Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Ribojimas keltuose į Švediją - valdžios klaida

Lietuvos valdžia ribodama žmonių judėjimą jūrų keltais persistengė, priėmė sprendimus, kurių nedarė nei vokiečiai, nei lenkai.

Iš Skandinavijos šalių į Klaipėdą plaukiančiuose keltuose keleivių nebeliko.
Iš Skandinavijos šalių į Klaipėdą plaukiančiuose keltuose keleivių nebeliko. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Nesuprastas draudimas dėl Švedijos

 

Keltai iš Klaipėdos į Švedijos Karlshamno uostą, o taip pat iš Klaipėdos į Vokietijos Kylio uostą plaukia pagal įprastą grafiką. Jais gabenami kroviniai, vyksta sunkvežimių vairuotojai, į būtinas keliones keltais gali vykti ir keleiviai.

Lietuvos Vyriausybė keleivių priėmimo ribojimų netaiko vieninteliam Klaipėda - Kylis maršrutui. Nuo balandžio pradžios apribojimai keleiviams taikomi tiek DFDS maršrutui iš Klaipėdos į Karlshamną, tiek ir „TT Line“ keltų linijai tarp Klaipėdos ir Treleborgo.

Iškalbingas faktas yra tai, kad iš to paties Švedijos Treleborgo uosto į Vokietijos Rostoką ir Travemiundę bei Lenkijos Svinoustję plaukiančiuose keltuose beveik nėra draudimų. Keltais gali keliauti bet kas, netgi ir vykstantys tranzitu asmenys, tik Lenkijos linijoje keleiviai privalo dėvėti kaukes. Vokietijos linijose netgi to nėra. Ribojami tik turistų srautai, nes kai kuriuose Vokietijos regionuose draudžiama apsistoti keltais atplaukusiems turistams. 

Ribojimus keltų linijose iš Lietuvos į Švediją galima laikyti Lietuvos valdžios kovos su koronavirusu klaida. Skandinavijos šalyse, ypač Norvegijoje, dirba nemažai žmonių iš Lietuvos, kurie įprastai, kas 2-3 mėnesius grįždavo namo. Dabar jiems tokia galimybė užkirsta. Dalis žmonių liko Norvegijoje, nors grįžę į Lietuvą galėjo leisti ten uždirbtus pinigus, iš dalies pagyvinti „užmigdytą“ ekonomiką.

Keltai yra ne lėktuvai, keleiviai turi galimybę išsipirkti kajutes taip saugodamiesi nuo viruso susikurdami savo erdves. Valdžia gali pareguliuoti, kad keltų kajutėse nebūtų daugiau nei dviejų žmonių. Galima įvesti reikalavimą, kad priimant į keltą privalomai būtų tikrinama keleivių temperatūra. Bet buvo nueita lengviausiu visiško draudimo keliu, aiškinant, kad nepriimtinas švediškas požiūris į laisvą karantiną.

Ryšys tarp Baltijos šalių ir Skandinavijos neturėjo nutrūkti netgi koronaviruso sąlygomis. Skandinavijos šalys nėra tos, kurios dėl koronaviruso Europoje būtų išskirtinės, įskaitant ir Švediją su savotišku požiūriu į karantiną, kuri pagal užsikrėtusių virusu kiekį Europoje yra tik 12-oje vietoje, o Danija ir Norvegija - 14-15-oje vietoje.

 

Linijų uždarymo vajus

 

Savotiškas Švedijos požiūris į karantiną susuko galvas ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos valdininkams.

Netgi nuo kovo vidurio sustabdytas keleivių plaukimas „Stena Line“ linijoje iš Ventspilio į Nyneshamną. Keltai „Scottish Viking“ ir „Stena Flavia“ čia plaukioja bet išskirtinai tik su kroviniais. Taip pat sustabdytas „Stena Line“ maršrutas iš Liepojos į Travemiundę. 

