Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Pajūrį ties Klaipėda vaduos iš snaudulio

 

Pradedamas įgyvendinti vienas iš 17-os su išorinio uosto plėtra susietų Klaipėdos miesto prašymų,

kuris palengvintų veikla Klaipėdos pajūryje.

 

Smiltynė iš praplaukiančio laivo.
Smiltynė iš praplaukiančio laivo. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Pažadus žada vykdyti

 

Seimui pateiktas svarstyti Pajūrio juostos įstatymo pakeitimo projektas, kuris greičiausiai sulauks pritarimo. Jo teikėjai Seimo nariai iš skirtingų partijų, taip pat ir valdančiosios, su Seimo vicepirmininke Rima Baškiene.

Šis Pajūrio juostos įstatymo pakeitimas gali būti dalis pažado, kurį lankydamasis Klaipėdos uoste pateikė Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis. Į Klaipėdos miesto mero Vytauto Grubliausko repliką, kad „įstatymai susiję su kompensaciniu paketu jau buvo teikiami ir atmesti“, Seimo pirmininkas atsakė, kad į „vieno Seimo nario iniciatyvą yra žiūrima kitaip, jei nepridėta uosto, miesto pozicija“.

Dabar Pajūrio juostos įstatymo pakeitimo projektas teikiamas plačios koalicijos iš įvairių partijų, kurios yra deklaravusios, kad „dėl Klaipėdos uosto vystymo Seime nesančios jokios opozicijos“.

Ir susisiekimo ministras Rokas Masiulis yra pareiškęs, kad, jei „kompensaciniai dalykai Klaipėdai yra teisiškai įmanomi, jie turi būti padaryti“. Vyriausybėje palankiai vertinamas Klaipėdos miesto vaidmuo derinant SGD terminalo statybos dokumentus. Tuomet Klaipėdos miesto savivaldybei taip pat buvo duota nemažai pažadų. Deja, dalis jų taip ir liko neįvykdyta.

 

 

„Išlaisvintų“ Smiltynę

 

Pajūrio juostos įstatymo pakeitimuose numatoma sudaryti palankesnes sąlygas, kad prie jūros prieinančiose Klaipėdos miesto ribose būtų galima vystyti visuomeninės paskirties statinių statybą.

Planuojama, kad pajūrio juosta apimtų 100 metrų liniją nuo kranto nuo Latvijos sienos iki Klaipėdos miesto šiaurinės ribos. Tai reikštų, kad Klaipėdos miestui vystytis atveriamas visas jos dalies pajūris nuo uosto vartų iki vietos tarp Girulių ir Karklės, kur baigiasi Klaipėdos miesto riba.

Kuršių nerijoje Pajūrio juosta apimtų visą Kuršių nerijos sausumos teritoriją, bet jau nebūtų priskirtos urbanizuotos teritorijos.

Pajūrio juostoje galima būtų statyti naujus statinius, kurie numatyti specialiuose ir savivaldybių

kompleksiniuose planuose. Taip pat būtų statomi nauji ar rekonstruojami statiniai, įrenginiai, kurie numatyti savivaldybės ir vietovės lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentuose, Specialiojo teritorijų planavimo dokumentuose.

Tai reikštų, kad Klaipėdos miestas Smiltynėje galėtų tvarkyti statinius ir statyti naujus. Smiltynė kaip ypatingai vertinga Klaipėdos miesto teritorija turėtų būti labiau panaudojama turizmo reikmėms. Iki šiol ši teritorija yra tarsi užkonservuota nuo sovietinių laikų.

Smiltynėje, kaip planuojama, galės atsirasti Jūrų terapijos centras, Kuršių buities realijų ekspozicija po atviru dangumi, teniso kortai, stadionas. Tam galima būtų panaudoti ir ES lėšas, nes tai būtų visuomeninės paskirties statiniai. 

Tačiau Smiltynėje nebūtų statomi gyvenamieji namai, pramogų centrai, laisvalaikio objektai.

 

Atsisakys perteklinių reikalavimų

 

Pajūrio juostoje siekiama atsisakyti kai kurių perteklinių nuostatų, kurios susijusios su vandens ūkio ar uosto reikmėms reikalingų statinių statyba.

Būtų leidžiama rekonstruoti statinius ar įrengti naujus įrenginius vandens ištekliams naudoti ir aplinkai nuo žalingo vandens poveikio saugoti.

Konkrečiai įrašyta ir tokia nuostata, kad būtų leidžiama statyba statinius, kurie reikalingi „uosto akvatorijoje vykdomai laivybai stebėti ir saugumui užtikrinti“. Ši nuostata atsirado dėl to, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai buvo atsakyta statyti bokštą su navigacine antena, nes tai neva sukeltų urbanistinę taršą. Nors šalia yra pastatyti Valstybės sienos apsaugos tarnybos bokštai.

Pajūrio juostos įstatymo pakeitimuose numatoma leisti statyti ir kranto linijos stabilizavimo, nešmenų pusiausvyros atkūrimo įrenginius, susisiekimo komunikacijas ir inžinerinius tinklus.

Iki šiol buvo ribojami Klaipėdos valstybinio jūrų uosto poreikiai dėl vandens ūkio ar uosto reikmėms reikalingų statinių – užtvankų, krantinių, molų, pralaidų, pylimų, bangolaužių, bunų statybos.

Fotoreportažas
  • Pajūrį ties Klaipėda vaduos iš snaudulio-Foto-nr-7377_7378.jpg
  • Pajūrį ties Klaipėda vaduos iš snaudulio-Foto-nr-7377_7379.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Pajūrį ties Klaipėda vaduos iš snaudulio"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.