Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Vaikystėje visada svajojau apie jūrą ir svetimus kraštus. Svajonė išsipildė - sėdim su laive dirbančiu vietiniu Saidov ir grožimės ekvatoriaus saulėlydžiu - Žydrūnas Naujokas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Rengiamasi kruizams net ir esant virusui

Panašu, kad 2020-ųjų kruizų sausmetis, vykęs dėl COVID 19, į 2021-uosius persikelti nežada.

021 metais, jei sezono nesužlugdys COVID 19, į Klaipėdą užsuktų 293 metrų ilgio kruizinis laivas „Jewel of the Seas“, kuriame būtų ir vienas pigiausių kruizų.
021 metais, jei sezono nesužlugdys COVID 19, į Klaipėdą užsuktų 293 metrų ilgio kruizinis laivas „Jewel of the Seas“, kuriame būtų ir vienas pigiausių kruizų. @ nuotr.

Bilietų pardavimo vajus

 

Nors Europoje siaučia nauja žymiai sparčiau kylanti COVID 19 banga, 2021-aisiais jau tikimasi sulaukti kruizų sezono.

Galbūt vilties įpučia vis dar skraidantys lėktuvai ir tai, kad juose kokių nors COVID 19 protrūkių nėra?

Galbūt lemia ir tai, kad oro linijų industrijoje, esant COVID 19 sąlygoms vyksta ir tam tikri pasipinigavimai. Parduodami pigūs bilietai, po to reisai atšaukiami, bet pinigai už bilietus grąžinami tik po kelių mėnesių.

Tai vyksta legaliai, pavyzdžiui, Lietuvoje, kur valdžia oficialiai leido pinigus grąžinti per 90 dienų, nors Europos Sąjungos institucijos Lietuvą dėl to ir įspėjo.

Šiuo metu pasaulyje vis labiau įsibėgėja bilietų į kruizinius laivus pardavimo vajus. Bilietai siūlomi ne tik 2021, bet ir 2022 metų sezonui. Ar čia nėra tas pats scenarijus, koks vyksta ir su pigių skrydžių bendrovėmis?

Ar kas nors sės į kruizinius laivus po 2020 metų sezono, kai laivuose buvo masiškų užsikrėtimų, o kai kurie keleiviai ir po 50 parų laukė, kol galėjo palikti laivus kilus COVID 19 viruso bangoms?

 

Neįtikėtinai krito kainos

 

Pigių bilietų kompanijomis, panašu, siekia tapti ir kruizinio verslo operatoriai. Įvairiuose tarpininkų ir pačių operatorių internetiniuose puslapiuose mirga pasiūlymai 2021 ir 2022 metais leistis į kruizus.

Kainos fantastiškai viliojančios. Viduržemio ar Karibų jūrose siūlomos dvivietės kruizų kajutės su pilnu maitinimu ir dalimi pramogų dviem asmenims už 100-120 eurų. Už tokią kainą sezono metu didesniame mieste anksčiau ir viešbučio nebuvo įmanoma gauti. O gal jau ir tai įmanoma, nes ir viešbučiai ištuštėjo?

Netgi išskirtiniuose maršrutuose kruizų kainos yra smarkiai kritusios. Pavyzdžiui, už 15 dienų kruizą iš JAV Niu Džersio uosto per Halifaksą, Grenlandiją, Islandiją, Škotiją į Didžiosios Britanijos Southemptono uostą už kajutę prašoma nuo 1,7 iki 3,4 tūkst. eurų, kai anksčiau šio maršruto kajutės kaina buvo nuo 3,4 iki 6 tūkst. eurų. Į šią kainą įtraukti ir laisvi gėrimai, ir dalis mokamų pramogų kredito. 

Įdomiausiai yra tai, kad labiausiai sumažintos ne buvusios pigesnės, pavyzdžiui, vidinių kajučių kainos, kurios yra be langų, o buvusios pačios brangiausios su balkonais arba prabangūs apartamentai su papildomu aptarnavimu.

 

Ko sulauksime Baltijoje?

 

Šiuo metu tvyro nežinia dėl 2021 m. kruizinio sezono Baltijos jūroje.

Po 2020 m., kai daugelyje Baltijos jūros uostų turėjo būti rekordinis sezonas, bet taip nei vienas laivas ir neplaukė, 2021-iesiems optimizmo nėra daug.

