Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

„Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas

Klaipėdoje sėkmingai atlikta plaukiojančio doko tempimo į uostą operacija, kuriai jo tarnybos kruopščiai ruošėsi.

Doką atplukdė specialus laivas.
Doką atplukdė specialus laivas. @ Vidmanto Matučio nuotr.

 

Išskirtinė laivybos operacija

 

235 m ilgio ir 53 m pločio, 11 tūkst. tonų sveriančio doko atgabenimas iš tolimosios Juodkalnijos buvo didžiulis iššūkis. Pirmiausia tuo, kad jį į Klaipėdos uostą jį net 3825 jūrų mylias gabeno didžiausias pasaulyje 110 tūkst. tonų keliamosios galios specialiosios paskirties laivas „Dockwise Vanguard“. Jis pats yra tarsi dokas. Pumpuodamas ar išpumpuodamas iš tankų vandenį laivas panyra ir į jį įplukdomas ar išplukdomas krovinys – koks nors įrenginys.

„Dockwise Vanguard“ iš Juodkalnijos atplukdytą doką galėjo nuleisti tik atviroje jūroje. Mat Klaipėdos uoste nėra tokio gylio, kur jis būtų galėjęs tai atlikti.

Rugpjūčio 19 d. prie Klaipėdos uosto išorinio reido atplaukusiam „Dockwise Vanguard“ nuleisti doką trukdė ir banguojanti jūra. Tinkamos sąlygos susidarė tik rugpjūčio 22-osios anksti rytą. Doko nuleidimo operacija truko daugiau kaip 6 val.

„Su Laivų eismo tarnybos viršininku ir vyriausiuoju locmanu Rimvydu Eitučiu buvome nuplaukę į „Dockwise Vanguard“ laivą, stovėjusi išoriniame reide, detaliai aptarėme doko nuleidimo, išvilkimo iš jo procedūras. Iš laivo doką ištempėme 13 valandą, pro vartus jį įtempėme 15,30 valandą, o uoste prie 64-65 krantinių prišvartavome 16,45 valandą. Doką pradžioje tempė trys, o prie uosto vartų prisijungė ir ketvirtasis vilkikas“, - teigė uosto kapitonas Adomas Alekna.

Jis akcentavo, kad tokia įrenginio tempimo operacija Klaipėdos uoste buvo atlikta pirmą kartą. Tai buvo didelis iššūkis uosto tarnyboms. Jos susitvarkė gerai. A.Alekna ypač akcentavo doko tempimo operacijai vadovavusio vyriausiuoju locmanu R.Eitučio profesionalumą.

 

 

Atvers naujas galimybes

 

Doką dar pernai iš Juodkalnijoje įsikūrusios kompanijos „Adriatic Shipyard Bijela“ įsigijo Vakarų laivų gamyklos dukterinė bendrovė „Vakarų laivų remontas“.

„Tai bus didžiausias dokas Baltijos šalyse. Jis pakels Klaipėdos uosto laivų remonto lygį. Galėsime dokuoti, remontuoti ir teikti modernizavimo paslaugas „Panamax“ ir „Post Panamax“ dydžio laivams, specialios paskirties laivams. Tokių laivų sparčiai daugėja. Jų remonto vertė ir darbų apimtys yra didesnės. Manau, kad tai laivų remonto veikloje mums leis sukurti kelis šimtus papildomų darbo vietų“, - akcentavo Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

„Tokio technologinio įrenginio kaip dokas reikšmę reikėtų vertinti ne vien Klaipėdos uosto masteliais, bet ir Klaipėdos miesto, valstybės požiūriu. Laivų statybos ir remonto sektorius yra labai imlus darbo jėgai, jis sukuria daug darbo vietų. Ir atlyginimai ten yra gerokai didesni nei vidurkis Lietuvoje. Sektorius kuria pakankamai didelę pridėtinę vertę. Galime tik pasidžiaugti, kad didžiulės konkurencijos sąlygomis Klaipėdoje išlieka ir naujas darbo vietas kuria tokia ūkio šaka kaip laivų statyba ir remontas“, - pastebėjo  Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius, šiuo metu generalinį direktorių pavaduojantis Vidmantas Paukštė.

 

 

Rengs vietą dokui

 

Į Klaipėdos uostą atitemptas dokas dar kurį laiką stovės prie Vakarų Baltijos laivų statyklos naudojamų 64 ir 65 krantinių.

Naudotas dokas bus remontuojamas, perdažomas. Kaip greitai jis pradės priiminėti laivus priklausys nuo to kada bus įrengta tokiam didžiuliam dokui reikalinga infrastruktūra. Doko įsigijimas yra Malkų įlankos infrastruktūros plėtros įgyvendinimo programos dalis, kuri startavo dar 2015 metais.

