Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Didesne ar mažesnė rizika - nuolatinė jūrininkų palydovė. Visą laivybos istoriją galėtume vadinti ištisiniu narsumo, rizikos ir nuotykių metraščiu. - Eimutis Astikas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Seniausio kruizinio laivo aukcionas

Tarp kruizinio verslo pandemijos aukų gali atsidurti ir šiuo metu seniausias pasaulyje vis dar plaukiojantis kruizinis laivas „Astoria“.

„Astoria“ išsiskiria neįprasta galine dalimi, kuri veikia tarsi stabilizatorius esant bangavimui.
„Astoria“ išsiskiria neįprasta galine dalimi, kuri veikia tarsi stabilizatorius esant bangavimui. @ nuotr.

Savininkas bankrutuoja

 

1946 m. Švedijoje statytas kruizinis laivas „Astoria“ šiuo metu yra areštuotas Roterdame. Jį rengiamasi parduoti aukcione.

Yra abejojančių, ar tai pavyks padaryti. Už 16100 GT laivą, kuris gali priimti 560 keleivių, užprašyta pradinė 6 mln. JAV dolerių kaina.

Dabar dėl pandemijos kruizinių laivų kainos rinkoje yra smarkiai kritusios. Už tokią sumą galima įsigyti ir gerokai naujesnį, ir daugiau keleivių galinti priimti laivą.

Yra vilčių, kad senu laivu susidomės koks nors milijardierius ir panorės įsigyti pirkinį su ilga ir įdomia istorija.

Bet kuriuo atveju „Astoria“ užbaigia dar vieną pandemijos sukurtą laivybos kompanijos žlugimo faktą. „Astoria“ naudojo žinoma Didžiosios Britanijos kompanija „Cruise&Maritime Voyages“, kuri dėl COVID 19 sukeltos pandemijos bankrutuoja.   

 

Išgelbėjo stipri nosis

 

Tikėtina, kad šis laivas yra lankęsis ir Klaipėdos uoste, galbūt paskutiniuoju, o gal ir kitu pavadinimu.

Nuo 1994 m. laivas vadinosi „Italia Prima“, nuo 1998 m. - „Valtur Prima“, nuo 2002 m. - „Caribe“, nuo 2005 m. - „Athena“, nuo 2013 m. - „Azores“ ir nuo 2016 m. iki šiol - „Astoria“.

Laivas per ilgą savo 72 metų istoriją turėjo net 11 savininkų. Kiekvienas iš jų laivui suteikdavo vis kitą pavadinimą. 2008 m., kai laivas vadinosi „Athena“, jį dar buvo užpuolę Somalio piratai.

Kadangi laivas buvo pastatytas Švedijoje pirmasis jo pavadinimas buvo „Stokholmas“. Po karo tai buvo pats didžiausias Švedijos keleivinis laivas.

Jis galinėje dalyje prie vandens linijos tarsi turi sparnus. Tai savotiški stabilizatoriai, kurie saugojo laivą nuo supimo.

Šiuo pavadinimu laivas pateko ir į itin rimtą incidentą, kai dar priklausė pirmajam savininkui „Swedish America Line“. 1956 m. liepos 25 d. per rūką plaukdamas iš Niujorko už 200 jūrmylių nuo jo susidūrė su naujausiu italų flagmanu „Andrea Doria“, kuriam buvo tik 3 metai. Tai buvo vienas grakščiausių to laiko transatlantinių keleivinių laivų. Kaip ir „Titanikas“ jis buvo laikomas nepaskandinamas, nes padalintas į 11 uždarų sekcijų.

Po susidūrimo „Andrea Doria“ nuskendo - borte per 7 denius atsirado 12 metrų skylė ir laivą užpylė. „Stokholmas“ su suknežinta nosimi savo eiga grįžo į Niujorką. Jį išgelbėjo tai, kad laivas buvo pritaikytas plaukioti šiaurinėse platumose ir turėjo sutvirtintą priekį.

 

Gavo žudiko epitetą

 

Per susidūrimą žuvo 6 „Stokholmo“ (iš 742) ir 44 „Andrea Doria“ (iš 1766) keleiviai ar įgulos nariai. „Andrea Doria“ keleivių gelbėjimas istorijoje laikoma kaip pati sėkmingiausia operacija. Pradžioje atrodė, kad jį ištiks „Titaniko“ likimas - dalis gelbėjimosi valčių per susidūrimą buvo sugadinta, kitame borte pakrypus laivui jų nebuvo įmanoma nuleisti.

Į pagalbą atėjo „Stokholmas“, kuris nuleido savo gelbėjimosi valtis ir išgelbėjo 545 „Andrea Doria“ keleivius. Dar 753 keleivius išgelbėjo į pagalbą atėjęs prancūzų laineris „El de France“.

Nors laivai vienas kitą per rūką matė radaruose, abu jie pažeidė taisykles. Abu skubėjo:  „Andrea Doria“ laukė greičiau nei leidžiama per rūką, „Stokholmas“ kirto plaukimo kampą ir taip pateko į priešpriešinio eismo liniją.

Po šios avarijos „Stokholmas“ išgarsėjo, kaip laivas - žudikas. Taip pat jo sulamdyto priekio nuotraukos Niujorko dangoraižių fone buvo išplatintos po pasaulį.

Likimo ironija, kad „Andrea Doria“ nuskandinęs „Stokholmas“ 1989 m. pakliuvo pas savininką į Italijos Genujos uostą. Čia buvo prisiminta istorija su „Andrea Doria“, Italijos žiniasklaidoje jis vadintas „Andrea Doria žudiku“.

Tačiau kaip tik Italijoje laivas tarsi naujai atgimė. Jis už 150 mln. JAV dolerių sumą buvo rekonstruotas ir pritaikytas 5 žvaigždučių lygio kruizams. Prieš tai šis laivas kurį laiką Švedijoje stovėjo kaip emigrantų viešbutis, atrodė apleistas ir būdamas jau 45 metų galėjo būti nurašytas.

 

Fotoreportažas
  • Seniausio kruizinio laivo aukcionas-Foto-nr-9683_9684.jpg
  • Seniausio kruizinio laivo aukcionas-Foto-nr-9683_9685.jpg
  • Seniausio kruizinio laivo aukcionas-Foto-nr-9683_9686.jpg
  • Seniausio kruizinio laivo aukcionas-Foto-nr-9683_9687.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Seniausio kruizinio laivo aukcionas"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.