Kitais metais į Klaipėdos uostą kruiziniai laivai oficialiai yra užsiregistravę atplaukti 55 kartus. Pranešama, kad net tris kartus planuoja lankytis 311 metrų ilgio buvęs vienas iš didžiausių pasaulio kruizinių laivų „Explorer of the Seas“. Tačiau bilietai į jį nepardavinėjami. Nurodyta, kad šis laivas 2021 m. sezoną dirbs Karibų jūros baseine.

Po Baltijos jūrą turėtų plaukioti, o taip pat ir į Klaipėdą užsuktų 293 m ilgio „Royal Kariben“ laivas „Jewel of the Seas“. Jo 7 naktų kajutės kaina netgi gegužę numatyta nuo 515 iki 742 eurų.

Labiausiai neįtikėtina yra tai, kokios kainos siūlomos Baltijos ir Šiaurės jūros kruizuose. 11 dienų kelionėje su 10 nakvynių iš Vokietijos Varnemiundės uosto pagal Šiaurės jūros pakrantę, o taip pat Prancūzijos, Ispanijos ir Portugalijos pakrantes iki Barselonos pigiausiai siūloma už 375 eurus, tai yra maždaug už 37 eurus per parą. Tokios kainos yra be mokesčių ir rinkliavų, kurios per visą kelionę asmeniui dar gali sudaryti 1-3 šimtus eurų. Taip pat tokios kainos yra numatomos 2021 m. rudeniui - rugsėjo ir spalio mėnesiams.

 

Kainos ir džiugina, ir šokiruoja

 

Baltijos jūros kruizuose kainos netgi didesnės nei Šiaurės jūroje. Liepos vidurio kruizinio laivo 7 naktų plaukimo kaina su šio laivo užsukimu ir į Klaipėdos uostą numatyta nuo 725 eurų už kajutę be lango iki 939 eurų su nedideliu iliuminatoriaus tipo langeliu ir 1280 eurų už kajutę su balkonu.

Tačiau, tarkim, „MSC Poezia“, kuris užsuks ir į Klaipėdą, 11 naktų kajutės kaina yra nuo 410 iki 785 eurų. Bet tai tik rugsėjo pabaigoje. Laivas Baltijoje lankysis ir gegužę bei rugsėjo pradžioje. Tuomet numatyta vos ne dvigubai didesnė jo kaina - nuo 768 iki 1280 eurų už 11 naktų.

Liepą ir rugpjūtį to paties „MSC Poezia“ kainos jau numatytos nuo 1187 iki 2042 eurų. Jis tais pačiais geriausiais mėnesiais neplanuoja užsukti į Klaipėdą.

Tačiau kai kurios kompanijos vasarą Baltijos jūroje numato ir labai dideles kainas - už 7 naktis nuo 4 tūkst. eurų.

Įprasta, kad mažesnės kainos yra numatomos dideliuose laivuose, o gerokai didesnės mažuose po kelis šimtus jūrų turistų priimančiuose laivuose.

Dar vienas išskirtinumas, jog Baltijoje daugės kruizų, kurie priima keleivius ilgesnį laiką - 20 ar 30 parų. Tokie kruizai kainuoja nuo 4 tūkst. eurų. Keli tokie 30 parų po Šiaurės ir Baltijos juros regioną plaukiantys laivai planuoja užsukti ir į Klaipėdos uostą. Toks ilgas kruizas turi logikos esant COVID 19 sąlygoms. Jie į laivą bus priimta patikrinti žmonės maža tikimybė, kad virusą jie pasigautų laive.

Yra ir įspūdingų kainų. Pavyzdžiui, 10 naktų laivo „Sven Seas Splendor“ kelionė per Baltijos jūrą kainuos per 10 tūkst. JAV dolerių. Brangiausią kelionę su užsukimu į Klaipėdos uostą yra suplanavę laivo „Seabourn Quest“ savininkai. Jie rengia 44 parų kruizą, vadinamą vasaros kruizą po Šiaurės Europos uostus, kuri vieta vienam asmeniui kainuos 18,8 tūkst. eurų. Į Klaipėdą šis laivas yra suplanavęs užsukti gegužės antroje pusėje.

 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Rengiamasi kruizams net ir esant virusui"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.