malakos sąsiaurio į beribį Indijos vandenyną, nes įsivyravus stabilus šiaurės rytų vėjas, kuris ir turi mus atnešti į Adeno įlanką ir Raudonąją jūrą.

Kalėdos ir Naujieji metai Tailando sostinėje Pukete. Apsirūpinimas maistu, kuru. 2010 metų sausio pradžioje - kursas į Šri Lanką. Toliau nuostabios Maldyvų salos, Omanas. Atrodytų, kad viskas čia pat, bet atstumai tūkstančiai jūros mylių, kurias tenka įveikti.

„Indijos vandenynas stebina tai lengvu, tai štorminiu vėju, šiukšlėmis ir... žuvies trukumu“, - prisimena keliautojai.

„Daug neramių naktų praleidau svarstydamas, kaip nepakliūti Somalio piratams į nagus, o praplaukėme vasarį Adeno sąsiaurį be jokių nuotykių būryje su dar 26 jachtomis“, - rašė A.Varnas.

Eritrėja, Sudanas – dar jaučiami SSSR „draugiškos“ pagalbos pėdsakai. Nesvetingai su stipriais šiaurės vėjais sutiko Raudonoji jūra. Nykus, nes aplink dykuma, bet brangus plaukimas su locmanu ir be burių Sueco kanalu.

Nuplaukus nuo Egipto apie 200 jūros mylių gavome Viduržemio jūros ciklono pamoką. Beveik dvi paras trukęs dreifavimas atgal pučiant iki 45 mazgų vėjui. Audra baigėsi, pasiekta Kretos šiaurinė pakrantė.

„Pratinamės grįžti į Vakarų civilizaciją“, - užsimenama dienoraštyje.

Jau gegužis. Po Kretos Sicilija, Tunisas. Viduržemio jūroje įveikta apie 1800 jūros mylių. Prancūzijos Sete uostas, iš jo Midi kanalu su nuleistu stiebu į Atlantą, Biskajos įlanką.

„Kol „Ragainė II“ plaukė 194 km. ilgio kanalu su 53 šliuzais, retsykiais kabindama dugną, mes ramiai grožėjomės vidaus Prancūzija“, - prisiminė A.Varnas. Toliau puikus sutikimas Baskų krašte ir jau tiesioginis kelias namo.

Po kelionės įgula ketina parašyti knygą. Planuojama pasidalinti patirtais įspūdžiais apie gyvenimo jachtoje kasdienybe, buriavimo patirtį, aplankytas šalis, sutiktus žmones.

Aplink pasaulį apiplaukę lietuviai

1992 m. – Balandžio 5 d. klaipėdiškių jachta „Lietuva“ ( kapitonas S.Kudzevičius) išplaukė į Lisaboną dalyvauti Kolumbo regatoje. Iš Bostono tęsė kelionę aplink pasaulį. Į Klaipėda sugrįžo 1993 metų gegužės 12 d. Generaliniu kursu nuplauktos 33 672 jūrmylės.

1993 m. – Liepos 10 d. jachta „Laisvė“ (kapitonas I. Miniotas) išplaukė į kelionę su šūkiu: „Su laisvės vėliava aplink pasaulį“. 1994 m. gruodžio 23 d. 17 val. Grinvičio laiku „Laisvė“ apiplaukė Horno kyšulį. Į Klaipėdą grįžo 1995 m. liepos 23 d. Nuplaukta per 55 tūkstančiai jūrmylių.

2008 m. - Su šūkiu „Vienas vardas – Lietuva!“ spalio 5 d. iš Klaipėdos uosto startavo „Tūkstantmečio odisėja“. Susiskirstę į 11 etapų, pasikeidami jachta „Ambersail“ aplink pasaulį plaukė 120  buriuotojų. Nuplaukta 43,5 tūkst. jūrmylių. Jachta į Klaipėdą grįžo 2009 m. liepos 5 d.

2008 m. liepos 26 d. jachta "Ragainė II" (kapitonas A.Varnas) išplaukė į kelionę aplink pasaulį. Su kapitonu plaukė ir jo duktė Rasa bei jos draugas Egoi Urquiza. Kelionėje įveikta apie 40 tūkst. jūrmylių. Į Lietuvą jachta sugrįžo 2010 m. rugpjūčio 15 d.

 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Lietuvių kelionė aplink pasaulį"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.