Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“

Prie Klaipėdos kanalo buvo daugybė tiltų, kurių liekanos tebestyro iki šiol. Taip pat yra ir prieplaukų, kurias tokiomis sunku pavadinti.

 

Tiltas per kanalą prie Klaipėdos miesto III vandenvietės.
Tiltas per kanalą prie Klaipėdos miesto III vandenvietės. @ Vidmanto Matučio nuotr.

Tiltai vienas šalia kito

 

Praėjusiame numeryje rašiau, kad Klaipėdos rajono valdžia siekia sutvarkyti Karaliaus Vilhelmo kanale likusį istorinį paveldo globojamą Jokšų tiltą.

Šis tiltas išliko vienintelis iš, berods, devynių jame buvusių senųjų tiltų. 

Apšalęs Klaipėdos kanalas leido juo pasivaikščioti. Nuėjau apie 11 kilometrų iš 24 jo ilgio nuo kanalo pradžios prie Minijos upės iki Drevernos tilto.

Jau jo pradžioje už kokio puskilometrio nuo šliuzo yra seno vieškelio iš Lankupių link Lamsočių tilto liekanos. Išlikusi ir dar viena jo atrama pačiame kanale.

Šį tiltą pakeitė naujasis kelias į Kintus.

Tiltai šioje kanalo dalyje buvo arti vienas kito. Už kokio kilometro ar pusantro yra kito tilto liekanos. Jis jungė Kalviškių ir Kiošių kaimus.

Tilto liekanos šalia nusikalstamo pasaulio autoriteto Sigito Gaidjurgio sodybos. Tiksliau sodybos dalis yra atsidūrusi ant tilto.

Kažkoks statinys kairėje kanalo dalyje einant nuo Minijos upės pastatytas ant tilto atramos.

 

Nejauki vieta

 

Klaipėdos kanalas ties šia sodyba tarsi ypatinga zona. Žmogaus pėdsako ant ledo sniego nematyti. Tik žvėrių takai per ledą iš šalią esančio Svencelės telmologinio draustinio. Žvėrių čia matyti daug, nes man prieš akis prabėgo pabaidyta stirna.

Pakanalė ties Svencelės draustiniu žmonių vadinama „brakonierių rojumi“. 

Kanalas ties Svencelės draustiniu kitoks, prie jo auga dideli medžiai. Dalis jų įgriūva į kanalą. Matyti rogių pėdsakai link išgriuvusių medžių. Medžiai nupjauti, mediena, kaip rodo senesnės žymės ant ledo, vežta į garsiąją sodybą.

Žmonės šios vietos vengia. Ir man eiti ties ja atrodė nejauku. Gal tą įspūdį sukuria aukštos tvoros prie kanalo ir nekokia tos vietos šlovė?

Yra žmonių, kurie bandė čia praplaukti vasarą. Iš atsiliepimų gali suprasti, kad zona griežtai saugoma. Plaukti su vidaus degimo varikliais draudžiama. Bandyta plaukti su gumine valtimi ir elektriniu varikliu.

„Praplaukti neįmanoma, nes yra daug į kanalą nuvirtusių medžių“.

Kiti guodėsi, kad plaukti čia neva neleidžiantys garsiosios sodybos sargai...!?

 

Išlikęs vienintelis tiltas

 

Toliau vienas po kito buvo trys tiltai, kurie vedė vieškeliais nuo Daumantų, Venckų ir Mieželių link Svencelės ir Drevernos. Tarp jų geriausiai ir išsilaikė vienintelis tiltas Mieželių ties Jokšų kaimu.

Tiltai nuo Daumantų ir Venckų jau tik liekanos. Ant abiejų krantų likusios raudonų plytų tiltų atramos. Vasarą gal jų net ir nesimato, nes apželia žole.

Netoli tilto nuo Daumantų jau kitoje pusėje ties Svencelės telmolooginio draustinio pradžia įrengta dar viena didelė sodyba. Ji ant buvusios senos sodybos pamatų.

Prieškaryje pagal Vilhelmo kanalą buvo daug kaimų ir sodybų. Didžioji dalis jų yra išnykę.

Nuo Minijos upės iki Drevernos tilto ties Klišiais buvo 6 tiltai. Šalia naujai pastatyto Drevernos tilto dar matosi senojo tilto liekanos. Toliau iki Klaipėdos dar buvo trys tiltai – ties Kliošiais, Kairiais ir prie Malkų įlankos. Dabar Kliošių miško gūdumoje yra matomi tilto poliai. Ties Kairiais išliko buvusio tilto metaliniai griaučiai.

 

Kanale yra ir „prieplaukų“

 

Jau seniai įvardinta, kad karaliaus Vilhelmo kanalas puikiai tiktų turistinėms reikmėms.

Kaip rašo istorikas Aurimas Repečka, iki antrojo pasaulinio karo Klaipėdos kanalas laivybos prasme buvo žymiai labiau naudojamas.

„Laivybos prasme kanalas visiškai užmirštas po 1970-ųjų metų. Jau daug metų jis yra apleistas, liūdintis ir išsiilgęs laivų“, - teigė jis.

Planų atgaivinti laivybai Klaipėdos kanalą nuolat būdavo. Ir tai įmanoma, tik reikėtų kai kuriose vietose kanalą kiek išvalyti.

Pats mačiau kaip prieš kelis metus nuo Drevernos pusės link kanalo plaukė nedidelis motorinis laivelis. Kartais jie atplaukdavo iki kanale esančios nedidelės „Strykio“ prieplaukos. Bet ji itin nepatogi – nuo prieplaukos nėra išėjimo, jį užtveria kelio atitvarai.

Iš tiesų, prieplaukų Klaipėdos kanale kaip ir nėra, jei neskaitytume keliose vietose sukaltų medinių lieptelių. Bene „šiuolaikiškiausia“ prieplauka ties Kalviškiais, kur lentos pritvirtintos ant dviejų statinių.

Gerus laivybos norus Klaipėdos kanale stabdo tai, kad Minijos ir kanalo vanduo naudojamas Klaipėdos miesto reikmėms kaip III vandenvietė. Dėl to kanalas ties Klaipėdos Malkų įlanka yra aklinai uždarytas. Bet net ir atidarius jį laivyba nebūtų įmanoma, nes pastatyti itin žemi tiltai.

Probleminė kanalo vieta yra ne tik ties Svencelės telmologiniu draustiniu, bet ir ties Kliošių kraštovaizdžio draustiniu, nes medžiai taip pat griūva į kanalą.

Neabejotinai teigiama yra tai, kad pakanale nuo Drevernos tilto iki Klaipėdos galima pravažiuoti su automobiliu. Dėl Kairių poligono anksčiau čia buvo užtverta kariškių uždara zona.

Fotoreportažas
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7204.jpg
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7205.jpg
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7206.jpg
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7207.jpg
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7208.jpg
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7209.jpg
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7210.jpg
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7211.jpg
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7212.jpg
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7213.jpg
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7214.jpg
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7215.jpg
  • Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“-Foto-nr-7203_7216.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Senieji Klaipėdos kanalo tiltai ir „prieplaukos“"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.