Dar blogesnėje situacijoje yra atsidūrusi iš Rygos į Stokholmą reisus vykdžiusi laivybos linija. Joje plaukioję keltai „Isabele“ ir „Romantika“ nuo kovo vidurio stovi Rygos uoste.

Šiandien iš viso neaišku, kada bus atnaujinti šios linijos reisai.

Liniją aptarnaujanti Estijos „Tallink“ kompanija netgi paskelbė, kad atleis 550 su šios linijos veikla susijusių žmonių.

„Tallink“ kompanijos požiūris į normalų linijos Ryga-Stokholmas veiklą yra itin pesimistinis. Manoma, kad ši linija dar kelis mėnesius tikrai nepradės veikti, o šiais metais ji netgi nebus atstatyta į prieškrizinį lygį. „Tallink“ kompanijos atstovai prabilo apie tai, jog liniją, pradžioje nuo vieno kelto, būtų galima atstatyti tik su Latvijos Vyriausybės pagalba. 

Baltijos jūroje jau yra ir daugiau jūrų keltų linijų, kurių veikla dėl koronaviruso krizės buvo nutraukta. „Stena Line“ paskelbė, kad visiškai uždarys nuo kovo 14-osios dėl koronaviruso sustabdytą maršrutą iš Švedijos Treleborgo į Vokietijos Zasnicą. Per metus šia linija naudodavosi apie 300 tūkst. keleivių, o krovinių nuolat mažėjo. Įvertinus, kad buvęs lygis būtų pasiektas tik 2021 m. ir nuspręsta liniją visai uždaryti. Prieš tai „Stena Line“ priėmė sprendimą visiškai uždaryti 40 metų veikusią liniją tarp Norvegijos sostinės Oslo ir Danijos Frederikshavno uosto.

 

Paramos paketai laivybai

 

Gerokai sumenko ir Talino - Helsinkio linijų veikla. Ten buvo priimta papildomų draudimų, bet linijų niekas neuždarinėjo. Nepaisant to, Talino uostas oficialiai pranešė, kad I ketvirtį net 13,3 proc. sumažėjo keleivių kiekis. Koronavirusas tam turėjo įtakos, bet ne itin daug, nes svarbiausi ribojimai dėl jo prasidėjo tik kovo pabaigoje.

Nežymūs, tik susieti su sauga, ribojimai yra keltų linijose tarp Švedijos ir Suomijos, įskaitant Alandų salas.

Estija, Švedija, Suomija jau svarsto apie paramos paketus laivybos sektoriui, kaip jam reikės išeiti iš koronaviruso sukeltos laivybos krizės. Lietuvoje apie tai nieko nekalbama, nors abi laivybos linijos iš Klaipėdos į Švedijos Karlshamno ir Treleborgo uostus dėl keleivių kelionių ribojimo ir toliau patiria nuostolius.

Apie didžiulį keltų verslo kompensavimo paketą prabilo Danija. Ji laivybos įmonėms, kurios išlaikys darbuotojus, ketina taikyti kompensaciją net iki 110 mln. Danijos kronų (14,7 mln. eurų). Tačiau iškeliama sąlyga, kad kompanijos 2020-2021 m. negalės mokėti dividendų ir pirkti akcijų.

Tarp pretendentų gauti Danijos Vyriausybės paramą yra minima ir šios šalies laivybos kompanija DFDS, kurios keltai plaukioja iš Klaipėdos uosto. Kompensaciniai paketai susiję su darbo vietų išsaugojimu Danijos piliečiams. Tai nepalies iš Klaipėdos uosto plaukiojančių keltų, nes jie plaukioja su Lietuvos vėliavomis ir juose dirba Lietuvos piliečiai.

Jei dėl laivybos kompanijos imtųsi mažinti Lietuvos piliečių darbuotojų skaičių iš Klaipėdos plaukiojančiuose keltuose, valdžia, įvedusi ne visai apgalvotus ribojimus į Švedijos uostus, turėtų ieškoti būdų, kaip išsaugoti laivybos linijas. 

 

 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Ribojimas keltuose į Švediją - valdžios klaida"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.