Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Plėtojant Vladislavovo uostą paminėta Klaipėda

Žvejybos uostai Lenkijoje, kaip Kolobrezas, Ustka, o ypač Vladislavovas, vis labiau orientuojasi į papildomą veiklą, nes žvejyba Baltijos jūroje merdi.

Prie jūros: šiandieninis Vladislavovo uostas. „Vladislavovo.com“ nuotr.
Prie jūros: šiandieninis Vladislavovo uostas. „Vladislavovo.com“ nuotr. @ nuotr.

Pavyzdys Šventosios uostui

 

Vladislavovas yra palyginti naujas uostas. Jis pastatytas 1936-1938 metais, kaip žvejų uostas. Ir šiandien šis uostas yra vienas didžiausių žvejų uostų Lenkijoje.

Jame yra ir atskiros keleivinių ar nedidelių kruizinių laivų krantinė. Šiame uoste stovi ir gelbėjimo, aptarnavimo laivai.

14,5 hektarų plotą užimantis Vladislavovo uostas galėtų būti pavyzdžiu, kaip galima būtų vystyti Šventosios uostą tuo atveju, jei jame būtų įrengtas avanuostas ir sudaryta galimybė priimti nedidelius keleivinius ar Būtingės naftos terminalo plūdurą aptarnaujančius pagalbinius laivus.

Ateityje siekdamas pritraukti investicijų Vladislavovo uostas planuoja kurti koncesijos su keliais partneriais. Taip pat tikimasi ES investicijų pagal Lenkijos mažųjų uostų vystymo programą. Labiausiai laukiama, kad Vladislavovo uostui, kaip specializuotam vėjo jėgainių uostui vystyti pinigų skirs Lenkijos Vyriausybė.

 

Energetika prie Vladislavovo

 

Kaip tik šiomis dienomis Vladislavovo uostas paskelbė apie naujus vystymosi planus. Ne Gdansko įlankoje, o tiesiogiai prie Baltijos jūros esantis Vladislavovo uostas norėtų tapti pagrindiniu Lenkijos vėjo energetikos jėgainių uostu.

Toks jo noras neatsitiktinis, mat pagrindiniai Lenkijos vėjo jėgainių parkai planuojami ne Gdansko įlankoje, kur nors arčiau Gdynės ar Gdansko, o Baltijos jūroje priešais Vladislavovo uostą.

Pirmuosius vėjo jėgainių parkus Lenkijoje planuojama pastatyti iki 2028 metų. Iš viso Lenkija planuoja sukurti 9 vėjo jėgainių parkus, kurių bendra galia 10-12 gigavatų. Tai prilygtų kelioms atominėms elektrinėms.

Įvardinta įspūdinga suma. Lenkija į vėjo jėgainių parkus planuoja investuoti 80-95 mlrd. zlotų (17-21 mlrd. eurų).

Vladislavovas norėtų tapti ne tik pagrindiniu vėjo jėgainių parkų aptarnavimo uostu. Baltijos jūroje, vadinamoje Vladislavovo aukštumoje, yra rasti du nauji naftos ir dujų telkiniai. Todėl tik laiko klausimas, kad jie bus pradėti eksploatuoti. Arčiausiai jų vėlgi yra Vladislavovo uostas.

 

Argumentų sustiprinimo pavyzdžiai

 

Dėl Lenkijos vėjo jėgainių uosto vardo labai rimtus planus turi ir Gdynės uostas. Jau dabar jis tapo pagrindine vėjo jėgainių priėmimo iš laivų vieta Lenkijoje.

Geriausiu atveju Vladislavovo uostas galėtų tapti jau pastatytų vėjo jėgainių aptarnavimo uostu. Tačiau tokiai pačiai misijai rengiasi ir netoli esantys Ustkos, Kolobrezo uostai.

Pristatant Vladislavovo uosto vystymo investicijų planus įvardinta, kad jam sutvarkyti reikės per 360 mln. Lenkijos zlotų (apie 80 mln. eurų). Vladislavove būtų įrengtos 7-8 metrų gylio naujos krantinės, kur būtų galima priimti specializuotus 120-150 metrų ilgio vėjo jėgainių įrangos gabenimo laivus.

Ragindami Lenkijos valdžią Vladislavovo uostą rinktis kaip galimą vėjo jėgainių uostą, jo administracija apeliuoja, kad Lenkijoje įrengti specializuotą, vadinamą ofšorinį uostą yra būtina. Nesant specialaus ofšorinio uosto pačioje Lenkijoje, jo vietą arba vėjo jėgainių priėmimo paslaugą gali teikti Danijos, Švedijos uostai.

Tarp konkurentų įvardintas ir Klaipėdos uostas. Matyt lenkai analizuoja ir žino, kad Klaipėdos uostas ketina statyti specializuotą vėjo jėgainių priėmimo terminalą su 800 metrų ilgio krantine. Jame, kaip skelbta, galėtų būti aptarnaujami ne tik Lietuvoje žadamo statyti vėjo jėgainių parko, bet ir kaimyninių šalių ofšoriniai arba vėjo jėgainių įrenginiai.

Pačioje Lietuvoje nėra daug vilčių, kad Klaipėdos uostui pavyktų įsiterpti į Lenkijos vėjo jėgainių statybos rinką. Labiau mąstoma apie tai, kad Klaipėda galėtų tapti rytinės Baltijos šalių vėjo jėgainių parkų statybos pagrindine baze.

 

Fotoreportažas
  • Plėtojant Vladislavovo uostą paminėta Klaipėda-Foto-nr-9890_9891.jpg
  • Plėtojant Vladislavovo uostą paminėta Klaipėda-Foto-nr-9890_9892.jpg
  • Plėtojant Vladislavovo uostą paminėta Klaipėda-Foto-nr-9890_9893.jpg
  • Plėtojant Vladislavovo uostą paminėta Klaipėda-Foto-nr-9890_9894.jpg
  • Plėtojant Vladislavovo uostą paminėta Klaipėda-Foto-nr-9890_9895.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Plėtojant Vladislavovo uostą paminėta Klaipėda"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.