Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Nesijuokit, jei senas matrosas braižo smėly bures ramentu - Poetas Bronius Mackevičius.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Tiltas – Lietuvoje baubas, o kitur įprastas reiškinys

Dėl transporto nuolat didėjant Klaipėdos taršai, Uosto direkcija turi auksinį argumentą – nukreipti didelę dalį transporto srautų iš miesto į pietinę dalį. 

 

Tiltas Danijoje tarp Kopenhagos ir Malmės
Tiltas Danijoje tarp Kopenhagos ir Malmės @ Vidmanto Matučio nuotr.

Konfliktas gilės

 

Kasmet per Klaipėdos centrą, nes tokiu jau laikomas ne senamiestis, o dalis ties Akropoliu ir arena, juda per 650 tūkst. automobilių į Kuršių neriją. Ypač smarkiai tas srautas padidėja vasarą. Iš tų 350 tūkst. per tris vasaros mėnesius per Klaipėdos centrą pravažiuoja 520 tūkst. automobilių per II Smiltynės perkėlą į Kuršių nerija arba iš jos.

Ne atsitiktinai viena didžiausių taršų Klaipėdoje yra toje centrinėje miesto dalyje.

„Ne šiaip sau, o turėdami labai rimtus argumentus pradėjome ieškoti alternatyvų, kaip sumažinti mieste automobilių srautą“, - susitikime su Seimo nare Agne Bilotaite aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

Uostas siekdamas iškelti transporto srautą iš II Smiltynės perkėlos turi ir savo vidinius argumentus.

„Laivai didėja, jų Klaipėdos uoste daugės. Plaukiantys uoste jūrų laivai turi pirmenybę prieš keltus. Todėl jų eismas strigs. Toje vietoje, kur yra II Smiltynės perkėla įrengtas jūrinių laivų apsisukimo ratas. Tai taip pat lėtins Smiltynės perkėlos keltų darbą. Minijos gatvėje kaupsis į keltą norinčių pakliūti automobilių srautas. Gilės konfliktas tarp uosto ir miesto“, - dėliojo A.Vaitkus.

 

Nuodijami klaipėdiečiai

 

A.Bilotaitė pripažino turinti išankstinę nuostatą dėl tilto į Kuršių neriją statybos. Tiltas sujauktų UNESCO saugomą Kuršių nerijos teritoriją.

„Gąsdinimai apie tilto žalą UNESCO paveldui Kuršių nerijoje yra niekiniai. Tokiomis kalbomis tarsi kovojama prieš Lietuvos valstybę iš vidaus“, - trinktelėjo A.Vaitkus, primindamas, kad svarbiausiu argumentu turėtų būti žmonės, jų sveikata.

Jis pateikė daugybę pavyzdžių, kai tiltai ne sujaukė gražias saugomas teritorijas, o jas netgi papildė. Toli pavyzdžių ieškoti nereikia. Švedijos Aland sala Baltijos jūroje yra ne mažiau saugoma teritorija nei Kuršių nerija. Į ją nutiestas tiltas ir tai tik pagyvina salos ekonomiką.

Kodėl transporto srautais, kurie per miesto centrą juda į Kuršių neriją, yra nuodijami apie 160 tūkst. Klaipėdos gyventojų, kai yra visos galimybės didžiulio automobilių srauto miesto centre išvengti?

A.Bilotaitė teigdama, kad klaipėdiečiai turi teisę gyventi sveikame mieste, argumentavo, kad važiuoti aplinkkeliu ir tiltu į Kuršių neriją patogiau būtų ne klaipėdiečiams, o atvykstantiems.

 

Po neriją - dviračiais

 

Dar vienas tilto statybos priešininkų argumentas yra tai, kad pastačius tiltą padaugės automobilių transporto srautai į Kuršių neriją.

A.Vaitkus mano priešingai. Mokamas tiltas leistų sureguliuoti srautus ne blogiau nei dabartinė Smiltynės perkėla.

„Pietinėje dalyje yra laisvų teritorijų. Tilto prieigoje galėtų būti statomos automobilių laikymo aikštelės. Vykstantys į Kuršių neriją jose galėtų palikti savo automobilius ir į Nidą vykti visuomeniniu transportu“, - argumentavo A.Vaitkus. Tai taip pat galėtų paskatinti ir naudojimąsi Kuršių nerijoje dviračiais. Atvykę poilsiautojai galėtų pasilikti prie tilto automobilius ir po Kuršių nerija važinėti išsinuomotais dviračiais. Būtų ir pramoga ir nauda Kuršių nerijai.

A.Bilotaitė, kuri teigė, kad Klaipėda ir uostas Lietuvai esanti svarbi ir kaip nėra lengva tuo įtikinti žmones Vilniuje, pripažino, kad uosto argumentai dėl tilto statybos esantys svarūs. Ji teigė prieš diskusiją buvusi labiau nusiteikusi prieš tilto statybą.

Iškelti klausimai ir tokie – o kur dėti „Smiltynės perkėlos“ darbuotojus?

„Aš ne kartą sakiau šios perkėlos direktoriui, kad jo vietoje būčiau pats pirmasis, kuris pasisakyčiau už tilto statybą su sąlyga, kad jo operatore būtų „Smiltynės perkėla“, - pastebėjo A.Vaitkus.

Renkant mokesčius prie tilto būtų galima išgyventi ne blogiau nei keliant transportą keltais. Juo labiau, kad dabar „Smiltynės perkėlos“ pelningumas yra abejotinas. Jokio pelningumo nebūtų, jei bendrovė už nemokamą neringiškių kėlimą negautų dotacijų iš Lietuvos kelių direkcijos.    

  

 

 

 

Fotoreportažas
  • Tiltas – Lietuvoje baubas, o kitur įprastas reiškinys-Foto-nr-3543_3544.jpg
  • Tiltas – Lietuvoje baubas, o kitur įprastas reiškinys-Foto-nr-3543_3545.jpg
  • Tiltas – Lietuvoje baubas, o kitur įprastas reiškinys-Foto-nr-3543_3546.jpg
  • Tiltas – Lietuvoje baubas, o kitur įprastas reiškinys-Foto-nr-3543_3547.jpg
  • Tiltas – Lietuvoje baubas, o kitur įprastas reiškinys-Foto-nr-3543_3548.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Tiltas – Lietuvoje baubas, o kitur įprastas reiškinys"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.