Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Rekonstruojami molai tarnaus ir uostui, ir žmonėms

Šiuo metu Klaipėdos uoste vyksta vienas reikšmingiausių šio amžiaus projektų - molų rekonstrukcija.

Po rekonstrukcijos uosto vartų galvučių išdėstymas vizualiai nesikeis, tačiau laivybos kanalas juose praplatės.
Po rekonstrukcijos uosto vartų galvučių išdėstymas vizualiai nesikeis, tačiau laivybos kanalas juose praplatės. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Ilgalaikė uosto perspektyva

 

Pagal projektą esami bangolaužiai sustiprinami nekeičiant jų konfigūracijos – prie pietinio ir šiaurinio bangolaužių įrengiamos povandeninės sienutės. Tai būtina atlikti ateityje siekiant išgilinti ir paplatinti laivybos kanalą bei pasukti laivybos kanalo ašį. Po molų rekonstrukcijos laivybos kanalas ties uosto vartais galės būti gilinamas iki 17 metrų. 

Molų rekonstrukcijos darbus atlieka Vokietijos „Depenbrock Ingenieurwasserbau GmbH & CO.KG” ir Belgijos „Herbosch – Kiere N.V.“ bendrovių konsorciumas. Darbų vertė - 49 mln. eurų. Projektas finansuojamas Uosto direkcijos ir Europos sąjungos sanglaudos fondų lėšomis - net 85 procentai skiriami iš ES.

„Šis projektas Klaipėdos uostui reikšmingas tiek ekonomine, saugumo ar ekologine prasme. Jis ypač naudingas mūsų šaliai, nes sudarytos sąlygos su ES parama įsirengti uosto vartus, kurie pakels uostą į aukščiausią lygį, sudarys galimybę priimti didžiausius į Baltiją įplaukiančius laivus. Ši uosto vartų rekonstrukcija orientuota į ilgalaikę Lietuvos ekonomikos vystymo perspektyvą“, - tikino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

 

Progresyvios technologijos

 

Uosto direkcijos vadovas A.Latakas seka kiekvieną molų rekonstrukcijos detalę. Projektas yra ypatingas ne tik tuo, kad jis būtinai turi būti baigtas iki 2023 metų vasaros, kad būtų spėta pasinaudoti ES parama, kurios teikimo laikotarpis numatytas iki 2023 metų rugsėjo 1 dienos.

Projekte yra taikoma ir daugybė naujovių, kurių iki šiol nebūdavo atliekant panašius darbus Klaipėdos uoste.

Bus įrengtos 162 metrų ilgio šiaurinio molo ir 480 metrų ilgio pietinio molo povandeninės sienutės. Jų konstrukciją sudaro vamzdžiai ir įlaidai, kurie gramzdinami naudojant progresyvią technologiją. Įrengiant sienutę gramzdinami 1,2 metrų diametro vamzdžiai. Iš viso bus 209 tokie vamzdžiai - vieni ilgesni, kiti trumpesni. Dalies jų ilgis bus 30,3 metrai. Ant vamzdžių, kurie bus įrengti ir vandens, bus įrengti navigaciniai ženklai. Tarp vamzdžių bus sienutės įlaidai.

„Pats mačiau, kaip naudojantis kompiuterinėmis programomis atliekami tikslūs gręžimai ir vamzdžių įleidimai. Noriu akcentuoti, kad tiek vamzdžiai, tiek įlaidai į gruntą bus ne kalami, o gramzdinami vibraciniu būdu. Taip bus išvengta ne tik triukšmo, bet ir yra garantija, kad įstumiant vamzdžius ir įlaidus nebus pakenkta molų konstrukcijoms“, - aiškino A.Latakas.

Anot jo, pasirinkta progresyvi molų sutvirtinimo technologija.

 

Bangos nebesiris per molus

 

Šiuo metu rangovas dirba tiek prie šiaurinio, tiek prie pietinio molų.

Pradžioje buvo nuimti seni, nuo molų nuslinkę tetrapodai. Didžioji dalis jų panaudota – sudėta į šiaurinį molą, planuojama, kad dar apie 200 reikės pagaminti naujų. Dalis tetrapodų pripažinti brokuotais, jie utilizuoti.

Dalis molų nuo uosto vartų bus paaukštinti iki 5,5 metrų. Taip yra daroma todėl, kad didžiausia Baltijos jūros banga negalėtų persiristi per molus.

