Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Lietuvos kapitono laive – vėjo jėgainės

Darbas jūrininkus iš Lietuvos nubloškia į pačias įvairiausias ir įdomias užsienio kompanijas ir laivus.

„Ditzum“, kuriame kapitonu dirba R.Michailovas, plukdo vėjo jėgaines.
„Ditzum“, kuriame kapitonu dirba R.Michailovas, plukdo vėjo jėgaines. @ nuotr.

Plaukdami sužino apie krovinį

 

Kapitonas Rimantas Michailovas jau trejus metus dirba vienos vokiečių kompanijos laive, kuris dažniausiai gabena vėjo jėgainių dalis. Jo reisai maždaug 100 metrų ilgio laivu „Ditzum“ būna Viduržemio, Šiaurės ir Baltijos jūrose. Su reisu jis yra buvęs užsukęs ir į Klaipėdą.

Kompanijoje, kur jis dirba - per 150 laivų. Jie suskirstyti į penkias laivų grupes. Jo grupės laivai – daugiafunkciniai, gali gabenti sausus ir birius krovinius, paketus, mašinas ir įrengimus, netgi konteinerius. Tačiau dažniausiai pakraunamos vėjo jėgainių dalys – anksčiau sparnai, dabar dažniau vėjo jėgainių bokštai ir varomosios dalys (galvos). Sparnuočių nebeduoda gabenti, nes jos gerokai pailgėjo ir nebetelpa ant laivo denio.

„Kartais būna, kad suki į vieną uostą, netgi locmaną užsisakai, bet ateina vadybininkų nurodymas paimti krovinį kitame uoste“, - prisiminė jūrų kapitonas. Toks atvejis jam buvo prie Klaipėdos, kai gavo nurodymą sukti į Švedijos uostą.

„Man patinka darbas toje kompanijoje. Reisai yra dažniausiai po Europos valstybes. Nereikia kirsti Atlanto. Esu dirbęs Karibų jūros regione ir žinau, kokie priekabūs yra Amerikos uostų inspektoriai“, - prisiminė R.Michailovas. Nors jis pats teigė rūpesčių neturėjęs, bet griežtas priekabiavimas buvęs nemalonus.

 

 

Biskajo įlankos prisiminimai

 

Jis Gibraltaro vėliavos laive „Ditzum“ vienintelis iš Lietuvos. Kiti 8 įgulos nariai – iš Rusijos ir Ukrainos. Vasarą į įgulą dar priimamas vienas kadetas. Jis tarsi skiriamas tam, kad padėtų perdažyti laivą.

Laive kalbama rusiškai, o dokumentus ir ataskaitas kapitonas pildo anglų kalba.

Darbas laive vyksta keturis mėnesius. Po to jį keičia kapitonas iš Sankt Peterburgo.

„Iš vienos pusės gerai – keturis mėnesius dirbi, o po to laisvas. Bet už tą laiką kol esi krante niekas nemoka“, - teigė R.Michailovas.

Pagal Europos krantus kursuojantys jūrininkai dažniausiai sugrįžus į namus vieni kitų klausia – ar nepakliuvai į sunkų štormą Biskajo įlankoje?

Paskutiniuosius keturis mėnesius R.Michailovas dirbo švelniomis vasaros sąlygomis – Biskajo įlanką, kurią kirto kelis kartus, buvo rami. Bet ir jam yra tekę pajusti šį Europos audrų katilą.

Prisiminė, kaip iš vieno jų kompanijos laivo nuo denio buvo nuplautos vėjo jėgainių dalys. Jos pagamintos taip, kad neskęsta. Po vandenis plūduriuojančius vėjo jėgainių įrenginius sugaudė jūrų vilkikai.

 

 

15 metų - užsienio laivuose

 

 

R.Michailovas jūrininko karjerą pradėjo Lietuvos jūrų laivininkystėje. Atėjo į ją iš karto po studijų Kaliningrado aukštojoje jūreivystės mokykloje. Į ją stojo su tada dar buvusios Lietuvos žvejybos laivyno įmonės siuntimu. Bet kai grįžo žvejybos laivyno įmonė jau byrėjo. Todėl įsidarbino Lietuvos jūrų laivininkystėje. Čia praėjo kelią nuo trečiojo šturmano iki kapitono. Laivininkystėje kaip kapitonas savarankiškai išėjo į reisus su „Algirdu“ ir „Daina“.

2002 m. prasidėjo iki šiol trunkantis jo, kaip laivo kapitono, darbas įvairiuose užsienio kompanijų laivuose.

„Pas užsieniečius pradžioje nebuvo taip lengva įsidarbinti kapitonu. Susiradau kelių laivų vokiečių kompaniją, kurią valdė tėvas su sūnumi. Laivas nedidelis, įgula 6 žmonės. Iš Anglijos į Italiją gabenome molį iš kurio gamino klozetus“, - prisiminė R.Michailovas.

Tėvo ir sūnaus kompanija pradėjo byrėti. Nuo 2007 iki 2014 m. jis dirbo daugelyje kitų kompanijų po 1–2 kontraktus. Prisipažino ieškojęs geresnių sąlygų, daugelyje kompanijų netenkino atlyginimas.

„Perėjau daug užsienio laivybos kompanijų. Jose darbas priklauso nuo pačios kompanijos savininkų požiūrio. Bendra tendencija tokia, kad jūrininkų darbo sąlygos prastėja: įgulos mažinamos, jei anksčiau buvo 12 žmonių, dabar lieka – 9. Didėja laivo kapitono atsakomybė. Anksčiau tokiame laive jis turėjo du padėjėjus, o dabar vieną“, - tikino R.Michailovas.

Laivuose didėja ne tik kapitono darbo krūvis, atsakomybė, bet auga ir biurokratija – daugėja dokumentų, kuriuos tenka pildyti. 

Fotoreportažas
  • Lietuvos kapitono laive – vėjo jėgainės-Foto-nr-6826_6827.jpg
  • Lietuvos kapitono laive – vėjo jėgainės-Foto-nr-6826_6828.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Lietuvos kapitono laive – vėjo jėgainės"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.