Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Rusija rengiasi išplėtoti keltų laivybą

Jūrų keltų vystymas Rusijoje, kaip ir daugelis dalykų, paūmėja tik iškilus politiniams prieštaravimams.

 

Planuojama, kad kitais metais tarp Rusijos Sankt Peterburgo ir Kaliningrado uostų galėtų plaukioti keleivinis krovininis keltas „Princesė Anastasija“. „Frofile.ru“ nuotr.
Planuojama, kad kitais metais tarp Rusijos Sankt Peterburgo ir Kaliningrado uostų galėtų plaukioti keleivinis krovininis keltas „Princesė Anastasija“. „Frofile.ru“ nuotr. @ nuotr.

Projektų - daug, keltų - ne

 

Šiuo metu Rusija statosi penkis jūrų keltus pagal tris skirtingus projektus.

Visus penkis keltus numatoma baigti statyti iki 2022 metų. Du jūrų keltai, kurių statybos projektas CNF19M, kursuos Baltijos jūroje tarp Ust Lugos ir Baltijsko. Dar du jūrų keltai, kurių projektas CNF11CPD, ir vienas PV24 projekto keltas kursuos Rusijos Tolimuosiuose Rytuose.

Visų šių projektų keltai iš esmės yra skirtingi. Jei Baltijos jūros keltuose antstatai yra priekinėje dalyje, tai Tolimųjų Rytų keltuose jie yra galinėje dalyje. Pagal šį požymį jie labiau panašūs į įprastinius trampinius laivus.

Taip yra todėl, kad Baltijos jūroje ir Tolimuosiuose Rytuose yra iš esmės skirtingos gamtos sąlygos. Be to Baltijos jūroje reikalingi labiau universalūs jūrų keltai, kurie apatiniame denyje plukdytų geležinkelių vagonus, o viršutiniuose sunkvežimius.

Pats svarbiausias Rusijos keltų regionas yra Juodojoje jūroje. Čia yra 11 keltų linijų, tiek tarp atskirų Rusijos uostų, tiek iš Sočio, Novorosijsko, Kaukazo miestų į Turkiją, Bulgariją, Ukrainą, Sakartvelį. Keltų linijas aptarnauja tiek Rusijos kompanijų, tiek Turkijos, Bulgarijos, Ukrainos keltų operatoriai. Juodosios jūros linijose su Rusija yra patys įvairiausi jūrų keltai - ir gabenantys geležinkelio vagonus, ir keleivius, ir sunkvežimius.

Juodojoje jūroje į Rusijos uostus plaukioja pakankamai seni jūrų keltai - jų vidutinis amžius net 28 metai.

Regione dirba netgi daugiau nei prieš 30 metų statyti kažkada iš Klaipėdos į Vokietiją plaukioję jūrų keltai „Vilnius“ (1987 m. statybos), „Greifswald“ (1988 m.), „Kaunas“ (1989 m.). Jie šiame regione dar ne visai senoliai, nes yra laivų, kurie statyti ir 1972, ir 1975, ir 1978 metais. Pats jauniausias Rusijos Juodosios jūros keltų linijos laivas yra 2013 m. statytas „Nikolaj Aksenenko“.

Rusijoje yra parengti dar bent keli jūrų keltų, kurie gabentų ir vagonus, ir automobilius, ir keleivius, projektai, kaip CNF08P, CNF16B, CNF16A, CNF12M, bet jie nestatomi ir nežinia kada bus statomi.

 

Kariškių pavadinimai

 

Tai, kad Rusijoje jūrų keltų statyba iki šiol judėjo ypač lėtai nei kiek nestebina. Labiau stebina, kad dėl politinių tikslų pajudėjo dviejų naujų keltų statyba Baltijos jūroje, kurie kursuos tarp pačios Rusijos Leningrado ir Kaliningrado sričių.

Šių keltų statyba susieta ir su Lietuva. Statydama naujus keltus Rusija siekia kiek įmanoma mažiau krovinių į Kaliningrado sritį gabenti per Lietuvą geležinkeliais.

