Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Lenkiu žilą galvą prieš savo kartos jūrininkus. Buvome romantikai, sužavėti jūros bangų, jos šėlsmo. Vardan jos paaukojome jaunystę, sveikatą, netgi meilę. Ir to bendravimo su jūra nesigailime - Rimantas Ragaišis, laivo bocmanas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

„Titanikas“ prieš šiuolaikinius kruizinius lainerius

Palyginus su šiuolaikiniais kruiziniais laineriais garsusis „Titanikas“ buvo mažylis.

"Titanikas" (priekyje) prieš šiuolaikinį lainerį.
"Titanikas" (priekyje) prieš šiuolaikinį lainerį. @ Vidmanto Matučio archyvo nuotr.

Nepaskandinamas, bet nuskendo

 

Socialiniuose tinkluose pasirodė įdomi nuotrauka, kur lyginamas „Titanikas“ ir šiuolaikinis kruizinis laivas. Pagal sukurtą legendą apie šį laivą mes suvokėme, kad „Titanikas“ buvo milžinas. Savo laikmečiui šis 1912 m. nuskendęs laivas gal ir buvo milžinas, bet pagal mūsų laikmetį jis būtų eilinis keleivinis laivas.

Belfeste pastatytas vandenynų laineris „Titanikas“ buvo 269,1 metro ilgio, 28 metrų pločio, 53,3 metrų aukščio (su kaminais). Jo vandentalpa siekė 52310 tonų. Savo laikmečiui jis buvo didžiausias keleivinis laivas. Jis turėjo 9 denius. Galėjo priimti 2556 keleivius. Laivo įgulą sudarė 892 nariai

Kuo dar ypatingas „Titanikas“? Jis savo laikmečiui buvo neįprastai puošnus. Laivas buvo laikomas nepaskandinamu, bet nuskendo 1912 m. balandžio 15 d. naktį. Dėl to jis ir išgarsėjo. Ir mūsų dienomis jis laikomas garsiausiu visų laikų laivu.

 

Buvo didesnių aukų

 

Tame lemtingame reise „Titaniku“ plaukė 1316 keleivių ir 892 įgulos narys. Per katastrofą išsigelbėjo 705 žmonės. Iš jų 338 vyrai, 316 moterų ir 51 vaikas. Nuskendo 1503 žmonės.

Po „Titaniko“ įvyko dar ne viena keleivinio laivo arba laivų su žmonėmis katastrofa.

Didžiausiomis katastrofa yra laikomas Vokietijos laivo „Goya“ (apie 7 tūkst. žmonių) nuskandinimas 1945 m. pavasarį. Toliau „Cap Arcona“ (5594 aukos) ir „Wilhelm Gustloff“ (5300 aukų).

Bet jūrų katastrofų simboliu tapo „Titanikas“. Tai lėmė jo kaip greičiausio (siekė 21 mazgą - 38,8 km/h) ir nepaskandinamo laivo sukurtas reklaminis įvaizdis. Be to katastrofa įvyko per  patį pirmą jo reisą ir tuo metu, kai žmonija dar nebuvo pratusi prie tokio masto katastrofų. Tuo tarpu daugiausiai aukų nusinešusios katastrofos vyko karo metu, kai žmogiškumo linija yra ištrinta.  

 

Didesnis už Klaipėdos keltus

 

Dabar apie tai, kaip atrodytų „Titanikas“ tarp kitų keleivinių, tarp jų ir kruizinių laivų.

Arčiausiai mūsų yra jūrų keltai plaukiojantys iš Klaipėdos uosto. „Titanikas“ buvo už juos visus didesnis, bet lėtesnis. Didžiausias „Titaniko“ greitis buvo 21 mazgas (pasakiškai didelis tam laikotarpiui), bet mažesnis nei DFDS keltų. Iš Klaipėdos plaukiojančių DFDS keltų greitis yra nuo yra nuo 23,5 iki 26,6 mazgų. Bet tokiu greičiu jie niekada neplaukia, nors Baltijoje ir nėra ledkalnių.

Klaipėda - Kylis linijoje plaukiojančių DFDS keltų „Regina Seaways“ ir „Victoria Seaways“ ilgis apie 199 metrai, plotis apie 26 metrai. „Titaniko“ ilgis buvo 269 m, o plotis 28 m.

 

 

Lyg mažylis šalia milžinų

 

„Titaniką“ gerokai lenkia šiuolaikiniai kruiziniai laineriai, netgi tie kurie buvo atplaukę į Klaipėdą. Didžiausias Klaipėdos uoste apsilankęs kruizinis laivas yra 317 metrų ilgio ir 36 m pločio „Celebrity Eclipse“. Šio 17 denių laivo vandentalpa - 121878 tonų.

Tai reiškia, kad garsusis „Titanikas“ su savo 269 metrų ilgiu be jokių problemų įplaktų į Klaipėdos uostą.

Apsoliučiai didžiausias kruizinis laivas yra 18 denių 362 metrų ilgio 66 metrų pločio „Harmony of the Seas“. Jo įgulą sudaro per du tūkstančius narių. Jis gali priimti 6,4 tūkst. jūrų turistų. Laivo vandens talpa siekia 227,5 tūkst. tonų. Šalia jo „Titanikas“ ir atrodo mažylis, nors jis ir buvo ne toks mažas.

 

Fotoreportažas
  • „Titanikas“ prieš šiuolaikinius kruizinius lainerius-Foto-nr-7217_7218.jpg
  • „Titanikas“ prieš šiuolaikinius kruizinius lainerius-Foto-nr-7217_7219.jpg
  • „Titanikas“ prieš šiuolaikinius kruizinius lainerius-Foto-nr-7217_7220.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "„Titanikas“ prieš šiuolaikinius kruizinius lainerius"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.