Pagal unikalią technologiją pradėjusi valyti užterštą gruntą iš plaukiojančių dokų duobių Latvijos kompanija BMGS šių darbų nebaigė. Naujas konkursas užsitęsė dėl teisminių ginčų. Dabar jau viskas baigta ir netrukus bus pradėtos valyti dokų duobės.

„Tam, kad pastatyti naująjį doką turime rekonstruoti 137 ir 138 krantines nugriaunant seną pirsą ir iškasti naują 18 metrų gylio dokų duobę. Vyko keli rangovų paieškos konkursai, bet nesėkmingai. Netrukus skelbsime naują konkursą. Realu, kad kitų metų pradžioje turėsime rangovą“, - aiškino uosto direkcijos infrastruktūros direktorius V.Paukštė.

Jo teigimu, valant dokų duobes paraleliai galėtų vykti ir 137-138 krantinių rekonstrukcija. 

 

 

Vakarų laivų gamyklos pranešimas

 

Įveikęs beveik 4000 jūrmylių (t.y. apie 7500 km), po beveik 14 parų trukusios kelionės iš Juodkalnijos, kurią vainikavo sudėtinga ir unikali, apie 9 valandas trukusi buksyravimo operacija, Panamax tipo laivų remontui skirtas, didžiausias Baltijos šalyse dokas, pagaliau pasiekė kelionės tikslą ir saugiai prišvartuotas „Vakarų Baltijos laivų statykloje“.

Šio doko įsigijimas yra ilgalaikės, net du dešimtmečius brandintos, AB „Vakarų laivų gamykla“ (VLG) įmonių grupės strategijos dalis, kurios realizavimas tapo įmanomu pradėjus vykdyti Malkų įlankos rekonstrukcijos projektą. „Išsipildė ilgai brandinta svajonė, tapusi įmonės istorijos, menančios beveik 50-metį, dalimi“, - džiugiomis žiniomis dalinosi VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Šio doko įsigijimas, neabejotinai, taps didelių investicijų generatoriumi, atveriančiu galimybes kurti ne tik naujas darbo vietas, bet ir naują pridėtinę vertę įmonių grupės užsakovams, pačiai įmonei, Klaipėdos uostui, miestui bei visai Lietuvai.

235 m ilgio ir 45 m pločio, 11.000 t sveriantis plaukiojantis milžinas buvo nupirktas iš bankrutavusios įmonės „Adriatic Shipyard Bijela“, įsikūrusios Juodkalnijoje. Siekiant doką parsigabenti į Klaipėdą, teko susidurti su nemenkais iššūkiais: tiek vykdant doko konvertacijos darbus, bankrutavusioje įmonėje, tiek ir nugalint Juodkalnijos biurokratinius formalumus, gaunant leidimus doko vilkimui, buksyravimui bei pačiai transportavimo operacijai.

Tačiau doko įsigijimas ir pargabenimas – tai tik nedidelė nuveiktų darbų, susijusių su Malkų įlankos infrastruktūros plėtros projektu, dalis. VLG įmonių grupės laukia dar nemaži iššūkiai - doko atstatymo ir modernizavimo darbai, paverčiant jį šiuolaikišku ir maksimaliai automatizuotu įrankiu, efektyviam, didelių apimčių laivų remonto darbų, įgyvendinimui. „Pradėjus operuoti šiuo doku, pereisime į visai kitą konkurencinį lygį. Turėsime galimybę konkuruoti su geriausiomis Vakarų Europos įmonėmis, didelių laivų remonto ir modernizavimo segmente. Todėl labai tikimės, kad Klaipėdos Valstybinio Jūrų uosto direkcija dės visas pastangas, kad doko pastatymui tinkama infrastruktūra būtų sukurta kiek įmanoma trumpiausiais terminais“, - ambicingų planų neslėpė p. A. Šileika.

Už profesionalų darbą, operatyviai priimtus sprendimus bei sėkmingai įgyvendintą doko pargabenimo operaciją dėkojame Klaipėdos Valstybinio Jūrų uosto direkcijai, Klaipėdos uosto kapitono tarnyboms bei vyriausiam locmanui Rimvydui Eitučiui.

 

Fotoreportažas
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6659.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6660.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6661.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6662.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6663.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6664.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6665.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6666.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6667.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6668.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6669.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6670.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6671.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6672.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6673.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6674.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6675.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6676.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6677.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6678.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6679.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6680.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6681.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6682.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6683.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6684.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6685.jpg
  • „Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas -Foto-nr-6658_6686.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "„Panamax“ dokas Klaipėdoje kurs darbo vietas "

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.