Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Suomių įlankos tunelio kontūrai

Vis realesnė tampa idėja Suomių įlankoje tarp Estijos ir Suomijos nutiesti tunelį su geležinkelio linija pagal projektą, kuris pavadintas „FinEst Link“.

Taip šiandien įsivaizduojamas dar tik idėjose sklandantis Estiją ir Suomija jungsiantis tunelis
Taip šiandien įsivaizduojamas dar tik idėjose sklandantis Estiją ir Suomija jungsiantis tunelis @ nuotr.

92 kilometrų ilgio tunelio statyba preliminariais vertinimais kainuotų nuo 9 iki 13 milijardų eurų. Tai būtų vienas ilgiausių tunelių Europoje. Šiuo metu Europoje veikia 50 kilometrų ilgio tunelis po Lamanšu tarp Prancūzijos ir Anglijos, 57 kilometrų ilgio tunelis Alpių kalnuose Šveicarijoje.

Suomijoje yra 120 kilometrų ilgio Paijanne tunelis, pastatytas 1972-1982 metais. Bet juo transportuojami ne kroviniai, o vanduo iš Paijanne ežero į Silvolo vandens saugyklą iš kur geriamą vandenį gauna Helsinkis.

Apie tai, kad tarp Estijos ir Suomijos būtina įrengti tunelį su geležinkelio linija, prabilta vystant europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ iš Lenkijos per Lietuvą, Latviją, Estiją į Suomiją.

Siekiant išanalizuoti ir įgyvendinti „FinEst Link“ tunelio įrengimo galimybes yra suburti du atskiri konsorciumai.

Viena grupė, kuri jungia kompanijas „Ramboll Finland“, „Sito“, „Strafica“, „Urban Research“ ir „Pöyry Finland“, vertina keleivių ir krovinių srautus. Ji atsakys į klausimą, ar yra prasmė statyti brangų tunelį? Galbūt užtektų gerinti tarp Talino ir Helsinkio veikiančias laivybos linijas.

Kita grupė – „Sweco“, WSP ir „Amberg Engineering“ analizuoja techninę ir ekonominę tunelio statybos pusę, ieškos variantų kaip geriau tuneliui įsilieti į aplinką. Ši grupė taip pat nustatys, kur prasidėtų tunelis Estijoje ir kur jis baigtųsi Suomijoje. Šiuo metu yra mažiausiai trys tunelio įsiliejimo į aplinką variantai.

Tunelio statybos po Suomių įlanka studiją planuojama baigti iki 2018 metų. Jo statyba priklausytų ir nuo to, ar jam bus suteikta ES parama. Planuojama, kad parama galėtų siekti apie 40 proc.

Jei palankiai susiklostytų situacija tunelis po Suomių įlanka gali būti pradėtas statyti apie 2025 metus. Jo statyba įvertinus tai, kad yra sukurtos palankios tokių objektų statybos technologijos, baigtųsi maždaug per penkis metus. 

Fotoreportažas
  • Suomių įlankos tunelio kontūrai-Foto-nr-6267_6268.jpg
  • Suomių įlankos tunelio kontūrai-Foto-nr-6267_6269.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Suomių įlankos tunelio kontūrai"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.