Lietuvos marinistikos žurnalistų klubasLietuvos marinistikos žurnalistų klubas
Didesne ar mažesnė rizika - nuolatinė jūrininkų palydovė. Visą laivybos istoriją galėtume vadinti ištisiniu narsumo, rizikos ir nuotykių metraščiu. - Eimutis Astikas, jūrų kapitonas.
Albatroso paminklas Klaipėdoje - išplaukusiems ir negrįžusiems

Tolsta Klaipėdos HUB-o perspektyva

Įprastu vaizdeliu tapo, kai lyg gervės snapus iškėlę vieniši kranai ir tuščios krantinės pasitinka uoste ties „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalu.

 Prie „Klaipėdos Smeltės“ jau kelintas mėnuo pasigendamas daugiau laivų
Prie „Klaipėdos Smeltės“ jau kelintas mėnuo pasigendamas daugiau laivų @ Vidmanto Matučio nuotr.

Krova staiga krito

 

Kodėl „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo krova nuo balandžio dvigubai smigo žemyn. Kovą dar buvo 45073 TEU, balandį jau - 20402 TEU, o gegužę - 16681 TEU.

Birželį pasiektas bauginamai mažas mėnesio krovos rezultatas - vos 12339 TEU.

Tiesa, pusmečio „Klaipėdos Smeltės“ krova dar išliko 11,3 proc. didesnė nei pernai. 2018-aisiais per pusmetį „Klaipėdos Smeltė“ krovė 151345 TEU, šiemet - 168470 TEU.   

Kas atsitiko „Klaipėdos Smeltei“, kad jos krova staiga krito ir į Klaipėdą beveik nebeplaukia dideli MSC konteineriniai laivai? Kaip tai atsilieps bendrai Klaipėdos uosto krovai?

Per pusmetį Klaipėdos uoste dar krauta 384215 TEU konteinerių. Atmetus „Klaipėdos Smeltės“ konteinerius, matyti, kad didesnę dalį konteinerių - per 215 tūkst. TEU krovė Klaipėdos konteinerių terminalas. Ir tai jis darė nepaisant to, kad buvo remontuojama dalis 143 krantinės.

 

Negalima vadintus HUB-u

 

„Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalas turėjo tapti tuo, kuris suteiktų Klaipėdos uostui naują kokybinį šuolį. Uostas nuo regioninio turėjo tapti tarptautiniu su konteinerių skirstymo centru, vadinamu HUB-u.

Kai į Klaipėdos uostą plaukė dideli MSC konteineriniai laivai, jis tarsi ir buvo HUB-u. Pavyzdžiui, šiemet kovą, iš 45073 TEU „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių perkrovimui į kitus laivus, vadinamam „transšipmentui“ ėjo 18066 TEU konteinerių.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas mano, kad esant tik vienai okeaninės laivybos linijai iš Australijos į Klaipėdą dar negalima vadintis regioniniu HUB-u.

Jo nuomone, Klaipėdos uostas ateityje dar galėtų tapti tokiu HUB-u, nes turi tikslą pritraukti daugiau konteinerinės laivybos linijų iš Azijos regiono.

 

Nuolaidos nepadėjo

 

Tikėtasi, kad Klaipėdos uostui palankesnės sąlygos galėjo susidaryti pakoregavus didelių konteinerinių laivų rinkliavų įkainius. Pernai buvo numatyta, kad laivo, navigacijos, krantinės ir uosto rinkliavos dideliems konteineriniams laivams būtų skaičiuojamos ne pagal jų talpą, bet pagal fiksuotą maksimalų 60 tūkst. vienetų dydį. Atplaukę didesni laivai rinkliavas vis tiek mokėtų nuo 60 tūkst. tonažo, o mažesni laivai nuo savo.

Buvo skaičiuojama, kad sumažinus rinkliavas laivyba intensyvėtų ir Klaipėdos uostas per metus papildomai gautų 3,5 mln. eurų didesnes pajamas. Tačiau to neįvyko. Didelių laivų ne tik, kad nepadaugėjo, bet jų dar pasirodė netgi mažiau.

„Gdanskas MSC laivams siūlo dar geresnes sąlygas. Mes vertiname situaciją, dėliojame naują strategiją. Nebūtinai turime būti pigesni nei Gdanskas, bet galime įvesti ir kitas laivus pritraukiančias priemones“, - dėstė A.Drungilas.

Kol kas joks priemonių paketas nėra derinamas su MSC savininkais, nėra pateikti siūlymai ir Susisiekimo ministerijai.

 

Toliau didina pajėgumą

 

Po krovinių sumažėjimo „Klaipėdos Smeltėje“ Uosto direkcijos valdymo struktūrose vyko pokalbis su jos atstovais.

„Klaipėdos Smeltės“ vadovas mums pristatė, kad laivų sumažėjo dėl pokyčių okeaniniuose maršrutuose. Toks esąs „Klaipėdos Smeltės“ savininkų strateginis sprendimas“, - aiškino A.Drungilas.

Jo nuomone, jis galintis bet kada pasikeisti, priklausomai nuo situacijos rinkose.

Uosto direkcijos vadovo pareigas laikinai einantis Vidmantas Paukštė akcentavo, kad, nors ir sumažėjo konteinerių kiekis, „Klaipėdos Smeltė“ nestabdo savo investicinių planų, neatleidinėja darbuotojų, toliau didina pajėgumą priimti daugiau konteinerių. Anot V.Paukštės, tokie pozityvūs ženklai leidžia tikėtis, kad „Klaipėdos Smeltėje“ krovinių padaugės.

 

 

Fotoreportažas
  • Tolsta Klaipėdos HUB-o perspektyva-Foto-nr-8409_8410.jpg
  • Tolsta Klaipėdos HUB-o perspektyva-Foto-nr-8409_8411.jpg
 
0
 
0

Pateikite papildomą informaciją susijusią su straipsniu "Tolsta Klaipėdos HUB-o perspektyva"

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.

"Albatrosas.lt" gali tapti kiekvieno jūros ošimui neabejingo žmogaus svetaine. Kartu su jos leidėjais kurk jūrines naujienas. Siųsk pranešimus, straipsnius, nuotraukas, vaizdo įrašus, filmus, knygų PDF. Jūsų informaciją analizuosime, skelbsime "Albatrosas.lt" svetainėje.

Prisegti failai:


* - privalomi laukai

Užpildę ir išsiuntę šią formą, suteikiate teisę "Albatrosas.lt" svetainėje be autorinių honorarų publikuoti ar kitokiais būdais ir pagal savo poreikius panaudoti gautą medžiagą. "Albatrosas.lt" pasilieka sau teisę redaguoti jūsų atsiųstą informaciją, išskyrus knygas, negarantuoja, kad visos nuotraukos, tekstai, vaizdo įrašai, filmai, knygos bus publikuoti.