Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Plaukiojančios koncentracijos stovyklos

Jei kur nors pasaulyje dar egzistuoja koncentracijos stovyklos, tai jos yra laivuose, kurie gabena gyvūnus.

Gyvūnai į laivus "sukišami" ankštai
Gyvūnai į laivus "sukišami" ankštai @ „Liveexportshame.com“ nuotr.

Krematoriumas laive

Į Baltijos jūrą tokie laivai neplaukia. Šiame regione nėra tradicijos laivais į skerdyklas gabenti gyvūnus. Baltijos šalys skerdžia pačių užaugintus gyvūnus arba importuoja šaldytą mėsą iš Brazilijos ir kitų Amerikos kraštų.

Klaipėdoje yra nedidelis pėdsakas susijęs su gyvūnų gabenimu. Senieji Vakarų laivų remonto įmonės darbuotojai prisimena, kad baigiantis XX amžiuje automobilių gabenimo laivas buvo pritaikytas plukdyti gyvuliams.

”Laisvose sekcijose, kur būdavo varomi automobiliai, reikėjo įrengti pertvaras gyvuliams laikyti. Taip pat buvo įrenginėjama papildoma ventiliacija, šėryklos, girdyklos. Įspūdis dėl laivo pertvarkymo buvo pakankamai slogus. Visuose deniuose buvo minimalus kiekis šviesos. Sunku ir baisu įsivaizduoti, kas ten vyksta, kai į laivą suvaroma dešimtys tūkstančių gyvūnų. Nenuostabu, kad prireikė krematoriumo, kurį laive taip pat įrengėme“, - pertvarkymą prisiminė prieš du dešimtmečius suvirintoju Vakarų laivų remonto įmonėje dirbęs klaipėdietis.

Gyvuliams gabenti paprastai nestatomi nauji laivai. Jie perdaromi iš senų – dažniausiai automobilių gabenimo laivų. Pagrindinis reikalavimas, kad triumuose, kur yra uždaros erdvės, būtų kuo geresnis vėdinimas. Paprastai įrengiama galingi orą su smarve iš gyvulių gabenimo patalpų išsiurbiantys ventiliatoriai.

Skaudžiausia avarija su gyvūnais

Didžiausias gyvūnų gabenimo laivas yra Italijos kompanijos „Siba Ships“ laivas „Ocean Shearer“. Jis anksčiau vadinosi „Stella Deneb“.

Įdomu tai, kad nuo 2008 metų balandžio šiuo laivu kaip kapitonė pradėjo plaukioti 30-metė Laura Pinasko. Manoma, kad moterys yra jautresnės ir gyvūlių gabenimo laivuose labiau rūpinasi „keleiviais“ nei vyrai.

213 metrų ilgio ir 32 metrų pločio laivas „Stella Deneb“ 2007 metais pasiekė rekordą. Į jį Australijos buvo priimta 20060 raguočių ir 2564 avys ir ožkos. Gyvūnai buvo išplukdyti į Indoneziją ir Malaiziją.

Paprastai gyvūnų gabenimo laivuose be įprastų įgulos narių – laivavedžių ir mechanikų yra apie 20-30 gyvūnų prižiūrėtojų.

Apie tai, kad gyvūnų gabenimas laivais yra tarsi koncentracijos stovyklos plačiau prabilta pernai, kai Viduržemio jūroje apie dešimt jurmylių nuo Livano Tripolio uosto nuskendo gyvūlių gabenimo laivas „Danny F II”. 33 metų gyvūlių gabenimo laivas „Danny F II” nebeturėjo patvirtintų klasės dokumentų. Jis jau turėjo būti nurašytas.

„Danny F II” buvo perdirbtas iš automobilių gabenimo laivo į gyvūlių plukdytoją. Laivo savininkas Australijos kompanija „Rachid Fares Enterprises Proprietary Ltd“.

Laivas iš Urugvajaus į Viduržemio jūros regioną gabeno net 28 tūkst. gyvūnų. Iš jų apie 17 tūkst. raguočių ir 10 tūkst. avių. Kiekviename kvadratiniame metre buvo po 2-3 gyvūnus. Reisas truko tris savaites - per štormą laivui siūbuojant į visas puses. Tokiomis sąlygomis dažnas žmogus suserga jūros liga. O kaip turėjo jaustis gyvūnai?

Po avarijos gyvūnų kūnai dar kurį laiką plūduriavo jūroje. Taro jų buvo ir žmonių. Vienas iš įgulos narių pasakojo, kad valė laivo patalpas, kai staiga persivertė laivas ir pradėjo skęsti. Jis iššoko ir atsidūrė tarp šiukšlių kriūvos. Žmogus išsigelbėjo tik sugriebęs kažkokį lentgalį. Laivas buvo menkai pritaikytas gabenti gyvūnams. Jame gyvūnams šerti ir girdyti nebuvo įrengta automatinių sistemų. Todėl, kai laivas nuskendo kartu su gyvūnais dingo ir 39 jų prižiūrėtojai.

Priešinasi gyvūnų plukdymui

Oficialiai jūromis gabenamų gyvūnų apsauga laivuose rūpinasi veterinarinės ir gyvūnų globos tarnybos.

Internetiniame puslapyje „Liveexportshame.com“ pateikti gyvūnų teisių gynėjų surinkti duomenys apie tai, kokios laivybos kompanijos gabenančios gyvūnus nežmoniškai elgiasi su jais. 

Pastebima, kad didžiuliu stresu gyvūnams yra ir jų varymas pernelyg stačiomis rampomis į laivus. Gyvūnų prižiūrėtojai į laivų gardus juos varo skatindami lazdomis ar laivuose rastais besimėtančiais vamzdžių galais. Būna atvejų, kai streso apimti gyvūnai stengiasi ištrūkti iš aptvarų ir susilaužo kojas.

Didelė problema yra ir patalpų, kur laikomi gyvūnai ventiliavimas ypač žemesniuose deniuose. Kartais kai laivas plaukia ramia jūra gyvūnai dūsta labiau nei per audrą, nes nėra vėjo ir ventiliavimo sistemos dirba blogai.

Dar viena bendra problema tai, kad gyvūnų gabenimo laivai yra seni. Jų amžius siekia apie 30 metų.

Gyvulių gabenimas laivais vykdomas Amerikos, Australijos žemynuose, Europos Viduržemio jūros regione. Dažnai „gyvą mėsą“ perka tos šalys, kur pagal religiją nevalgoma kiauliena.

 

Fotoreportažas
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_238.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_239.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_240.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_241.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_242.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_243.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_244.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_245.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_246.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_248.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_249.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_250.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_251.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_252.jpg
  • Plaukiojančios koncentracijos stovyklos-Foto-nr-237_253.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Plaukiojančios koncentracijos stovyklos"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.