Anglijoje statytas mentratinis garlaivis, kurio korpusas buvo pagamintas iš medžio.
Medinis garlaivis... supleškėjo

Žinoma britų laivininkystės kompanija „Royal Mail Steam Packet Company“, užsiiminėjanti keleivių ir pašto siuntų pervežimu, 1850 m. vienoje Londono laivų verfėje užsakė pastatyti garlaivį. Ne bet kokį, o tokį, kuris įtiktų konservatyviems Admiraliteto lordams, įtariai žiūrintiems į geležinius ir sraigtinius laivus. Todėl norint gauti Admiraliteto leidimą gabenti kareivius ir specialios paskirties krovinius į užjūrio kolonijas, reikėjo pataikauti senstančių lordų įgeidžiams.
Po metų į vandenį buvo nuleistas laivas „Amazon“. Jis į laivybos istoriją įėjo kaip pats didžiausias Anglijoje statytas mentratinis garlaivis, kurio korpusas buvo pagamintas iš medžio. Tai iš tiesų buvo įspūdingas paketbotas (pašto ir krovinių gabenimo laivas). Jo ilgis siekė 91 metrą, plačiausia vieta beveik 13 metrų, vandens talpa 2256 tonos.
Į pirmąjį reisą medinis garlaivis „Amazon“ iš Sautamptono išplaukė 1852 m. sausio 4 d. Beje, tai buvo penktadienis. Laivu plaukė 112 įgulos narių ir 50 keleivių. Jame buvo vertingas krovinys bei paštas. Laivui vadovavo senas jūrų vilkas Viljamas Saimonas, visą gyvenimą plaukiojęs burlaiviais ir neturintis jokio supratimo apie garo mašinas. Kelionės tikslas – anglų kolonijinės valdos Karibų jūros regione. Kelionė truko neilgai.
Pablogėjus orui, siekiant atsilaikyti prieš sukilusias bangas, laivo mechanikas paleido garo mašiną dirbti visu pajėgumus. Perkaitę variklio mechanizmai sukėlė gaisrą, kuris netruko apimti visą laivą. Sutrikusiai įgulai nepavyko sėkmingai nuleisti visų gelbėjimosi valčių. Iš 162 žmonių, buvusių laive, išsigelbėjo tik 58. Dar galutinai nesudegęs laivas nuskendo sprogus perkaitusiems garo katilams.