Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Nojaus traukinys važinėja po Europą

Nojaus traukiniu vadinamas skirtingai išdažytų konteinerių meno kūrinys ant bėgių užsuko ir į Baltijos jūros regioną.

Per Europą rieda Nojaus traukinys.
Per Europą rieda Nojaus traukinys. @ nuotr.

Traukinio asociacija su tvanu

 

 Nojaus traukinys su 10 įvairių gyvūnų vaizdais išdažytų konteinerių, kurie padėti ant geležinkelio platformų, lankėsi Rygoje. Jis į Rygą atvyko jūros keliu, o iš jos taip pat jūros keliu išvyks į didžiausią Europos uostą Roterdamą.

Latvija pasirinkta kaip šalis, kur geležinkeliais gabenamas bene didžiausias krovinių kiekis. Net 38 proc. krovinių Latvijoje pervežama geležinkeliais.

Šio traukinio idėjos autoriai nori atkreipti Europos valdininkų ir uostų vadovų dėmesį, kad naudingiau yra gabenti krovinius geležinkeliais nei automobilių transportu.

Traukinys asocijuojasi su Nojaus arka ir tarsi kviečia žmones prisiminti istoriją, kaip buvo gelbėjamasi nuo pasaulinio tvano. Mūsų dienomis tvanas gali asocijuotis su vis labiau didėjančia ekologine katastrofa, aplinkos ir klimato kaitos problemomis.

Nojaus traukinio vizitai po Europą yra didžiulė reklama skatinti krovinių gabenimo vystymąsi geležinkeliais. Akcijos sumanytojai tikina, kad gabenti krovinius geležinkeliais yra net 21 kartą palankiau klimatui nei tai daryti keliuose.

Deja, daugelyje Europos uostų pagrindiniai krovinių gabentojai yra ne geležinkeliai, o vadinamos „fūros“. Dar gerai, kad Europos uostuose yra labai paplitęs krovinių gabenimas upėmis nedidelėmis baržomis. Ši priemonė taip pat laikoma ekologiška.

 

Automobilių kamščiai ir Klaipėdoje

 

Lietuvoje situacija yra gal netgi geresnė nei dalyje Vakarų Europos šalių. Apie 80 proc. Klaipėdos uosto krovinių gabenama geležinkeliais.

Likę kroviniai vežami pagrinde automobilių transportu, nes vidaus vandens laivyba yra beveik mirusi. Kartas nuo karto pasigirsta siekis atgaivinti krovininę vidaus vandenų laivybą. Jei ji ir būtų atgaivinta, realiai galėtų būti tik nuo Klaipėdos iki Kauno. Ir tai su didelėmis problemomis, nes Nemune sausesnę vasarą atsiranda yra pernelyg daug seklių vietų.

Tai akivaizdžiai buvo parodyta šiemet, kai į reisą neišplaukė siekta atgaivinti „Raketa“.

Rimta problema yra ir tai, kad Lietuvoje beveik nebėra krovininių baržų ar specialių krovininių laivelių. Krauti krovinius į tokius laivelius nėra prisitaikęs ir Klaipėdos uostas.

Patikimiausia transporto priemone Klaipėdos uoste laikomi geležinkeliai. Juo labiau, kad palyginti gerai sutvarkyta magistralinė linija nuo Klaipėdos iki Kenos, o taip pat alternatyvi linija nuo Klaipėdos per Šilutę, Pagėgius iki Radviliškio.

Geležinkeliai Klaipėdoje yra nepalyginamai pranašesni už automobilių transportą. Jie nesudaro kamščių gatvėse, nauji „Lietuvos geležinkelių“ vilkikai yra palyginti ekologiškai švarūs.

Ir Klaipėdoje buvo galima pajusti, kaip iš uosto judantis sunkusis transportas kartais sudaro spūstis. Nuo krovininio transporto dar labiau kenčia Europos miestai. Spūstys nuolat susidaro ir užmiesčiuose.

 

Krovinius - į traukinius

 

Po Europą važinėjančio Nojaus traukinio misija yra pasiekti, kad iki 2030 metų Europoje 30 proc. krovinių iš sunkiojo automobilių transporto būtų perkelta į traukinius, nes tik taip galima prisidėti prie klimato saugojimo.

Šiuo metu Europoje tik 18 proc. krovinių gabenama geležinkeliu.

Šią užduotį pasiekti nėra lengva. Turi būti plečiama geležinkelių transporto infrastruktūra. Daugėjant konteinerių, turi būti kuriami jų perkėlimo nuo sunkvežimių ant geležinkelių arba pakrovimo uostuose į geležinkelius centrai.

Nojaus traukinio misija buvo pradėta pernai gruodžio viduryje iš Lenkijos Katovicų geležinkelio stoties.

Šiemet šis traukinys lankėsi Vienoje, Berlyne, Paryžiuje, Briuselyje, Romoje, Leipcige, Miunchene. Traukinio misija buvo pristatyta pasaulio viršūnių susitikimo dalyviams, transporto logistikos parodose, jame vyko tarptautinis renginys „Vaikai klimatui“. Daugiau apie Nojaus traukinį galima sužinoti el. svetainėje: https://www.railfreightforward.eu/noahs-train

 

Fotoreportažas
  • Nojaus traukinys važinėja po Europą-Foto-nr-8414_8415.jpg
  • Nojaus traukinys važinėja po Europą-Foto-nr-8414_8416.jpg
  • Nojaus traukinys važinėja po Europą-Foto-nr-8414_8417.jpg
  • Nojaus traukinys važinėja po Europą-Foto-nr-8414_8418.jpg
  • Nojaus traukinys važinėja po Europą-Foto-nr-8414_8419.jpg
  • Nojaus traukinys važinėja po Europą-Foto-nr-8414_8420.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Nojaus traukinys važinėja po Europą "

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.