Rusijoje jau pasigirsta teiginių, kad tų dviejų naujų keltų Kaliningrado srities geležinkelio srautams nuo Lietuvos nuimti neužteks. Tam reikėtų mažiausiai 5 naujų jūrų keltų, kurie plaukiotų tarp Ust Lugos ir Baltijsko.

Du nauji į Karaliaučiaus kraštą kursuosiantys keltai jau turi ir pavadinimus - vienas vadinsis „Maršalas Rokosovskis“, kitas - „Generolas Černiachovskis“. Tai tarsi turi ir kažkokios mistikos su Karaliaučiaus krašto istorija.

Tarp Baltijsko ir Ust Lugos yra 508 jūros mylios. Nors iki 2022 m. nauji keltai ir pakeis gerokai senstelėjusius per 30 metų turinčius keltus „Baltijsk“ ir „Ambal“, tačiau keleivių jie nepritrauks. Išskirtinis Rusijos Baltijos jūros keltų bruožas bus, kad jie nepritaikyti priimti keleivius, nes kelių parų trukmės linijose jų paprasčiausiai nebūna.

 

Atgimtų „Princesė Anastasija“

 

Tačiau Rusijoje išlieka viltis, kad jūrų keltai su keleiviais kursuos tarp Sankt Peterburgo ir Kaliningrado. Minima kompanija „Moby SPL“, kuri 2021 m. planuoja paleisti keleivinę liniją tarp Sankt Peterburgo ir Kaliningrado su užplaukimu į Stokholmą. Vėlgi, nurodoma sąlygą susijusi su COVID 19.

Tai greičiau būtų mažasis kruizas, kuris išplaukus iš Sankt Peterburgu su grįžimu atgal truktų 6 paras. Laivas plauktų kartą per savaitę.

Į laivus, kad jie geriau atsipirktų, planuojama priimti ir automobilius, netgi sunkvežimius. Kruiziniu jūrų keltu iš Švedijos į Rusiją būtų pervežami nauji krovininiai automobiliai „Scania“ ir „Volvo“. Neva esančios sutartys, kad tokiu būdu per metus būtų pervežama iki 3 tūkst. automobilių.

Preliminariai vertinama, kad reise tarp Sankt Peterburgo ir Kaliningrado su užsukimu į Stokholmą plaukiotų 1985 m. Suomijoje statytas 177 m. ilgio ir 28 m pločio laivas „Princesė Anastasija“. Jame yra 834 keleivių kajutės, du restoranai, baras, kavinė, kazino. Laivas gali priimti iki 580 automobilių.

Sankt Peterburge laivas keleivius imtų iš kruizinio terminalo „Morskoj fasad“ krovininės krantinės, kurios statybą planuojama užbaigti šiais metais. Problema išlieka dėl to, kur šis laivas galėtų švartuotis Kaliningrade. Pačiame Kaliningrade nėra keleivių terminalo. Anksčiau buvo planų laivą švartuoti naujai statomame Pionersko keleivių terminale, bet jo statyba užkonservuota, nes pinigai buvo „nuplauti“. Galbūt šis laivas, kaip ir kiti jūrų keltai bus švartuojamas Baltijsko uoste, kuris Kaliningrado gyventojams nėra patogus. 

Rusijoje taip pat svajojama atgaivinti dėl COVID 19 sustabdytos keleivinės linijos tarp Sankt Peterburgo, Talino, Stokholmo ir Helsinkio veiklą.

 

Fotoreportažas
  • Rusija rengiasi išplėtoti keltų laivybą-Foto-nr-9434_9435.jpg
  • Rusija rengiasi išplėtoti keltų laivybą-Foto-nr-9434_9436.jpg
  • Rusija rengiasi išplėtoti keltų laivybą-Foto-nr-9434_9437.jpg
  • Rusija rengiasi išplėtoti keltų laivybą-Foto-nr-9434_9438.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Rusija rengiasi išplėtoti keltų laivybą"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.