Jau ant molų dedami ir iš Skandinavijos šalių - Norvegijos ir Švedijos atvežti akmenys. A.Latakas pabrėžė, kad visi darbai daromi iš vandens pusės. Tai brangesnis būdas nei akmenis vežti sausuma. Tačiau jis pasirinktas dėl to, kad netrikdytų klaipėdiečių. Prieš projektą apie tai buvo tartasi su Klaipėdos miesto bendruomenėmis.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) teritorija virto įvairaus dydžio ir frakcijų akmenų priėmimo aikštele. Jau atgabenta 116 tūkst. tonų akmenų. Iš jų 95 tūkst. tonų jau sudėta į molų konstrukcijas. Iš viso bus panaudota 447 tūkst. tonų akmenų.

Reikalavimai uosto molo konstrukcijos akmenims yra didžiuliai. Jie turi būti atsparūs klimatui, trinčiai, dideliam svoriui. Iš Skandinavijos imami luitais atskelti itin tvirti uolienų akmenys.

 

Seno molo liekanos

 

Ar pernai rugsėjį pasirašyta uosto vartų rekonstrukcijos sutartis vykdoma tiksliai?

„Būdamas prietaringas žmogus nenorėčiau girti ryto be vakaro, nors kompanijos atrodo patikimos. Vienur darbai vyksta lenkiant grafiką, kitur atsiliekama nuo jo. Kalbamės, tariamės. Kai reikia įsijungia ir pagrindinio rangovo specialistai Vokietijoje“, - pastebėjo A.Latakas.

Gręžiant gruntą vamzdžiams prie šiaurinio molo buvo susidurta su netikėta kliūtimi. 12-13 metrų gylyje rasta nuslinkusi seno molo akmeninė konstrukcija. Prieš rekonstrukciją atlikti geologiniai tyrimai jos neužfiksavo. Seno molo konstrukcija gali padidinti projekto sąnaudas.

Molų sutvirtinimo sienelių statyba dar tik prasidėjo - kol kas įleisti pirmieji vamzdžiai. Vėliau vibravimo metodu bus gramzdinami įlaidai.

A.Latakas garantavo, kad rekonstruojant molus tokio triukšmo, kaip kalant įlaidus krantinėse nebus, tačiau vykstant darbams visko pasitaiko. Jis prašė klaipėdiečius būti tolerantiškus.

 

Molai - tarsi ispaniškieji laiptai

 

Uosto direkcija pasistengė ir dėl miesto gyventojų. Įprasta, kad pradėjus statybas aptveriamas visas objektas. Tačiau, kaip aiškino A.Latakas, su rangovu buvo susitarta, kad jis neuždarys šiaurinio molo pasivaikščiojimo tako, kol nepradės tiesioginių darbų prie jo.

Pagal darbų grafiką šiaurinis molas kurį laiką bus uždarytas tik nuo kitų metų pavasario. Atlikus darbus jis vėl bus atvertas žmonėms.

„Rangovams sakiau, kad šiaurinis molas klaipėdiečiams yra tarsi ispaniškieji laiptai Romoje. Mums, dirbantiems uoste, džiugu, kad žmones traukia erdvė prie uosto vartų. Kas žino, gal vaikas atėjęs su tėvais prie uosto vartų ir pamatęs įplaukiantį laivą patirs tokį įspūdį, kad užaugęs panorės tapti jūrininku“, - svarstė A.Latakas.

Vykdydama uosto vartų rekonstrukciją, Uosto direkcija ir pietinį molą žada padaryti patrauklesnį žmonėms. Ant jo ketinama įrengti dvi kelių metrų aukščio apžvalgos aikšteles, iš kurių atsivertų vaizdai į jūrą, uosto vartus ir Klaipėdos uostą. Tikimasi, kad tai bus traukos vieta Smiltynės pusėje.

Fotoreportažas
  • Rekonstruojami molai tarnaus ir uostui, ir žmonėms-Foto-nr-9898_9899.jpg
  • Rekonstruojami molai tarnaus ir uostui, ir žmonėms-Foto-nr-9898_9902.jpg
  • Rekonstruojami molai tarnaus ir uostui, ir žmonėms-Foto-nr-9898_9900.jpg
  • Rekonstruojami molai tarnaus ir uostui, ir žmonėms-Foto-nr-9898_9901.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Rekonstruojami molai tarnaus ir uostui, ir žmonėms"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.